moeilijk schakelen Zafira B

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) moeilijk schakelen Zafira B

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262614
    stephan66
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 December 2013

      Hallo

      Heb sinds zaterdag een mooie blauw/grijze zafira b in bezit.Hiervoor had ik een laguna grand tour maar die werd een beetje te klein.Op zoek gegaan naar een andere wagen met meer ruimte en kwam bij de opel dealer een leuke Zafira tegen van 2006.Tijdens proefrit vond ik wel dat alles tov de Laguna een stuk zwaarder ging (gas geven,schakelen enzo maar dacht dat is wennen)
      Toch zit het me niet helemaal lekker dat de versnelling (voornamelijk terug schakelen van 3 naar 2) het niet lekker soepel gaat.
      De auto heeft een km stand van 155000km en heb uiteraard garantie,maar zou graag de ervaring van jullie willen weten of het schakelen inderdaad wennen is of er toch iets aan de hand zou kunnen zijn.Schakelt de Zafira inderdaad wat minder soepel of moet het weinig verschil kunnen uitmaken tussen verschillende auto merken onderling.Dagelijks rijdt ik een VW Transporter en heb daar ook nooit geen problemen gehad met het schakelen.
      Deze week moet ik toch even naar de garage voor de apk keuring en de wielen te laten balanceren (stuur begint boven de 130 trillen) en kan dit dan gelijk even vragen (als het in ieder geval soepel zou moeten gaan) anders heeft het weinig zin om hierover te moeten beginnen en moet ik er aan gaan wennen.
      Verder een super auto , rijdt behoorlijk rustiger dan de Laguna en de luxe van de fransoos mis ik nauwelijks in de Zafira :D .

      Alvast bedankt voor het meedenken

      Stephan

      #18199863
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Welkom,

        Om wat voor motor gaat het??

        Opel staat niet echt bekent om het vloeiend schakelen dus misschien is het toch een kwestie van wennen.

        #18199864
        stephan66
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 December 2013

          Dank je

          Gaat om de 1.8 Z18XER motor
          Dacht F17CR versnellingsbak

          #18199865
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Oke, zit idd een F17 onder rijd zelf ook met een 1.8(oudere versie) ook met F17 en schakelt ook vrij houterig dus wordt een kwestie van wennen denk.

            Wat misschien wel wil helpen( ga ik binnenkort ook doen) is je versnellingsbak olie vervangen helemaal als ie al 155K niet vervangen is.

            #18199866
            gose91
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 November 2013

              Ik rijd best vaak met een F17 icm Z18XE en het gaat precies zoals jij omschrijft: naar de tweede versnelling kan soms gewoon even duren voordat ie hem pakt…

              #18199867
              stephan66
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 December 2013

                update

                Vandaag bij de dealer langs geweest en deze heeft de kabels afgesteld,heb op de terugweg geen enkel probleem meer geconstateerd.Ben blij dat ik de Zafira bij een opel dealer gekocht heb (waar deze sinds 2006 in onderhoud is) , je wordt er netjes geholpen en kijken toch anders naar een auto dan een merkloze garage waar je een auto koopt met garantie (tenminste dat is mijn ervaring)

                Ga weer lekker genieten en hoop heel veel kilometers zonder echte problemen

                Stephan

                #18199868
                XJR1300
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 June 2011

                  Ik heb pas geleden de bakolie vervangen omdat ik hetzelfde ondervond als jij.
                  Scheelt echt een stuk, hij schakelt een stuk beter. Vooral terug schakelen gaat beter.
                  Ik dacht dat de F-17 bak schakelstangen had ipv schakel kabels?
                  Die van mij heeft in ieder geval schakelstangen.
                  Geen idee of er aan de stangen iets aan af te stellen is?

                  Groeten

                  Edit, ik zie net dat het een B zafira betreft, misschien toch schakel kabels dan?
                  In ieder geval veel plezier met de zafira. :thumbup

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.