wouth

Aangemaakte reacties

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Corsa D 2007 1.2 aan de kook #18349652
    wouth
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 February 2011

      Nou Mensen, We zijn er achter scheur in het onderblok. Via een betrouwbare autozaak het blok laten vervangen voor een 2e hands blok.
      Na 3 maanden tobben met JVM in Eindhoven waar we de auto gekocht hebben (na 10 Km na aankoop auto aan de kook, proefrit ging goed). Eindelijk opgelost via een andere autozaak (blijkt de teller ook teruggedraaid te zijn. Auto is daardoor wel bijna 2000 euro duurder geworden (shit happens).

      In reactie op: Corsa D 2007 1.2 aan de kook #18349054
      wouth
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 February 2011

        Helaas koppakking vervangen en kop gevlakt probleem niet weg. Overdruk in het system. Moet dus een scheur in de kop of onderblok zitten.
        Heeft iemand een idee hoe kunt vinden welke de oorzaak is , kop of blok? Werken dichtingsmiddelen als https://www.bardahlstore.nl/webshop_producten/koelvloeistoftoevoegingen/p-1/14001–radiator-lekkage-verhelpen.html ?

        Wat is het beste advies?

        In reactie op: Corsa D 2007 1.2 aan de kook #18349053
        wouth
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 February 2011

          Helaas koppakking vervangen en kop gevlakt probleem niet weg. Overdruk in het system. Moet dus een scheur in de kop of onderblok zitten.
          Heeft iemand een idee hoe kunt vinden welke de oorzaak is , kop of blok?

          Werken dichtingsmiddelen als https://www.bardahlstore.nl/webshop_producten/koelvloeistoftoevoegingen/p-1/14001–radiator-lekkage-verhelpen.html ?

          Wat is het beste advies?

          In reactie op: Corsa D 2007 1.2 aan de kook #18348518
          wouth
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 February 2011

            De Dop is ook uitsloten door wisselen.
            Verwarmingsradiator ontlucht door linker voorwiel om hoog te zetten ( op twee stenen) en de motor laten lopen tot de koel fan aanslaat en daarna water bij gevuld.
            We blijven een enorme druk op het systeem houden na een dag en toch verlies ik water. Na controle nog steeds geen water bij de olie of andersom geen olie bij het water.

            Wat kan ik nog doen? Wat mag de waterdruk in het systeem zijn? hoelang mag deze druk in het systeem blijven staan?
            Is er iemand die dit eerder gehad heeft en mij kan/wil helpen?

            In reactie op: Corsa D 2007 1.2 aan de kook #18348097
            wouth
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 February 2011

              De volgende ochtend ook nog druk op de tank. Je zegt bij een koude motor is het niveau lager.
              Ik zie geen verschil bij koud of warm tenzij ik de dop losdraaien de volgende dag dan komt het water +/- 1 cm omhoog en hoor je de ontluchting nog licht sissen.

              IK denk toch nog mogelijk lucht in de verwarmingsradiator of de ontluchting (dop).

              In reactie op: Corsa D 2007 1.2 aan de kook #18348070
              wouth
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 February 2011

                Ik heb na 8 uur de koelvloeistof druk expansievat vergeleken tussen een Astra H 2006 (drukloos) en de Corsa D 2007 (nog onder druk).
                Actie alleen bij beide de dop losdraaien. Hoe lang mag er druk in het systeem blijven staan en wat is de maximale druk?
                DIT KAN IK NIET VERKLAREN WIE HELPT ME?

                In reactie op: Corsa D 2007 1.2 aan de kook #18348049
                wouth
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 February 2011

                  Hoi Bart-GSI, idd de kachel aan op en rit van 100KM idd motor uitgezet de koel fan bleef lopen (radiateur koud bij afslag en de in/uit slangen van de radiateur nog warm niveau gezakken). Volgende ochtend koelvloeistof bijgevuld (vat was nagenoeg leeg) en nog steeds druk op het systeem. Na weer een rit van 60 KM was het water weer 1 cm gezakt in het expansievat, na de dop losdraaien kwam het peil 1 cm omhoog naar het normale vulpeil. (dus lijkt in orde).
                  Voordat ik de kachel aangezet heb kwam het waterpeil omhoog i.p.v. omlaag na een rit is de reden hiervan lucht in het systeem?

                  Ik heb idd niet de motor laten draaien met kachel aan en de dop van het expansievat eraf (drukloos). Is ontluchten nu zo moeilijk als het niet met een drukloos systeem gebeurd? jou tip zonder druk ontluchten ga ik morgen nogmaals proberen.

                  In reactie op: Corsa D 2007 1.2 aan de kook #18347711
                  wouth
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 February 2011

                    Bedankt Bart-Gsi, nee met dit weer nog niet de kachel aangehad hoop dat de leverancier van de auto dat wel gedaan heeft ik ga het gelijk testen.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)