Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2013 om 10:48 In reactie op: Bij koude steeds omschakelen van gas naar benzine en terug #18115213
Hoi ronald,
sorry voor de erg late reactie. Ik kom niet heel vaak op dit forum.
Bij mij zijn er geen problemen meer, maar ja, de vorst is uit de lucht. Volgende winter echte test. Maar het is duidelijk dat de temperatuur van de auto nu veel hoger komt, dus ik heb er vertrouwen in. En ik zie dat jij toch niet helemaal uit de problemen bent, dus dat inpakken en dikkere slangen is ook niet zaligmakend.
Succes!
in de achterhoek heb je Klein Gunnewiek. In Noord Brabant in Aalst Waalre heb je Bedo opeldemontage. Meer ken ik er niet. Beide heb ik ervaring mee. De eerste is heel groot en de tweede heel klein, maar beide ervaringen waren positief. Ik neem aan dat ze ook versturen.
12 maart 2013 om 14:43 In reactie op: Bij koude steeds omschakelen van gas naar benzine en terug #18115211Inmiddels is duidelijk dat de motor niet warm wordt, zelfs niet stationair. Vrijdag wordt hier naar gekeken, zal wel thermostaat zijn. Daarna eens kijken of dit ook het LPG probleem oplost.Wordt vervolgd.
@Van het Ende Customs wrote:
Het lijkt me dat beide lekkages verholpen zijn.
Beetje zinloos om 1 lekkage te verhelpen.
Dan is hij zo weer leeg.Als dat zo is mag hij zijch ook geen specialist noemen :jerry
Nee, nee, je begrijpt me verkeerd. Natuurlijk heeft hij beide lekken verholpen. Er is ook een ‘certificaat’ of zoiets bij. Nee, ik bedoelde dat ik niet weet of de 2 lekken op 1 leidingdeel zat of op 2. In ieder geval is de gehele leiding, van 3 delen, vervangen, ook als de lekken maar op 1 deel zaten. Niet belangrijk!
groet,
Jos
Het is klaar! Alles vervangen met een gebruikte leiding, allemaal nieuwe ventielen en complete aircoservice met certificaat voor minder dan de helft. Nog steeds een boel geld, maar dan heb je ook wat.
Overigens, de specialist heeft de gehele leiding vervangen, maar ik was er niet bij, dus weet niet of de 2 lekplekken op 2 delen zat of niet. Opgelost! Dank voor het meedenken.
groet,
Jos
nou, het wordt een gebruikte leiding. voor 75 euro de complete leiding in 3 delen. De aircospecialist adviseert eerst reinigen en alles controleren, eventueel nieuwe ventielen en dan inbouwen. Hij zou zeker niet altijd gebruikt adviseren, maar zo’n leiding kan wel. Dan proberen we dat maar. Donderdag vindt de ‘event’ plaats.
Enne, wij verwennen onze kinderen niet buitensporig hoor, maar als ik een beetje relaxed op vakantie wil, moeten we er wel voor zorgen dat het een beetje prettig is in de auto. Ik moet er niet aan denken, razend verkeer om me heen, wind in mijn gezicht de hele tijd, huilende en zeurende kinderen en 2 keer zoveel pauzes als me lief is. Nee, dan liever wat in mijn buidel tasten en met airco de grote baan op.
Over die leiding, ik lees dat deze uit 3 delen bestaat. Is het slim alles tegelijk te laten vervangen of alleen dat wat nodig is? Wie heeft een gefundeerde mening?
inmiddels de zekering gevonden van de lpg installatie en voor de zekerheid de stroom voor de parrot elders afgetapt. Alles heeft weer stroom en lijkt te functioneren. Alleen is er nog niet overgeschakeld naar gas. Of dit een storing is of niet weet ik nog niet. Slechts 1 rit gedaan en toen bleef het lampje van benzine branden.
Als het een storing is, komt het terug bij lpg.
groet,
Jos
Oosterbeek bij Arnhem
nog 1 advies binnen van de 4: andere radio gaat me niet helpen. Beste optie is de ck3100.
Nou, dat komt aardig overeen. Ik heb overigens een Iphone met de laatste firmware. Geen idee of en hoe ik iets kan wijzigen van firmware in de sony autoradio.
Zwanenhals ga ik niet doen. Dan liever een paar tientjes erbij en een aparte carkit; weet ik blijkbaar zeker dat het werkt. Alleen dan ga ik wel voor de mki9000. Dubbele microfoon, mogelijkheid op stuur te bevestigen en niet veel duurder dan de ck3000 als die nog te krijgen is. Schermpje heb ik niet nodig en is alleen maar een extra ding in de auto. Het scherm van de iphone is groot genoeg en heb ik in de linkerhoek.
Dank voor jullie response!
Het eruit halen is alleen een probleem, omdat er iets voor zit in de motorruimte. Een kap met een dikke slang. Ja sorry, ik weet nog net waar ik olie kan checken en zo, maar verder weet ik niets. Ik krijg de bajonet losgedraaid en het geheel iets naar achter, maar niet ver genoeg om de lamp er uit te trekken. Wat is die kap en wat kasn ik daar mee?
hmmm, dat klinkt nog aardig ingewikkeld. Tenminste voor een kantoorclerk met 2 linker handen. Op deze site: (http://www.langzeittest.de/opel-zafira/technik/scheibenwischerintervall.php) staat een beschrijving voor een eenvoudiger methode, maar dan niet traploos. Dat durf ik nog wel aan, maar hoe kom ik aan dat relais? Die ELV electronic wordt volgens hun site niet meer geleverd en die VW versie kan ik ook niet vinden. Wellicht zit er weinig anders op dan te gaan wennen aan wat ik heb.
nee hoor, mijn oude lancer uit 95 had een traploos regelbare. Als er een beetje motregen is, is de frequentie anders dan bij opspattend water van je voorligger bijvoorbeeld. Nee, neem van mij aan, regelbaar is fijn.
de sensoren zitter er en de metalen balk was er ook. De minimale afstand tot de grond was 40cm en als de sensor op 35 cm ingebouwd had kunnen worden, dan was het zonder meer geen probleem geweest. Ze zitten nu op 42,5cm en dat was precies in het midden van de metalen balk. Het was overigens geen groot probleem. Maar als je er geen zin in hebt, kies dan sensoren die lager kunnen.
Wat wel een probleem is: de sensoren doen het niet goed. Bij testen wel, maar al heel snel zijn de sensoren op hol geslagen. Ik ben nog met hulp van de leverancier aan het kijken wat er aan de hand kan zijn, maar wellicht is het het signaal van de verlichtingscontrole dat stoort op de zoemer. Het kan ook statische elektriciteit zijn, omdat ik nog niet alles goed weggewerkt had en alle kabels maar zo achter de wand gepropt had. Als ik weet wat het is, meld ik me weer.
het is zeker geen gek idee. Let op! Er zijn displays te koop die spiegelbeeld geven voor montage achter. dan moet je door de achteruitkijkspiegel kijken. Een gewone display kan ook, maar die hang je dan op zijn kop, dus of dat een fijn beeld geeft weet ik niet.
Een tip: het engelse merk Dolphin levert parkeersensoren op kleur. Ze hebben een tabel met elke kleur van de diverse merken en de bijpassende kleur sensor.
volgens mij heeft vanaf 2003 elke zafira verwarmde buitenspiegels en de maxx cool is van 2004 meen ik, dus die zal dat ook wel hebben. De mijne wel in ieder geval. Schakelaar is van de achterruitverwarming. Gewoon maar eens uit proberen.
origineel gepost door Cobus
Als er een trekhaak onder zit heb je de ruimte wel, want je moet deze balk dan verwijderen.
En als ik het mij goed kan herrineren met de metalenbalk die in de bumper zit heb je nog wel wat speelruimte.
Ik zit namenlijk met het zelfde idee om achteruitrij sensoren te plaatsen.
Ik heb voor de zomer nog mijn bumper er af gehad om te kijken hoe of wat, en heb er toen meteen maar een trekhaak onder gezet.
Maar hang me er niet aan op.
Bumper voor helaas geen idee.Dat zou goed nieuws zijn, want ik heb een trekhaak. Afijn, ik laat het wel weten als ik aan inbouwen toe gekomen ben.
mijn 1.8 uit 2004 heeft standaard 205/55/16 en geeft aan in het boekje dat de winterbanden het best 195/65/15 kunnen zijn. Bovendien, 195 heeft een betere grip, omdat een smallere band hetzelfde gewicht moet dragen. Is me verteld in ieder geval.
het worden aftermarket sensoren. Dolphin (testwinnaar in Engeland) en met bijbehorend boortje. Behalve voor het metaal in de bumper en daar ben ik echt benieuwd naar. Of dat echt nodig is. Ik zit er niet op te wachten in ieder geval.
geen idee of dit al opgelost is, maar de modernere opels hebben een waarschuwing voor kapotte lampen en dat stoort met de pdc. Er is een oplossing en wellicht ook wel verkrijgbaar in NL. zie:http://www.parkingsensors.co.uk/optional_parts.asp Kijk bij Bulb Failure Warning Relay.
26 september 2010 om 16:02 In reactie op: Is "handbediende" airco te vervangen door een clim #17732330ik kwam dat aftermarket ding, of een alternatief daarvan, tegen: http://www.tobe-aachen.homepage.t-online.de/downloads/climat-n.pdf
geen idee wat het kost, maar ik denk dat het ongeveer is wat je zoekt. En waarschijnlijk vele malen goedkoper dan echt cc inbouwen, als dat al kan.
En toen vond ik toevallig ook nog deze voor 85 euro: http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTIzMDk1NDgzNTY=?direkt_aufriss_area=SHOP_B2C_TAB_CAR&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub8&aktiv=8&navi=oben_1
en de maxx cool is een luxere uitvoering dan de maxx? Als ik op carbase kijk, staat er alleen iets over de maxx en mijn auto heeft een aantal dingen extra (electrische ramen, (lamme) armsteun voor, met leer bekleed stuur) maar aan de andere kant zover als ik heb constateren geen regelbare interval van de ruitenwisser (en dat vind ik wel suf; of kijk ik niet goed?). Als die extra’s bijgekocht zijn, hadden ze toen beter een elegance kunnen nemen.
Ach ja, het zijn maar details, maar ik kan het niet laten. Hij rijd prima, hij ziet er goed uit en ik kan er vast nog een heel aantal jaren mee vooruit (vorige auto 8 jaar mee gereden en 185000 km; van 7 jaar oud naar 15 jaar en van 165000 naar 350000).
Dano, is dit probleem nog opgelost?
Ik kwam het tegen na zoeken op ‘privacy shades’. Is dat een aanrader of niet? Ik hoef geen rare geluiden. Zijstapje: hoe is de zichtbaarheid naar buiten met die zonneschermen ervoor?
groet,
Jos
En dit is sinds 2 maanden de mijne. Sorry, alleen met een link. Iemand een idee wat voor type het is? Het is in ieder geval een Z1.8XE uit 2004, met een redelijk luxe uitrusting (electrische ramen voor en achter, airco, middenarmsteun voor en achter, maar geen mistlampen voor bijvoorbeeld. Hij rijdt op lpg en heeft er inmiddels 180000 opzitten.
gracias!
tja pics, …. Ik ben niet zo van de auto fotograferen, maar ik zal je niet teleurstellen. Als de zon weer schijnt, komen er een paar.
Jos
-
AuteurBerichten