Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Super, dank je!?
Bedankt voor je reactie opeltje.
Wat zijn brandplaatjes?
Verstuivers zijn dat kostbare dingen?
En distributie vervangen is dat een duur grapje?Heren allemaal bedankt voor de goede tips :thumb
Met het losdraaien is het hele filterhuis verdraaid naar links tegen de uitlaat aan.
Ik had dus ook geen oliedruk meer.
Ik heb toen het hele filterhuis weer terug gedraaid naar de originele stand.
Er lekte geen olie en ik had weer oliedruk.
Toen maar eens naar een bevriende monteur gereden, auto op de brug.
Van onder een grote ringsleutel erop en de ringsleutel een klap met de hamer gegeven.
Toen sprong de deksel wel los waarna we het filter en de centrale bout los konden draaien.
Er is een stukje van het filterhuis afgebroken precies waar de rubber pakking zit.
Die moet dus vervangen worden want de rubber ring kan er tussenuit met olielekkage als gevolg.
Verder gelukkig geen schade als alleen het filterhuis.
Nu alleen een nieuwe bestellen en monteren.eigenlijk ben ik te voorzichtig geweest, ik had dat kreng meteen een rotklap moeten geven in plaats van voorzichtig los draaien. :D
De motor was wel warm toen ik hem losdraaide maar dat deksel zat zo vast dat ik gewoon de nok die op het filterhuis zat afgebroken heb.
Leer voor de volgende keer, gewoon effe laten schrikken met een klap tegen de sleutel.
Als ik foto’s heb zal ik ze even plaatsen.Groeten
Hallo haasje, het filterhuis zit er nog op. Hij zit echter zo vast dat als ik door draai ik bang ben dat het hele filterhuis er af scheurt. Ik weet niet hoe het van binnen zit. Kan er niks de motor in vallen? Alvast bedankt voor je reactie :thumb
Misschien dat je ventilator huis open blijft staan (interieur circulatie) of anders doet een nieuw interieur filter ook wonderen.
Heb je nergens lekkage? Of vloermatten die nat zijn?Groeten Patrick.
@Bandenservice 40 wrote:
Jawel, als je lange tijd stilstaat komt ie omhoog, maar als je rijdt dan blijft hij koud aangeven.
Verbruik ligt ook iets te hoog en stationair schommelt de toerental ietsje.
Thermostaat blijft waarschijnlijk open staan, zodat de motor niet goed op temperatuur komt bij rijden.
19 februari 2014 om 05:34 In reactie op: centrale deur vergrendeling zafira opc/*opgelost* #18217335Doormeten op de connector terwijl iemand de achter ramen bediend?
Dan zou je weten of er spanning is?
Anders zit het probleem in het motortje of raammechanisme denk ik? :hmmz
Raam mechanisme is bij mij inmiddels ook al vervangen, op vakantie pleurde zo het raam naar onder :wtf
Iets afgebroken en dus naar de dealer in duitsland, vroegen ze maar liefst €850,- voor. :argue :fy1
Zooitje los geschroefd en een stuk hout er onder gezet, bij thuiskomst een nieuwe besteld bij de onderdelenboer voor €179,- inclusief motortje.
1,5 uur werk en probleem opgelost :thumbup18 februari 2014 om 05:41 In reactie op: centrale deur vergrendeling zafira opc/*opgelost* #18217330@djplan wrote:
ik heb even een vraagje ik wil morgen toch zelf eraan gaan beginnen :ass
en ben van plan om even tijdelijk gewoon te solderen en in te tapen met kabeltape maar als ik een draad bij moet solderen welke kabeltjes worden hiervoor gebruikt ? kwa dikte enz..
ik wil ook weten hoe ik dat rubberen connector eruit trek, gewoon trekken of word dat priegelen?Ik wil ook gelijk paar foto’s van maken voor een how to do voor de zafira’s aangezien het een veel voorkomend probleem is
effe goed kijken bij de connector zit een clipje die je in moet drukken en dan trekken.
Gewoon zelfde diameter nemen als dat er al zit.succes! :thumbup
14 februari 2014 om 05:38 In reactie op: centrale deur vergrendeling zafira opc/*opgelost* #18217323@midnight black wrote:
99% zeker een kabelbreuk, repareren met krimpkous is maar een kortstondige oplossing, beste is om deel kabelboom te vervangen.
Kwam ik ook achter dat het tijdelijk was, na een jaar weer problemen gehad :swear
Nu was er een draad van de electrische ramen gebroken.
Toen heb ik de revisie set besteld en daar zitten langere kabels aan.
Dan kun je “gewoon” de draden opnieuw trekken en aan de binnenkant bij de dorpel de zaak weer aan elkaar solderen.
Dan is het kritieke knikpunt in ieder geval nieuw.
En het soldeert een stuk makelijker waar je wat meer ruimte hebt.
Je komt bij de tussenstijl net een handje te kort. :swear Een mens is niet gemaakt om te werken ander had ie wel 4 handen gehad :jerry :jerry13 februari 2014 om 05:32 In reactie op: centrale deur vergrendeling zafira opc/*opgelost* #18217316De bekabeling die vanaf je tussenstijl de deur in loopt wil door het vele open en dicht doen nog wel eens breken.
Check daar maar eens naar 1 of meerdere draadbreuken. Dit was bij mij het geval.
Je kunt het weer solderen en met krimpkous repareren, er schijnen ook reparatie setjes voor te krijgen te zijn.Groeten,
Patrick
@Muppetnl wrote:
Hmm klinkt seker niet als homokineet heb het alleen met stilstaan En al stuur ik maar paar cm dan hoor ik het als ik aan het rijden ben hoor ik helemaal niks en als ik helemaal naar links of rechts stuur is er ook niks te horen
Ik denk mischien stuurkogels of Wrijving in mijn topmount
Check ook even je koppelstangen, die kraakten bij mij ook zonder enige aanleiding. ook bij stilstaan en dan volledig naar links of naar rechts sturen maakte niks uit. De kleinste stuurbeweging en het kraakte al.
Ik had het met mijn zafira Z18XE ook naar de Bodensee.
Thuis gecontroleerd en 700km verder gaat mijn olielampje branden.
Gestopt, even gewacht en olie gepeild.
Zat er idd te weinig in, niet schrikbarend maar wel te weinig.
Naar de garage gereden en een 3/4 liter bij gegooid, dat was voldoende.
Die vertelden me dat olie hydrostatisch was en dat door veel korte stukken te rijden er vocht in de olie komt. (wij zijn koning van de korte stukken haha)
Als je dan een flinke rit maakt met volle bepakking en de vouwwagen erachter dan wordt de motor eens goed warm en verdampt het vocht uit de olie en daalt je olie peil.
Ik vind het op zich ook niet gek als je vol vermogen vraagt van de auto dat hij dan iets olie verbruikt.
Door het jaar heen heb ik geen last en staat het peil max. :thumbVannuit de Betuwe, iedereen fijne kerstdagen en een gelukkig en zorgeloos 2014 toegewenst.! :thumb
Groeten, Patrick
Ik heb pas geleden de bakolie vervangen omdat ik hetzelfde ondervond als jij.
Scheelt echt een stuk, hij schakelt een stuk beter. Vooral terug schakelen gaat beter.
Ik dacht dat de F-17 bak schakelstangen had ipv schakel kabels?
Die van mij heeft in ieder geval schakelstangen.
Geen idee of er aan de stangen iets aan af te stellen is?Groeten
Edit, ik zie net dat het een B zafira betreft, misschien toch schakel kabels dan?
In ieder geval veel plezier met de zafira. :thumbupWillem, met modificatie aan het gasklephuis bedoel je dat gaatje opboren? Ik heb geen last van olie verbruik maar was gewoon nieuwschierig. Ik heb ook de Z18XE.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
@turbodiesel wrote:
Ja oude olie in een oude koelvloeistof fles geschud. Precies 1.5l op streepje.
zolang het rijd zal er niks aan de hand zijn. zelf rij ik er niet in schaam me dood dan.
Schaam me dood dan. hahaha :jerry :jerry :jerry
Op het advies van Wim-V6 de versnellings bak olie ververst voor orginele Opel olie.
Bij de dealer gehaald, prijs viel me erg mee. €27,- voor 2 liter olie (rode olie) en €6,- voor de pakking.Op zich een klusje van niks, ik had de how-to van dit forum er bij. :thumb
Ik kreeg alleen de inspectie bout met geen mogelijkheid los. :fy1 :swear Het ophang punt van het sub-frame zit wel erg in de weg!
Dus ik heb niet kunnen pijlen hoeveel er in zat.
Ik heb er 1,65 liter in gegooid. Was overigens nog een heel gepiel omdat je nogal moeilijk bij de achteruitrijschakelaar kunt komen met een liter fles olie.
Dus maar even een trechter gemaakt met een stuk slang en hopla de olie erin.En toen maar eens een stuk gaan rijden. WAT EEN VERSCHIL!! :thumbup :thumb
Nu schakelt hij weer zoals het hoort, veel lichter als eerst. Vooral terug schakelen.
En het geluid is ook een stuk minder.Hier dus weer een tevreden Zafira rijder!!
Groeten Patrick.
29 november 2013 om 15:21 In reactie op: zafira A rechts achter portie en achterklep gaan niet open #18196107Hallo,
Hoogstwaarschijnlijk ergens kortsluiting waar de kabelboom de deur in gaat.
Door het vele open en dicht maken van de deur willen die draden nog wel eens breken.
9 van de 10 keer zit daar een kabelbreuk(en) en maakt het daar sluiting.
Kwestie van stekker in de deur los maken en de rubberen sok naar achter trekken.
Dan kun je gauw genoeg zien of er wat kapot is.
Je kunt ze dan solderen of anders een reparatie set bestellen.Gr Patrick.
Gaan we zeker doen Wim. Moet alleen effe een keer ergens op een brug kunnen. En jij zit een beetje ver weg. Hahaha
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Heb ik al gedaan, heeft iets geholpen maar niet genoeg helaas. Het ergst is het met wegrijden na koude start. Als ik 10 km gereden heb is het iets beter. Ik denk omdat de bak dan op temperatuur komt?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Ik denk niet dat je het met uitlezen kunt zien waar het geluid van komt.
Die van mij doet het ook.
Precies hetzelfde wat jij beschrijft.
Ik verdenk de versnellingsbak er van.
Ik ga binnenkort de olie vervangen, wellicht zal het dan beter zijn……………. :hmmz
Er ligt een nogal zwakke F17 bak onder die nog wel eens kapot willen gaan.
Die van mij heeft 145.000 gelopen. Hij schakelt ook zwaar van 1 naar 2. Terug wil hij moeilijk naar 1. Je moet dan eerst helemaal stil staan anders krijg ik hem met geen mogelijkheid in z’n 1.Ik hoop het met nieuwe olie opgelost te hebben.
Gr Patrick
@Famempeters wrote:
ook ik heb dit met mijn Vectra b1 en ook al de rubbers vervangen boven de schokbrekers ook de lagers al mee vervangen is met het juiste gereedschap niet echt veel werk kost wel 100€ per kant rubber is iets van 50€ en de lagers ook .
maar kwaal niet weg ook de stabilisator stang ophang rubbers vervangen 3,95 € per stuk ook niet weg .
hij blijf ook bij sterk insturen bij uit parkeren knakken zal er wel bij horen en inderdaad het wonder middel wd40 lost het tijdelijk op nou zo,n grote bus kost bij de Action maar 3,95 dus dat kan je best 1x per 2 of 3 maanden spuiten .Ik had echt dezelfde klachten, die opgelost zijn door de koppelstangen te vervangen.!
Kosten je de kop niet en is goed zelf te vervangen. gewoon auto op de krik, wiel er af en een bokje er onder voor de veiligheid.Kant voor kant vervangen.
Stabilisatorstang rubbers heb ik ook al 2 keer vervangen in 4 jaar en komt toch weer terug, dit hoor je vooral met drempels nemen. Opel kwaal :sleeping
Stuurkogels ook vervangen geeft idd een rammelend geluid net of er wat “los” zit over een klinker weg. Maar de klachten bleven………….
Koppelstangen versleten geeft een typisch krakend knakkend geluid vooral met in/uit sturen van parkeer vak, of met optrekken.
Kun je makkelijk controleren door de koppelstang vast te pakken en een ander (voorzichtig) aan het stuur te laten draaien.
Je kunt het knakken dan voelen in de koppelstang.Ik had met mijn zafira hetzelfde geluid. Z18XE
Die kraakte ook bij weg rijden. :hmmz
Ik heb toen de koppelstangen vervangen en daarmee was het opgelost.
Koppelstangen kosten rond de 40 euro per paar..Ik had de rubbers van de stabilisator stang vervangen. Was al een stuk beter, maar nog niet weg. Alleen over vluchtheuvels was het beter. Daarna de koppelstangen vervangen en ik heb geen geluiden meer vanaf het onderstel.
Koppelstangen kosten 3 tientjes. Ik heb gewoon de kunstoffen er weer op gezet, tegen de tijd dat die weer verrot zijn is mijn opeltje ook naar de eeuwige jachtvelden. :cry Makkelijk zelf te vervangen als je de auto op een krik zet ( voor veiligheid effe een bok er onder) daarna het wiel er af en eerst de ene kant en dan de andere kant vervangen. Gr PatrickBedankt voor de uitleg mannen! :thumb
Morgen even bestellen en dan eronder met die dingen, ik ben dat geknoep meer dan zat :jerryIk laat wel horen hoe het afgelopen is..
Groeten Patrick.
-
AuteurBerichten