Corsa D 2007 1.2 aan de kook

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D 2007 1.2 aan de kook

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347639
    wouth
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 February 2011

      Andere Corsa D 1.2 UIT 2007 gekocht met 63.000 op de teller. Na aflevering bij 5 a 10 Km auto aan de kook (borrelen in expansievat). Afgesleept door verkoper. Koppakking en waterpomp/thermostaat vervangen door verkoper. Na 300 Km auto weer aan de kook water uit expansievat stoom. Weer thermostaat vervangen. Nog niet opgelost. Nu een nieuwe radiateur en koel fan gewisseld met een van een andere Corsa. Na 200 KM bij thuiskomst alles OK. De volgende morgen plas koelwater onder de auto (onder waterpomp) en geen lekkage spoor te vinden (alles verdampt).
      Bij expansievat dop losdraaien voel je nog steeds lichte druk op het systeem na 12 uur. Geen water bij de olie. Geen Olie bij het water. Dit na mijn controle kleuren van beide ok.

      Volgens mij is alles vervangen en ben radeloos wat dit nog kan zijn (alle slangen nog na gedraaid vandaag) geen lekkage te vinden!
      Fluctuatie niveau in expansievat ongeveer 2 cm.
      HEEFT ER NOG IEMAND EEN IDEE?

      #18347649
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        hebben ze met het ontluchten van het koelsysteem de kachel aan gezet??
        was namelijk ook bij mij een fout toen m`n waterpomp vervangen was..
        dan zit er ergens nog lucht in het systeem wat niet weg kan en staat je KVS ook lekker te koken…

        #18347711
        wouth
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 February 2011

          Bedankt Bart-Gsi, nee met dit weer nog niet de kachel aangehad hoop dat de leverancier van de auto dat wel gedaan heeft ik ga het gelijk testen.

          #18347715
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            hoor je bij het ontluchten van de koeling te doen.. is niet iets voor achteraf zeg maar..
            koeling ontluchten is koelvloeistof tankje volgieten
            dan de motorstarten met een open koelvloeistoftankje
            en de kachel vol aan zetten.. en wachten tot de motor op temperatuur komt zodat de thermostaat open gaat staan en de lucht eruit gaat

            #18348049
            wouth
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 February 2011

              Hoi Bart-GSI, idd de kachel aan op en rit van 100KM idd motor uitgezet de koel fan bleef lopen (radiateur koud bij afslag en de in/uit slangen van de radiateur nog warm niveau gezakken). Volgende ochtend koelvloeistof bijgevuld (vat was nagenoeg leeg) en nog steeds druk op het systeem. Na weer een rit van 60 KM was het water weer 1 cm gezakt in het expansievat, na de dop losdraaien kwam het peil 1 cm omhoog naar het normale vulpeil. (dus lijkt in orde).
              Voordat ik de kachel aangezet heb kwam het waterpeil omhoog i.p.v. omlaag na een rit is de reden hiervan lucht in het systeem?

              Ik heb idd niet de motor laten draaien met kachel aan en de dop van het expansievat eraf (drukloos). Is ontluchten nu zo moeilijk als het niet met een drukloos systeem gebeurd? jou tip zonder druk ontluchten ga ik morgen nogmaals proberen.

              #18348070
              wouth
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 February 2011

                Ik heb na 8 uur de koelvloeistof druk expansievat vergeleken tussen een Astra H 2006 (drukloos) en de Corsa D 2007 (nog onder druk).
                Actie alleen bij beide de dop losdraaien. Hoe lang mag er druk in het systeem blijven staan en wat is de maximale druk?
                DIT KAN IK NIET VERKLAREN WIE HELPT ME?

                #18348072
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  als je motor warm is zal je koelvloeistoftankje altijd blazen..
                  warmte zet uit… en als de lucht boven in het tankje uitzet duwt het je koelvloeistof naar beneden en staat je koelsysteem onder druk.. omdat de lucht nergens heen kan omdat de dop erop zit..
                  als je dan de dop eraf haalt komt je koelvloeistof naar boven…
                  bij een koude motor zal je koelvloeistof niveau zakken..

                  anders een keer je koelsysteem aflaten persen ( op druk zetten..) of een andere koelvloeistof dop proberen…

                  als je thermostaat dicht blijft staan kan de boel ook koken..
                  ben even door oude topics heen aan het bladeren op het forum.. hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden

                  #18348097
                  wouth
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 February 2011

                    De volgende ochtend ook nog druk op de tank. Je zegt bij een koude motor is het niveau lager.
                    Ik zie geen verschil bij koud of warm tenzij ik de dop losdraaien de volgende dag dan komt het water +/- 1 cm omhoog en hoor je de ontluchting nog licht sissen.

                    IK denk toch nog mogelijk lucht in de verwarmingsradiator of de ontluchting (dop).

                    #18348518
                    wouth
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 February 2011

                      De Dop is ook uitsloten door wisselen.
                      Verwarmingsradiator ontlucht door linker voorwiel om hoog te zetten ( op twee stenen) en de motor laten lopen tot de koel fan aanslaat en daarna water bij gevuld.
                      We blijven een enorme druk op het systeem houden na een dag en toch verlies ik water. Na controle nog steeds geen water bij de olie of andersom geen olie bij het water.

                      Wat kan ik nog doen? Wat mag de waterdruk in het systeem zijn? hoelang mag deze druk in het systeem blijven staan?
                      Is er iemand die dit eerder gehad heeft en mij kan/wil helpen?

                      #18348527
                      Opeltje17
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        Lekke koppakking.

                        #18349053
                        wouth
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 February 2011

                          Helaas koppakking vervangen en kop gevlakt probleem niet weg. Overdruk in het system. Moet dus een scheur in de kop of onderblok zitten.
                          Heeft iemand een idee hoe kunt vinden welke de oorzaak is , kop of blok?

                          Werken dichtingsmiddelen als https://www.bardahlstore.nl/webshop_producten/koelvloeistoftoevoegingen/p-1/14001–radiator-lekkage-verhelpen.html ?

                          Wat is het beste advies?

                          #18349054
                          wouth
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 February 2011

                            Helaas koppakking vervangen en kop gevlakt probleem niet weg. Overdruk in het system. Moet dus een scheur in de kop of onderblok zitten.
                            Heeft iemand een idee hoe kunt vinden welke de oorzaak is , kop of blok? Werken dichtingsmiddelen als https://www.bardahlstore.nl/webshop_producten/koelvloeistoftoevoegingen/p-1/14001–radiator-lekkage-verhelpen.html ?

                            Wat is het beste advies?

                            #18349652
                            wouth
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 February 2011

                              Nou Mensen, We zijn er achter scheur in het onderblok. Via een betrouwbare autozaak het blok laten vervangen voor een 2e hands blok.
                              Na 3 maanden tobben met JVM in Eindhoven waar we de auto gekocht hebben (na 10 Km na aankoop auto aan de kook, proefrit ging goed). Eindelijk opgelost via een andere autozaak (blijkt de teller ook teruggedraaid te zijn. Auto is daardoor wel bijna 2000 euro duurder geworden (shit happens).

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.