Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2016 om 06:11 In reactie op: kabelboomtje centrale vergrendeling,draad breuk.vectra b. #18235120
Draadbreuk bij stekker bij deurscharnier
17 maart 2016 om 18:47 In reactie op: kabelboomtje centrale vergrendeling,draad breuk.vectra b. #18235119Dag,
Ik kick deze even omhoog. Onze vectra B 1999 heeft link achter geen reactie meer met de centrale vergrendeling. Even panelen verwijdert, maar slecht bereikbaar dus. Mijn vraag is Hoe kan ik het motortoertocht even gemakkelijk testen met een 12v voeding.
Moet het slot er dan uit en welke pinnen moet ik gebruiken?
Ik wil ook nog kabelbreuk bij scharnier testen, zit daar binnen ook nog ergens een stekker? Achter de rubber mksschien? Dan weet ik weet ik wat ik kan tegen komen of wat ik moet meten.De howto is overigens niet bereikbaar, directe link iemand?
OKE heb het.
De recirculatie werkt dus alleen met vacuum, lopende motor (maar je kuntook met de mond zuigen om te testen.
Dan mag de ventielatie-richting-keuze-knop NIET (herhaal NIET) op de voorruit staan. IN alle ander standen zal hij dus de recirculatie klep aantrekken, dus voeten, ventialtie uitstroom opening in dashboard etc. Maar niet op het ruitsymbool (wel de gecombineerde stand van ruit+ voeten)Wie verzint het ?
Dit staat niet in de gebruikershandleiding.
Geef maar op in en HOWTO.
WimBen weer iets verder.
Achter het dashboard kastje zit de klep, een soort bol met een pin eruit met een veer eromheen.
Ik heb deze even gedemonteerd, klep werkt goed, er zit een luchtaansluiting en een 12V aansluiting op. Je vacuum trekken, zuigen met slang, en tegelijkertijd een 12V signaal/spanning op de aansluiting zetten.
Goed klep werkt, maar ik krijg geen 12V, komt die rechtstreeks van de knop af?
Moet motor aan staan?
Moet kachel FAN aan staan?
Moet airco aan staan (verwacht vanniet)Via een zwarte buis loopt het van filter naar inlaat/injectorhuis, daarna met kort spruitstuk gelijk het blok in. Aan de voorzijde komt de uitlaat naar buiten. Het is een 16klepper ecotec blok.
Maakt dat iets uit?IK bedoel de recirculatie van de binnenventilatie dus, niet de EGR (die is goed;)
gr Wim
controleer de verdeelkap eens (bloemkolen verwijderen en anders nieuwekap en rotor, loste bij mij alles op vroeger)
EGR klep buiten bedrijf stellen (slang afknijpen of even dicht stoppen met dikke spijker, 2 zijden), geeft je trouwens veel meer koppel onderin, dus altijd doenDaar waar aan de achterkant van injector huis (schutbord zijde) slangetjes naar binnen gaan even gaatje open maken met hele fijne ragger of ijzerdraad.
Wim
Thinner nnoit gebruiken bij dingen die je dierbaar zijn, kunststoffen lossen op en verf ook.
Teer -> Terpentine, tast niets aan en lost teer met gemak op.
gr Wim9 juli 2011 om 11:24 In reactie op: goedkope eindemper vectra b (ebay of mp) wel of niet doen?? #17908162Op de duitse ebay zijn ze echt goedkoop. Ik heb ondertussen al verschillende dempers van verschillende leveranciers gebruikt (bosal, kwitfit, heuts, dealer etc) en ze zijn allemaal even snel weer kapot. Dus praat me niet over slechtere kwaliteit, die van BOSAL waren bi mij niks beter.
Momenteel rij ik met een middendemper van 52 euro uit duitsland, IN NL kost dat 240 euro bij de dealer. Nou garantie of niet, ik kan er 4 onder leggen voor die prijs, dan zijn we 20 jaar verder……………. ik denk dat de BOSAL dat niet houdt!
Let op: verzendkosten kunnen uit duitsland wel tegen vallen. zeker met langere onderdelen. Altijd even goed checken, dan wel vragen via de mail! Als je aan de grens woont zoals ik, kun je wel af laten leveren in duitse pakketshop en daar ophalen, vaak zijn verzendkosten in duitsland zelf extreem laag (of niets;)
gr Wim
Dit fenomeen heb ik ook. Alle tip s hier op het forum heb ik geprobeert, Bij koude motor x16xel starten zonder gas geven, toerental wordt dan ongever 1800rpm continu. 2 minuten wachten maakt niet uit.
MAAAR, als je 1 dotje gas geeft zakt hij direct terug naar 900 rpm (normaal). Ik denk zelf dat het in de injectie unit zo geprogrammeerd is.Ik heb nagekeken: gasklep huis op verstoppingen, slangen op poreus zijn, LMM in aanzuigbuis, stationair toerental klep, EGR. Enkel de ontluchting van carter richting gasklephuis (aan vacuumzijde) was verstopt in het gasklephuis, open maken gaf totaal geen verschil. EGR afgedopt en half afgedopt maakte ook niets uit, exact hetzelfde effect met toerental na koud start, maar bij gas loslaten wel storing van ECU. Dus gauw weer normaal e EGR erop gezet (deze was overigens erg schoon bij mij!)
Motor loopt verder goed en is zuinig.gr Wim
Filter, ontluchting, brandstofpomp
gr Wim
Jawel hoor, als je kijkt bij HEUTS, of H-BASE staat het er ook. Origineel 1 beugeltje (links en rchts een rubbertje) aan voorzijde achter de kat.
De rest ook aan de achterzijde van de demper. (dus 4 rubbers in totaal)53 euro nieuw op http://www.ebay.de
240 euro bij Opel Nederlandtel uit mijn winst
Hey
PAST PERFECT!
Met 2 extra ophangpunten hang de middendemper een stuk steviger.Bedankt voor de info
Opel Vectra 1.6 Pearl X1.6XEL 3-1999 98000km
gr Wim
accu lader erop, klemmen los, nieuwe accu erin, klemmen erop, acculader los.
Wim25 april 2011 om 18:44 In reactie op: Geen verschil middendemper tussen 1.6 en 1.8/2.0 etc #17862601ahhh, nu zie ik de sig pas goed. okay, dankejwel.
gr Wim25 april 2011 om 18:34 In reactie op: Geen verschil middendemper tussen 1.6 en 1.8/2.0 etc #17862599Dankjewel. Heb jij dan ook bij je 1.6 de tweede ophangpunten eronder van de 1.8 uitlaat (als ik het zo mag zeggen)?
25 april 2011 om 18:29 In reactie op: Geen verschil middendemper tussen 1.6 en 1.8/2.0 etc #17862597Ik neem aan dat je vectra B modellen 1 en 2 bedoeld.
Is het zelfs van de diesels gelijk aan benzine? -
AuteurBerichten