Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hieronder de nieuwe Astra van m’n vriendin. Gisteren verlaagd met Intrax 35mm rondom en de nieuwe velgen erop. Er komen nog xenon koplampen in en vanaf de A stijl zal de auto nog getint worden (+wellicht de achterlichten nog).
Ik zou niet naar ATM gaan. Hier bedonderen ze je waar je bij staat (zelf in Eemnes geweest).
Had zelf gekozen voor chippen met testbankrun voor+na. Bij de run voor mocht je aanwezig zijn, maar bij de run na het chippen niet. Tijdens de proefrit merkte ik geen verschil. Vergelijking van de grafiek zou beweren dat ik na het chippen rond de 1500rpm in koppel zou zijn gestegen van 70 naar 120. Totaal niet merkbaar tijdens het rijden.
Nog wat vreemde zaken op de grafiek was dat de temperatuur in een uur van +/- 18 naar 26 was gegaan (16h ‘s middags, ‘tuninghal’ had de garagedeur open en de ventilatoren stonden aan). Luchtdruk zou ook een 10 bar gestegen zijn en de datum/tijd week opeens een paar maanden af.
Vooraf was de eigenaar heel behulpzaam over de telefoon. Alles duidelijk uitleggen/toelichten. Op mijn reacties op de slechte ervaring niks meer vernomen.
@Franco49 wrote:
Heel mooie wagen Xhoza, klopt het dat het een cilinder inhoud heeft van 1364 cm ? en maar 1250 kilo mag trekken geremd dan .Ik vind de mistlampen (die ik niet heb) en de velgen ook heel mooi !
Het is inderdaad een 1.4T ecoflex. Voor mij is 1250kg voldoende trekgewicht (hoeft enkel de aanhanger met motoren achter).
Ik zal mijn Insignia ook eens showen. Rijd er nu bijna een jaar mee en ben erg tevreden mee
De auto is verlaagd met Intrax 30/25. Vanaf de A stijl getint. Achterlichten getint.
Afgelopen Juli heeft m’n vriendin een Corsa C Z14XEP Maxx gekocht (oude Astra F was overleden) met 33.500 op de teller. Zo zag die er uit bij aankoop.
Inmiddels al wat wijzigingen doorgevoerd. Vrijwel direct de Silverline koplampen met 4300K xenon. Afgelopen vrijdag de GSi achterlichten geplaatst. Gisteren de auto op de nieuwe zomerwielen geplaatst (Tigra/Meriva? velgen 6Jx16 ET41 met 195/45/16 Continental banden). Gelijk de auto even gewassen en snel gepoetst (Wolfgang sealant en BlackWow op de zwarte delen). Inmiddels is ze gisteren de 50.000 gepasseerd.
Ze wilt er nog mistlampen in hebben en wellicht nog originele sideskirts (dan gaan de stootstrips waarschijnlijk ook van de deuren). Verder is ze er tevreden mee. Ben zelf benieuwd of de stootstripjes op de hoeken vervangen kunnen worden voor in kleur gespoten versies.
@kinematic wrote:
@Xhoza wrote:
Mijn vriendin heeft de Z1.4XEP en rijdt gemiddeld 1:18 (helft stad/helft snelweg). Bij enkel stad doet die 1:16,5. Voornamelijk snelweg 1:20.
Dat vind ik knap, dan rijdt ze dus veel zuiniger dan mogelijk is met dat blok. Zelfs met het 1.2 blok haal je 1:16 in de stad bij lange na niet en 1:20 is met de 1.2 op de snelweg een hele opgave,dan moet je 80 of 90 rijden. Kortom, je lult uit je nek.
Kom maar een keer meerijden. Rij zelf met m’n 1.8 1:14 bij woon werkverkeer. Per persoon zal het altijd verschillen (rechtervoetje, anticiperen, bandenspanning bijhouden, etc).
Mijn vriendin heeft de Z1.4XEP en rijdt gemiddeld 1:18 (helft stad/helft snelweg). Bij enkel stad doet die 1:16,5. Voornamelijk snelweg 1:20.
Vreemd, ben zelf 1.83 en heb voldoende hoofdruimte in m’n GTC. Stoel staat op de laagste stand en heb meer dan 10cm hoofdruimte over. Kijk precies onder de binnenspiegel door, dus qua blokkeren van het zicht heb ik ook weinig last. Het is niet dat m’n leuning plat ligt, maar een normale zithouding.
Beveiliging van de radio, zodat je je frontje niet vergeet te verwijderen. Is bij m’n vriendin ook (ook Sony). Als ze haar frontje laat zitten en je zet de motor uit, dan geeft hij 3 piepjes.
origineel gepost door Fl0pke
origineel gepost door Xhoza
origineel gepost door Fl0pke
Wat Gommel aangeeft gaat helaas niet. Kan alleen als het op een rand vd bumper zit oid.
Daar kan ik op hun website nix over vinden eigelijk :P
Wel een mooie manier hoe ze dat doen! Heb vaak alleen moeite met het geloven van de voor en na plaatjes :D
Voor die kras op mijn deur heb ik dus contact gehad met verschillende bedrijven voor een spot repair. Was nergens mogelijk aangezien het midden op een vlak zat. Als het bv op de achterbumper was bij je wiel dan is het wel mogelijk. De lak moet nl uitgespoten/gewaaierd worden. Als je dit midden op een vlak oid doet dan is dit erg zichtbaar.
Huh? Dan heb jij of ik een andere website… Wat ik zag, ze vullen de kras met een pasta in de kleur van de auto en polijsten die weg, dan hoef je nix te spuiten ofwat?
Kan aan mij liggen hoor :P
Site idd niet goed bekeken. Wat ze doen is eigenlijk hetzelfde als de link van carclean van Plf.
origineel gepost door Fl0pke
Wat Gommel aangeeft gaat helaas niet. Kan alleen als het op een rand vd bumper zit oid.
Daar kan ik op hun website nix over vinden eigelijk :P
Wel een mooie manier hoe ze dat doen! Heb vaak alleen moeite met het geloven van de voor en na plaatjes :D
Voor die kras op mijn deur heb ik dus contact gehad met verschillende bedrijven voor een spot repair. Was nergens mogelijk aangezien het midden op een vlak zat. Als het bv op de achterbumper was bij je wiel dan is het wel mogelijk. De lak moet nl uitgespoten/gewaaierd worden. Als je dit midden op een vlak oid doet dan is dit erg zichtbaar.
origineel gepost door alainossen
hoe heb je dat zo mooi gekregen of is dat nadat hij opnieuw is gespoten?? ziet er weer netjes uit. Maar eens ff kijken of ik het wegkrijg. Waar heb je btw de compressor voor gebruikt?? :)groeten alain
Dit is na het poetsen (met excentrische polijstmachine) en voor het spuiten dus. Zonder aan te tippen met lak.
De compressor was om de bandenspanning te controleren :P.
Als je niet te ver woont wil ik best eens naar die kras van jou kijken. Meestal lijkt het ook erger dan het is. Het witte is nl beschadigde lak welke je al makkelijk kunt polijsten, zodat het minder opvalt.
Wat Gommel aangeeft gaat helaas niet. Kan alleen als het op een rand vd bumper zit oid.
Waar woon je ergens? Zou eerst proberen om het zo ver mogelijk weg te poetsen. Redelijk grote kans dat dit lukt. Hieronder het resultaat wat ik bij mezelf gehaald heb. Toch laten spuiten aangezien ik ervoor verzekerd ben, maar wilde het toch eerst proberen.
Voor:
Na:
Op de diepere stukken kun je het eerst aantippen met wat lak uit een lakstift (met een satéprikker oid aanbrengen). Daarna polijsten en wellicht zie je de diepere stukken niet. Op zilver is het toch al lastiger te zien.
Je kan het ook polijsten. Wellicht dat het dan ver weg is of een heel stuk minder zichtbaar. Slecht te zien op de foto’s hoe diep het is. Moet het dan alsnog gespoten worden zal het een stuk goedkoper zijn. Mijn deur is vorig jaar ook slachtoffer geworden van iemand die het leuk vond om er een sleutel over te halen. Resultaat was deur spuiten + achter- en voorscherm. Aangezien het toch gespoten moest worden (zat tot op het metaal bij mij) de polijstmachine maar gepakt en aan de slag gegaan. Ik heb hem er toen ver uit gekregen en de spuiter hoefde alleen nog maar de deur te spuiten.
Deze heb ik ook op de pc, maar omdat ik er niet uitkom nog nooit gebruikt eigenlijk. :hmmz
origineel gepost door GTC_Michieleke
origineel gepost door Xhoza
Visdraadje erachter. Met een haarföhn kun je de restanten opwarmen en dan krijg je het er gemakkelijker af. Daarna met stickerverwijderaar nog wat restjes weggehaald. Heb zelf daarna de achterklep gepolijst, zodat alles echt strak was (is niet nodig als je alle restjes eraf haalt).Heb je ook de gril ‘logo-loos’ ?!
Nee helaas, zou dit wel willen, maar heb me er nog niet toe kunnen zetten om €80 uit te geven aan een reepje plastic. :P
origineel gepost door Spacejam
Ik heb zelf 6000k gehad van pilot
5000k van pilot
en 4300k van philipsmijn ervaring:
6000 is wit met een blauwe schijn
5000k is wit
4300k is wit met een klein vleugje geel.6000k is zeker geen echt wit.
Ikzelf heb 5000K in mijn dimlichten en 6000k in de mistlampen. Bij m’n pa heb ik er 6000K ingezet en bij m’n vriendin 4300K (was 6000K). Vind persoonlijk de 5000K het fijnste. De 4300K heeft wat meer lichtopbrengst maar gaat qua kleur idd naar het gele toe. Vind het heldere van de 5000K fijner. De 6000K is naar mijn smaak toch wat teveel richting het blauwe (duidelijk dat het after market is). De 6000K die ik had zijn verhuist naar de motor en heb daarnaast 4300K als reserve liggen.
Visdraadje erachter. Met een haarföhn kun je de restanten opwarmen en dan krijg je het er gemakkelijker af. Daarna met stickerverwijderaar nog wat restjes weggehaald. Heb zelf daarna de achterklep gepolijst, zodat alles echt strak was (is niet nodig als je alle restjes eraf haalt).
Hier maar even inhaken. Astra F van m’n vriendin is ook niet meer de snelste tegenwoordig (was die al niet, maar het wordt erger). Gaat om een 1.6 automaat van 12-1994 (52kw/71pk?).
Vanaf de 100km/h is de pit eruit. Ding liep voorheen net geen 170 op de TomTom, tegenwoordig haalt die de 150 niet eens meer merkte ik laatst. Jaar geleden is de uitlaat vervangen (middenstuk en einddemper), zou het hieraan kunnen liggen? Dat er iets verkeerd gemonteerd is?
Zal mijn beestje (Triumph 675 Daytona SE) ook eens showen. In 2008 m’n rijbewijs gehaald en 2 dagen na het ophalen van het pasje deze besteld. Bouwjaar 08-08-08 :D. Helaas niet al te veel km’s gemaakt afgelopen jaar. Stand is dus ook pas 7.000km.
Origineel:
Paar foto’s van de mijne. Niet alle aanpassingen staan op de foto’s.
Waslijstje aan veranderingen:
Aero screen
Carbon voorspatbord
Seat cowl Phantom Black
Gel seat
Datatool alarm
Carbon Street Triple hugger
Carbon heat shield
Carbon sprocket cover
Carbon infill panels
Carbon tank pad
Carbon koppelings cover
Carbon krukas deksel cover
Carbon dynamo deksel cover
Carbon heel guards
Carbon tankdop
Carbon ‘veerafdekking’
Zwarte boutjes kappenset
Zwarte boutjes motorblok
Zwarte bobbins
K&N luchtfilter
Arrow 2009 slip-on
Arrow tune
Dual xenon 6.000K
LED stadslichten
Tankprotectie
Pre load adjusters zwart
Rem+koppelingshevel zwart
Stuurgewichten zwart
Knipperlichten Phantom Black
Achterlicht met knipperlichten
Kentekenplaathouder + LED verlichting
Valblokken kuip
Valblokken frame
Valblokken voorvork
Valblokken achterbrug
Lower chain guard zwartM’n vriendin heeft afgelopen jaar haar rijbewijs gehaald en was na een ritje op de mijne ook verkocht (wilde eerst een GSX R600). Bij de dealer stond een nette te koop (05-2008 met 3.000km) en veel opties, dus die gekocht. De optie waslijst is zo’n beetje gelijk aan die van mij.
Alle logo’s zijn te verwijderen met een visdraadje oid. De lijmresten kun je met een haarföhn opwarmen, dan kun je het er gemakkelijker afhalen. Kleine restjes met stickerverwijderaar oid eraf halen. Polijstmachine erover en klaar.
origineel gepost door Spacejam
settings knop bij de radio ongeveer 6 seconde inhouden tot dat je een toon hoort. Vervolgens kan je met de BC knop door een aantal menu’s bladeren, daar zit ook ergens je temperatuur tussen.Werkt dit bij alle H’s? Piepje hoor ik wel, maar het menu blijft hetzelfde bij mij. :hmmz
origineel gepost door Ganz
dan heb jij behoorlijk kleine handen,…. mij lukt het iig niet met me kolenschoppenIn beide auto’s 1.8. Het is wat friemelen, maar dan lukt het. Bij de station even de buis naar de luchtfilter verwijderen, anders klukt het niet.
Lampje kun je gewoon vervangen via de motorruimte. Lukt mij iig wel (Astra H GTC en Astra H station).
-
AuteurBerichten