haal toch gewoon zo'n setje, kabeltje kost nog iets van 15 euro bij de dealer, aansluiten, al met al 30 min. werk. Knopje en panneeltje moet je dan nog hebben, en klaar is kees.
Ik heb het alleen met hevige sneeuw of zo dat ik hem wel eens uit zet om iets wilspin te krijgen.
off-topic, een astra 2.2 leent zich niet echt om te 'racen', heerlijke motor, met lekker veel koppel onder in toeren. Maar met 9 seconden naar de 100 legt het tegen veel 'snelle' auto's af... Ook zonder ESP. Daarnaast beschermt TC/ESP jou zelf, en bepaard het je banden. En theoretisch gezien gezien is wielspin niet goed voor een snellere acceleratie. Het beste is om daar net onder te zitten.
dit heb je nodig
draadje aansluiten op de ABS stekker, bij de 2.2 is dat pin 21 zo uit mn hoofd
die rechter kabel voer je zo naar binnen door het schutbord
grijze draadje is voor de verlichting van de knop, haal je bij verlichting van de sigarettenaansteker weg
alles teurg monteren
en testen, bij lampje aan, is het systeem uitgeschakeld
klaar, 30 min werk. kabelsetje kun je het best bij de dealer halen. Knopje kan daar duur zijn, misschien even op ebay of zo zoeken.
knopje had ik voor 10 euro op ebay, kabeltje was iets van 15 euro en kapje voor het knopje was ook niet zo heel duur. Volgens mij was ik alles bij elkaar nog geen 50 euro kwijt en het is heel makkelijk zelf te doen.