centrale deur vergrendeling zafira opc/*opgelost*

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) centrale deur vergrendeling zafira opc/*opgelost*

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264061
    djplan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 November 2010

      tot mijn verbazing doet mijn rechts achtere deur vergrendeling niet meer, alle andere 3 deuren doen het wel gewoon.
      en dit is vrij vervelend aangezien in mijn buurt veel ingebroken wordt dus ik wil het zo snel mogelijk maken.
      maar wat zou er aan de hand kunnen zijn ik heb paar dagen geleden wel gemerkt dat me deur rechts achtere soms wel en soms niet dicht ging, en nu dus helemaal niks meer doet.

      waar zou ik naar kunnen kijken? ik dacht zelf om dat motortje te vervangen of werkt dat niet zo ?

      –update–
      mijn raam mechanische werkt nu ook niet en plotseling die van de linker achterkant ook niet meer,maar de slot van links achtere nog wel ra ra ra ik weet het niet meer misschien toch iets in de bekabeling? waar zou ik moeten zoeken :wtf

      #18217316
      XJR1300
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2011

        De bekabeling die vanaf je tussenstijl de deur in loopt wil door het vele open en dicht doen nog wel eens breken.
        Check daar maar eens naar 1 of meerdere draadbreuken. Dit was bij mij het geval.
        Je kunt het weer solderen en met krimpkous repareren, er schijnen ook reparatie setjes voor te krijgen te zijn.

        Groeten,

        Patrick

        #18217317
        djplan
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 November 2010

          @XJR1300 wrote:

          De bekabeling die vanaf je tussenstijl de deur in loopt wil door het vele open en dicht doen nog wel eens breken.
          Check daar maar eens naar 1 of meerdere draadbreuken. Dit was bij mij het geval.
          Je kunt het weer solderen en met krimpkous repareren, er schijnen ook reparatie setjes voor te krijgen te zijn.

          Groeten,

          Patrick

          bedankt voor de info ik ga even in middag er na op zoek ik hou je op de hoogte, is het ook zo dat de achter portieren met elkaar verbonden zijn of is het gewoon toeval dat nu opeens me linker achter raam niet meer opgaat ?
          en het lijkt me wel verstandig om eerst de accu ff af te koppelen toch dus ff een tijde de min eraf halen of is het de plus ?

          nogmaals bedankt ik ga middag gelijk erna kijken !

          #18217318
          djplan
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 November 2010

            net ff naar de auto toegelopen en plotseling deed me cv opeens weer ?? dus het lijkt me bijna voor 80% dat er wel iets is met de bekabeling ik maak gewoon een afspraakje bij de dealer dan mogen ze het maken ik neem aan dat het maar halfuurtje werk is

            #18217319
            midnight black
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 December 2011

              99% zeker een kabelbreuk, repareren met krimpkous is maar een kortstondige oplossing, beste is om deel kabelboom te vervangen.

              #18217320
              johanhummer9
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 May 2011

                @midnight black wrote:

                99% zeker een kabelbreuk, repareren met krimpkous is maar een kortstondige oplossing, beste is om deel kabelboom te vervangen.

                dit ,

                en dat is niet ”ff” met een half uurtje opgelost

                #18217321
                midnight black
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  en dat is niet ”ff” met een half uurtje opgelost[/quote]

                  Ik moet zeggen dat ik er toch niet veel langer over heb gedaan….

                  #18217322
                  djplan
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 November 2010

                    ja ik denk halfuurtje en hooguit een uurtje aangezien er niet superveel kabels doorheen lopen en wat je idd zeg om een deels te vervangen even kijken wat de dealer me aanraad ik heb toch gelukkig 20% korting op alles vanwege de opel 10+ actie
                    ik hou jullie op de hoogte ik ga in de weekend er nog even na kijken als het niet regent dan doe ik het zelf voor de deur.

                    bedankt voor de hulp nogmaals

                    #18217323
                    XJR1300
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 June 2011

                      @midnight black wrote:

                      99% zeker een kabelbreuk, repareren met krimpkous is maar een kortstondige oplossing, beste is om deel kabelboom te vervangen.

                      Kwam ik ook achter dat het tijdelijk was, na een jaar weer problemen gehad :swear
                      Nu was er een draad van de electrische ramen gebroken.
                      Toen heb ik de revisie set besteld en daar zitten langere kabels aan.
                      Dan kun je “gewoon” de draden opnieuw trekken en aan de binnenkant bij de dorpel de zaak weer aan elkaar solderen.
                      Dan is het kritieke knikpunt in ieder geval nieuw.
                      En het soldeert een stuk makelijker waar je wat meer ruimte hebt.
                      Je komt bij de tussenstijl net een handje te kort. :swear Een mens is niet gemaakt om te werken ander had ie wel 4 handen gehad :jerry :jerry

                      #18217324
                      midnight black
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 December 2011

                        @XJR1300 wrote:

                        @midnight black wrote:

                        99% zeker een kabelbreuk, repareren met krimpkous is maar een kortstondige oplossing, beste is om deel kabelboom te vervangen.

                        Kwam ik ook achter dat het tijdelijk was, na een jaar weer problemen gehad :swear
                        Nu was er een draad van de electrische ramen gebroken.
                        Toen heb ik de revisie set besteld en daar zitten langere kabels aan.
                        Dan kun je “gewoon” de draden opnieuw trekken en aan de binnenkant bij de dorpel de zaak weer aan elkaar solderen.
                        Dan is het kritieke knikpunt in ieder geval nieuw.
                        En het soldeert een stuk makelijker waar je wat meer ruimte hebt.
                        Je komt bij de tussenstijl net een handje te kort. :swear Een mens is niet gemaakt om te werken ander had ie wel 4 handen gehad :jerry :jerry

                        Juist, het makkelijkst is om de lassen te maken onder het bakje langs de stoel: rubber matje eruit 2 torx schroeven eruit, bakje eruit en je ziet direct de kabelboom voor het portier liggen.

                        #18217325
                        djplan
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 November 2010

                          ik heb voor dinsdag een afspraakje gemaakt bij de dealer ik ga met hun gelijk overleggen, want wat jullie zeggen is wel waar gewoon beter een nieuwe kabelboompje ertussen en dat is dan weer gelijk een zorg minder.

                          het mooie gezegde” als je iets doet doe het dan goed ”

                          bedankt voor jullie tips ! :jerry

                          #18217326
                          perror
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 August 2011

                            Zoon kabelboom reparatie set is belachelijk duur.
                            Gewoon wat draad van de zelfde dikte kopen en zelf de kabelboom verlengen.
                            Er tussen solderen en de kabelboom zeer strak intapen!
                            Dan knikt het niet meer.
                            Door het knikken breekt de kabel.
                            Het is een fluitje van een cent.
                            Ik zou mijn geld in mijn zak houden en het zelf doen.

                            #18217327
                            djplan
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 November 2010

                              ja dat is wel zo helaas heb ik geen eigen garage en buiten is het ook niet echt lekker weer om te klussen eraan en als dat wel zo zou zijn dan heb ik gewoon een rot straat want er staat hele dag file :cry :cry :cry :swear
                              maar even kijken misschien dat het mee zit in de weekend en dat ik het dan zelf kan proberen

                              #18217328
                              midnight black
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 December 2011

                                Heb bij mij toen een kabelboompje van een sloper gehaald, daar moet je natuurlijk wel geluk mee hebben want het is niet voor niets een kwaaltje.. :(

                                #18217329
                                djplan
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  28 November 2010

                                  ik heb even een vraagje ik wil morgen toch zelf eraan gaan beginnen :ass
                                  en ben van plan om even tijdelijk gewoon te solderen en in te tapen met kabeltape maar als ik een draad bij moet solderen welke kabeltjes worden hiervoor gebruikt ? kwa dikte enz..
                                  ik wil ook weten hoe ik dat rubberen connector eruit trek, gewoon trekken of word dat priegelen?

                                  Ik wil ook gelijk paar foto’s van maken voor een how to do voor de zafira’s aangezien het een veel voorkomend probleem is

                                  #18217330
                                  XJR1300
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    8 June 2011

                                    @djplan wrote:

                                    ik heb even een vraagje ik wil morgen toch zelf eraan gaan beginnen :ass
                                    en ben van plan om even tijdelijk gewoon te solderen en in te tapen met kabeltape maar als ik een draad bij moet solderen welke kabeltjes worden hiervoor gebruikt ? kwa dikte enz..
                                    ik wil ook weten hoe ik dat rubberen connector eruit trek, gewoon trekken of word dat priegelen?

                                    Ik wil ook gelijk paar foto’s van maken voor een how to do voor de zafira’s aangezien het een veel voorkomend probleem is

                                    effe goed kijken bij de connector zit een clipje die je in moet drukken en dan trekken.
                                    Gewoon zelfde diameter nemen als dat er al zit.

                                    succes! :thumbup

                                    #18217331
                                    djplan
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      28 November 2010

                                      update-

                                      ik heb de connector open gehaald bekabeling alles nagekeken en zoals jullie al weten, idd er zat een scheur in de kabels en nog erger ze waar gewoon helemaal kapot dus een beetje zelf eraan zitten klussen heeft me veel langer tijd gekost dan ik dacht.

                                      voor dat ik een how to do wil maken ben ik bij een opstootje tegen gekomen !

                                      mijn ramen werken nog steeds niet :wtf

                                      mijn deuren gaan wel nu gewoon goed op slot en alles heb ik gewoon goed vast gemaakt en nagekeken maar de ramen werken gewoon nog steeds niet van allebei achteren.

                                      zou iemand misschien weten hoe en wat ?

                                      #18217332
                                      midnight black
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 December 2011

                                        Werken ze ook niet als je de schakelaars bij de bestuurder gebruikt? Anders denk ik namelijk dat het schuifje tussen de 4 schakelaars op rood staat (kinderslot voor de raambediening voor de achterpassagiers)

                                        #18217333
                                        perror
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 August 2011

                                          zekering al na gekeken? met defecte kabels kan hij sluiting maken.

                                          #18217334
                                          djplan
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            28 November 2010

                                            bij de schakelaar bij bestuurderskant werkt die ook niet en de kinderlok staat gewoon uit en nog werkt die niet.
                                            ik heb de zekeringen van onder de stuur wel even nagekeken en naar mij behoren zagen ze er nog in contact uit dus wel goed.
                                            maar ik neem aan als mijn 2 voorste ramen het wel doen dat het dan raar is dat 2 achterste niet doen ? of hebben die 2 achterste wel gewoon aparte zekeringen ergens ?

                                            btw dat kleine puntje in dat schakelaar die geeft aan allebeide kanten wel gewoon licht en als ik kinderlok inschakel gaan ze ook gewoon uit. :wtf

                                            #18217335
                                            XJR1300
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              8 June 2011

                                              Doormeten op de connector terwijl iemand de achter ramen bediend?
                                              Dan zou je weten of er spanning is?
                                              Anders zit het probleem in het motortje of raammechanisme denk ik? :hmmz
                                              Raam mechanisme is bij mij inmiddels ook al vervangen, op vakantie pleurde zo het raam naar onder :wtf
                                              Iets afgebroken en dus naar de dealer in duitsland, vroegen ze maar liefst €850,- voor. :argue :fy1
                                              Zooitje los geschroefd en een stuk hout er onder gezet, bij thuiskomst een nieuwe besteld bij de onderdelenboer voor €179,- inclusief motortje.
                                              1,5 uur werk en probleem opgelost :thumbup

                                              #18217336
                                              djplan
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                28 November 2010

                                                Zo dat ze zelf in duitsland zoveel vragen voor reparatie niet verwacht :wtf

                                                Maaarrr ik heb goed nieuwss gelukkigg ik had idd 1 zekering over het hoofd gezien nr 17 die zag er goed uit maar ik had toch even doorgemeten en wat blijkt die was kapot dus vervangen en ze doen het allebei weer ik gaa vanavond beginnen aan een how to do :jerry
                                                Bij de dealer zeiden ze het kan kosten tussen de 100 en of als er een nieuwe kabelboom moest rond 200/250euro en dit heeft mij zelf maaarrr 6 euro gekost ! Daarvan had ik nieuwe kabeltjes gekocht
                                                kripkousjes en zekeringen! En voor zekkerheid altijd kabeltape eromheen gezet maar die had ik al
                                                liggen
                                                Dus al gauw heel wat euros bespaard

                                                En iedereen hartelijk dank voor het meedenken en helpen met het oplossen van dit probleempje :jerry

                                                #18217337
                                                midnight black
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  14 December 2011

                                                  :thumb

                                                23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.