@Haasje17 wrote:Even aanvulling op louwe, omdat de astra g een starre achteras heeft is dit kwa ombouw om te doen en om de eigenschappen grotendeels te behouden zoals de auto nu rijd naar mijn inzien weer een beter idee. Een voorwielaandrijver met een starre as achter rijdt heel anders als een achterwielaandrijver met een starre as... :???:
Ga je het 4x4 syteem gebruiken dan moet je meer aanpassen dan met een starre achteras. Wat wel zo is dat is dat een difrentieel en tussenbak van een 4x4 systeem natuurlijk altijd minder vermogen kan verduren dan een enkele versnellingsbak met difrentieel en achteras.
Nu kun je voor het 4x4 systeem diverse difrentielen en assen krijgen versterkt. En die kosten samen meer als een hele donor omega...
De assen van een ascona of manta 400 volgensmij lijken ze veel op elkaar. De achteras van de manta is gebaseerd op die van de ascona 400 meen ik. Hebben kwa ophangpunten de meest makkelijk passend makende ophangpunten voor montage onder een astra g.
En inderdaad ik heb er niet voor geleerd en dergelijke, maar ik denk mee en deel mijn praktijk ondervindingen. Heb je het al eens gebouwd dan?

Meedenken is altijd goed. :thumbup
En tja dit project ga je onder de 10.000 euro niet maken.. altans een drift / kitkar bouwen kost veel geld, en altijd meer als vooraf is uitgedacht. Omega v6 koop je voor 500. Als je zelf kunt lassen en niet bang bent maak je het veel goedkoper...
Tevens zou ik als ik echt een kitkar zou maken het gehele chaciss grotendeels doorlassen. En achterin een motorblok leggen, hoeft zelfs geen v6 te zijn. Maar gewoon op dezelfde manier erin hangen zoals deze voorin ligt. Al vaker gezien het verschil is dat je achter geen sturende delen hebt, maar je kunt dan grotendeels de versnellingsbak, motor en aandrijfassen gebruiken. Dat vind ik dan juist weer niks, je gaat dan een groot deel van het gewicht verschuiven, daar verander je de rijeigenschappen pas echt mee...
Voor je wiellagers moet je dan nog wat verzinnen aangezien degene die aande voorzijde gebruikt worden niet 123 passen in alle achterassen, maar aangezien je deze dan ook moet versterken denk ik dat dat eigenlijk de beste optie is en je hierbij het minste vermogen verliest, in de aandrijflijn.
Heren, RISL rijd een astra G Coupe met 1.8 16V Smallblock motor (X18XE1). De orginele steekmaat hiervan is 5x110.
4x100 is enkel bij de motoren 1.7 diesels / en 1.4 en 1.6 benzines.