Astra H voor de 3keer in 2 weken naar garage

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H voor de 3keer in 2 weken naar garage

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216940
    oner
      Lid sinds:
      4 January 2010

      Hallo allemaal,

      vandaag is de auto weer naar de garage geweest..
      ik snap er allemaal niet veel meer van.
      Misschien dat de experts hier mij kunnen helpen.

      Ik zag via het verborgen menu dat mij coolant tempratuur niet voldoende stijgt (max 75). En soms bij straten start de motor vrij moeilijk, en het lampje met auto en sleutel gaat dan branden, dat ging gelukkig na enige tijd weer uit. Auto gaat ook vaak raar lopen na een stukje rijden. verbruik gaat omhoog motor loopt raar en maakt rare geluiden. Roetfilter vorige week nog geregenereerd door de garage.

      Net gebeld door de garage: Ze kunnen niet echt iets vinden, maar waarschijnlijk is de thermostaat niet helemaal goed meer en zou vervangen moeten worden, kosten ruim 275 euro.
      De gloeibougies waren ook niet meer opperbest kosten ruim 300 euro.

      Gevraagd of daarmee de problemen waren opgelost, maar dat konden ze niet zeggen. Nu vind ik het zonde om bijna 600 euro weg te brengen met de garantie tot aan de deur dat de problemen zijn verholpen.
      Het leek mij ook vrij duur voor de dingen die ze gaan doen.

      Nu is mijn vraag is dit allemaal zelf te doen? Zijn daar risico’s aan gebonden? Hoe weet ik precies welke onderdelen ik moet hebben?

      Alvast bedankt voor jullie hulp

      #17603276
      Spacejam
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2006

        uhm ik weet niet maar ik dacht dat je een z19dtj hebt?

        dat zelfde blok heb ik ook en heb onlangs de gloeistiften laten vervangen voor 100euro en een thermostaat kost 70euro (ex inbouw) maar de inbouw is niet zo moeilijk.

        Wat is de foutcode?

        auto in contact (niet starten) en rem en gas tegelijk inhouden, bij je km stand komt dan een code te staan.

        #17603277
        bacardicorsa
          Lid sinds:
          3 October 2004

          waar kan je je temperatuur zien van je moter want die kan ik ook niet eens vinden.

          Gr Bacardi

          #17603278
          Spacejam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2006

            settings knop bij de radio ongeveer 6 seconde inhouden tot dat je een toon hoort. Vervolgens kan je met de BC knop door een aantal menu’s bladeren, daar zit ook ergens je temperatuur tussen.

            #17603279
            tmug
              Lid sinds:
              4 July 2007

              Even een andere garage raadplegen, dit lijken mij prutsers die veel te veel geld vragen.

              #17603280
              oner
                Lid sinds:
                4 January 2010

                was ik weer even:

                weet iemand hier misschien wat de volgende probleem zou kunnen zijn?

                auto smorgens starten gaat goed;
                een stuk rijden (ook niks aan de hand)
                na een paar uur weer starten, gloeilampje gaat niet aan, maar het lampje met de auto en sleutel erin gaat branden, na een paar keer gas geven of een klein stukje rijden (minder dan 200 meter) gaat het lampje weer uit.

                Ik hou mij aanbevolen voor verschillende opties. (Garage zecht gloeibougies)

                #17603281
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Die kunnen gechecked worden…
                  Ook tempsensor checken dmv een tech 2 kast.

                  Hoe lang moet je ongeveer rijden tot je de warmte van de kachel voelt?
                  Hoe staat dan je tempmeter?

                  Thermostaatjes vervang ik laatste tijd gigantisch veel, puur omdat mensen nu pas in de gaten krijgen dat ie stuk is.

                  #17603282
                  Xhoza
                    Lid sinds:
                    6 September 2008

                    origineel gepost door Spacejam
                    settings knop bij de radio ongeveer 6 seconde inhouden tot dat je een toon hoort. Vervolgens kan je met de BC knop door een aantal menu’s bladeren, daar zit ook ergens je temperatuur tussen.

                    Werkt dit bij alle H’s? Piepje hoor ik wel, maar het menu blijft hetzelfde bij mij. :hmmz

                    #17603283
                    Spacejam
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 November 2006

                      een paar keer op de bc knop drukken, iedere keer als je er dan op drukt krijg je een ander menu. Er komt ook in beeld “test mode on” als je het piepje hoort.

                      #17603284
                      oner
                        Lid sinds:
                        4 January 2010

                        Nou daar was die weer, gisteren auto weer naar de garage geweest..
                        Deze keer was het schijnbaar echt duidelijk, thermostaat stuk, en 2 maal gloeibougies stuk.
                        Volgende week donderdag worden deze vervangen onder garantie…. En op mijn kosten worden de andere 2 ook vervangen.

                        Moet zeggen wel een geweldige service van de garage waar ik hem heb gekocht. Als de “officiele” opel dealer zecht dat de thermostaat nog niet echt vervangen hoeft te worden en dat de gloeibougies kunnen wachten tot de volgende beurt..

                        #17603285
                        kadett4x4
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 July 2004

                          als de dealer ontdekt dat je zelf in de bc mappen ligt te rommelen, kun je je garantie wel eens kwijt raken.
                          heb dit van een maatje gehoord, die bij een dealer werkt.
                          is niet de bedoeling dat wij er zelf in liggen te vogelen.

                          groeten.

                          #17603286
                          Spacejam
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 November 2006

                            met die menu’s kan je verder niets, alleen lezen voor de rest niets.

                            Gloeistiften worden over het algemeen niet vervangen bij een beurt, pas als ze daadwerkelijk kapot zijn.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.