Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo,
Zelf heb ik een originele Irmscher er op gelijmd, deze sluit wel netjes aan.
Wat je kan doen, heb ik ook gedaan, wanneer je hem erop lijmt, in het midden een rubber of plastic blokje tussen je raam en spoiler leggen dat hij in het midden iets boller komt te staan.
verder heb ik hem met ruiten kit gelijmd. En met stukjes schilder tape op zn plek gehouden.
Hoop dat je mn verhaal begrijpt. Ik denk als je er in het midden wat onder legt dat hij wat beter aansluit.
Groet Wout.
ok, dat wist ik niet dat ze gewoon nieuw te koop zijn.
Maar het is inderdaad waar dat je moet gaan solderen om de kabelboom te verlengen richting je gasklep huis.
Koelslangen aanpassen, en je vacuumslangetjes goed aansluiten.Ook moet je rekening houden met je lucht inlaat buis vanaf je Luchtfilter richting je box.
Ik heb toen in Arnhem bij iemand (ik meende van een kadett gsi ) een origineel stukje buis opgehaald en dit pastte perfect.
Je zit namelijk met je diameters die veranderen.Later heb ik er zelf een ijzeren pijp tussen gemaakt. Was wel mooi , want het aanzuig geluid was beter hoorbaar!
Wout
Wat betreft je Egr afdoppen,
Weet niet of je het direct gaat merken, maar het is inderdaad wel waar dat je in verhouding geen verbrandde uitlaatgassen in je inlaat krijgt. (wanneer je hem afdopt) dus wel meer ”verse” lucht je cilinder in zuigt.Heb toendertijd op mijn corsa B gsi een Crooke powerbox gemonteerd, je merkt wel dat je meer vermogen hebt, je motor draait ook maximaal aan toeren na het monteren van zo’n box.
weet niet of je er 25 pk meer uithaalt. maar het scheelt wel wat.Waar ze te koop zijn, zal moeilijk worden, Heb begrepen dat ze niet meer gemaakt worden.
Maar dan moet je een 2e handse kopen. (met alle toebehoren)Hoop dat je wat kunt met deze info.
Overigens, er staat echt een heleboel info op het forum betreft een Powerbox.
Mzzls Wout
Zelf heb ik een Irmscher Spoiler gemonteerd op mijn Hatchback.
Deze heb ik gedemonteerd van een bestaande klep.
Hier zaten 2 rubberen voetjes tussen de klep en de spoiler. Nu heb ik schilderstape op de klep geplakt waar hij op moet komen.
De spoiler er ”los” opgezet en afgetekend op het tape. ( na uitvoerig passen en meten)
Nu heb je een afdruk, heb de rubbertjes eropgelegd en de gaten afgetekend.
Nu komen de gaten echt precies op de overstekende rand van je achterklep ( bij mijn spoiler iig! ) En nadat ik de gaten had geboord, vanaf de binnen zijde de spoiler vastgeschroefd!
Is niet moeilijk, alleen even heel precies meten, omdat je overstekende rand niet echt groot is van je achterklep.
Succes ermee, en als je foto’s of meer info wilt, roept U maar.
Greetzz Wout
Zoals beloofd:
Foto’s van de montage ringen voor de lampen zelf:
Greetzzz
Ben woensdag bij de dealer geweest, ze staan in bestelling.
Ga morgen op vakantie, maar zal wel ffies een foto maken, wanneer ik ze heb er weer in Holland ben.
Greetz Wout.
Deze How to had ik inderdaad ook gevonden, incl het GM nummer.
Zal zo eens naar de dealer gaan, kijken wat hij voor me kan betekenen.
Je zou zeggen dat je er gewoon een H-7 lamp in kunt monteren.Alvast bedankt!
Greetz! Wout
Owkeej dan!!
Dus als ik die nummers door geef, dan komt dat goed!
Bedankt Baas!
Wout
Moet je er niet 2 starters bij hebben???
In de starters druk je de lampjes in, en dan klik je de starters ( een klein blokje is dit) in de koplamp unit.
Denk dat dit het is.
Groet Wout
Daar mee dus ook…
12 maart 2011 om 12:45 In reactie op: Astra G radio stuurbediening icm pioneer radio mogelijk? #17833522Ik heb een apparte interface moeten kopen om mijn JVC radio via mijn stuurwiel te kunnen bedienen.
Dit is ook voor een pioneer te verkrijgen.
Wat je board computer betreft, komt er geen info meer vanaf je radio, niet welke zender er op staat bijvoorbeeld. Of welk nummer op je CD er speelt.
Dit zie je nu gewoon via je Pioneer.
Groet Wouter
Die knop doet het alleen niet waneer je de ‘blazer’ op je voor ruit hebt staan! Verder moet hij voor frisse lucht open staan inderdaad!
Greetz Wout
Volgens mij is dit je buitentempratuur meter, deze zit naar mijn weten aan de voorbumper vast, ongeveer in het midden van de bumper aan de binnen zijde.
correct me if i am wrong…
Met een open filter zuig je eerder warme lucht aan, (al helemaal als je geen koude lucht toevoer slang toepast.)
In warme lucht zit minder zuurstof dan in koude lucht. Je lucht brandstof mengsel is dus optimaler met een gesloten luchtfilter.
Ik heb bij mijn Astra G een K&N inleg filter geplaatst.
Merk persoonlijk niet echt veel verschil. Hij verbruikt iets meer brandstof omdat je meer lucht krijgt.Maar een inleg filter is dus wel beter om toe te passen dan een open filter.
Wout
Persoonlijk zou ik niet voor een open filter gaan aangezien je een turbo hebt,
Wat bas zegt, kijk naar een gesloten systeem,
Of informeer via Dbilas, kost wat, maar dan heb je ook wat. ( misschien heb ik ook nog een flowmaster liggen, zal wel even kijken)
Wout
Denk dat jij je kop bouten bedoeld,
De kleppendeksel bouten zijn ‘normale’ bouten. Kan je gewoon her gebruiken.
Was er al achter dat ze ontzetend duur waren!!
Een ballast kon ik krijgen voor 160 euro incl 20 procent korting bij Hella via mijn werk.
Maal 2 en nog 2 voor stuur apparaten voor meende 70 euro per stuk.
Dit nog zonder lampen!!Maar ben bezig met een andere leverancier. even afwachten.
Hoop dat ik niet te veel moet lopen klooien met stekkers solderen of een verloopje moet maken van origineel hallogeen naar de ballasten.
Als iemand nog meer info heeft, van harte welkom :P
Bedankt!!!
[rquote=1840938&tid=140433&author=Haasje17]Voor de orginele xenon units moet je andere stekkers aan je kabelboom solderen. Heb je een gm partnummer dan zoek ik even uit hoe je ze moet aansluiten.[/rquote]
Ok, Dus dat is niet even zeg maar!
Heb verder nog geen ballasten gekocht dus heb ook nog geen nummers…
Wou het spul wel binnenkort bestellen!Alvast bedankt.
Bij mijn Astra G Irmscher dak spoiler had ik precies hetzelfde probleem.
Staat in de irmscher handleiding dat je de voet ietjes moet draaien.
Misschien kan je op de irsmcher site ook kijken voor een soort gelijke handleiding.
Succes
Wout
<>
Dit kan wel, dat er spanning op blijft staan.
Alleen je lampje heeft een spannings verschil nodig om te branden, het kan dus zijn dat er gewoon aan beide kanten spanning staat van het lampje, en als hij brand maar aan 1 kant, vandaar het spannings verschil waarop hij brand.
Dit is net een dynamo lampje, zodra hij een spanningsverschil heeft brand hij, als de rotor draait is er geen verschil, maar het lampje laat wel spanning door.
hoop dat ik het begrijpbaar heb uitgelegd.
Wout
Denk dat dit geen probleem is!
Aan gezien beide spoilers op de klep zitten.Bijna zeker dat de gaten over 1 komen!
Woutje
Ik heb van de zomer ook een originele irmscher spoiler achter op de klep gemonteerd.
Op de irmscher site heb ik de montage handleiding gedownload (aanrader!!)
Staat precies in hoe je hem moet monteren.
En dus wel dmv 2 gaatjes boren aan elke kant.
Even uitmeten en het is zo gepiept.
Je moet alleen wel precies meten omdat je niet veel ”vlees” hebt om te boren.
Ik heb wel gewoon van buiten naar binnen geboort en daarna verzonken, heb je ook geen bramen en minimale lak beschadeging.
Kijk maar even op de site van irmscher, dan word een hoop duidelijk.
Als je hem niet kan vinden trek maar even aan de bel.
Succes
Groet Wout.
origineel gepost door ahrend
http://www.youtube.com/watch?v=RobaJKGMMiE&feature=player_popout:wtf:wtf
effe blijven kijken anders mis je watWat een mooi product hea !! :P:D
ik heb er ook last van, dit komt door de kou.
Oorzaak is, je stabilisator stang rubbers.
Kan je weinig aan doen omdat je er heel lastig bij komt. En de rubbers zitten zo strak om de stang heen dat je er bijna geen smeermiddel tussen krijgt!
Vanavond ga ik even kijken of er toch iets is om ze stil te krijgen.Bij warm weer hoor je ze niet.
Wout
je kan toch ook heel simpel een gordel op de sloop kapot snijden en die driehoek in je gordel houder duwen?!
Is de makkelijkste manier en het blijft origneel werken.Wout
-
AuteurBerichten