Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kijk weer wat geleerd, een relais
Volgende project is een nieuw interieur scoren. Zijn de verschillende interieuren van een corsa a allemaal uitwisselbaar (en dan bedoel ik meteen pasklaar)?
En van een corsa b? Stoelgeleiding hetzelfde? of anders? En achterbank hetzelfde?!
Probleem met de knipperlichten opgelost!
Het probleem zat niet achter de waarschuwingslichten, maar in (of beter onder) de zekeringenkast. Daar was een klein blokje (van zo’n 3 bij 3 cm) verplaatst en maakte niet meer goed contact. Terug op zijn plaats en ik hoorde al klikklak klikklak! Werkt dus prima nu.
Ook meteen maar even klokje aangesloten en de sigaretteaansteker, werkt nu allemaal!
Net weer even, sinds een tijdje, een ritje gemaakt en genieten met mijn nieuwe radio met navigatie, bluetooth. Heb een fototje van gemaakt, alleen ik zie geen mogelijkheid een foto te uploaden naar deze site, of is dat niet mogelijk?Nu nog een de distributieriem en een gastankje…..
Bedankt allemaal voor jullie reactiesVermoed dat het ook mijn accu is. Wat wel vreemd is gezien hij het tot dusver prima deed (twee weken in de kou zonder te rijden ging prima).
Heb hem drie uur aan de lader gelegd en ik krijg slechts 11.52 volt….
Hang hem vannacht aan de lader en als hij het morgenochtend niet doet komt er een nieuwe in…Hey Trpower,
Dank voor het aanbod, maar Leiden is idd niet om de hoek
Idee wat de kosten zijn aan materiaal? (incl. w-pomp)?Louwe, o.k. we zullen zien:
Beuners, wie wil op zijn vrije dagje de distr. riem van mijn corsa vervangen voor een leuk bedragje?!
ik heb inmiddels contact gehad met de oude eigenaar (viperdjegts) en het wordt tijd om de distributieriem te vervangen. Ik wil dit laten doen, ik heb al contact gehad met DHZ en die vragen er incl. pomp 387 euro voor. Nu is dat niet om de hoek, denken jullie dat ik het ook gewoon bij de opeldealer kan laten doen of bij “de garage om de hoek”?
Of kent iemand een garage in groningen die veel ervaring heeft met c20xe motoren?net even stukje van dashboard eruitgehaald. Zat inderdaad een stekkertje los naar de waarschuwingslichten. Hoe die los is gekomen is me nog steeds een raadsel, maar hoop dat dat het is. De accu was leeg dus moet nu even wachten tot er weer wat stroom inzit. Kwam misschien door losse stekkertje dat de accu leeg was?! Radio is het ook niet want die ligt er al een tijdje uit…
[rquote=1866825&tid=142539&author=Fearless]De knop van je alarmlichten zal denk ik de boosdoener zijn.
Als je die er uit trekt doen de normale knipperlichten het ook niet.
Heb je daar toevallig de draden van los getrokken met het monteren van je radio? Denk dat dat nu los ligt.[/rquote]
Dat is een goede, ik krijg alleen dat %#@$@ dashboard niet los. Het liefst zou ik alleen het stuk loshalen waar de middelste ventilatierooster, waarschuwingslichten en klokje inzitten loshalen, maar die blokkeert aan de bovenkant. Iemand een idee of en hoe dat kan?
[rquote=1866824&tid=142539&author=Goossens Bjorn]een keertje je zekeringen checken[/rquote]
Al gedaan….allemaal waar
leg mij dan eens uit waarom je dan tocg EXTRA tax moet betalen op LPG :puke[/rquote]
-> Moet niet als je belastingvrij (>25 jaar) rijdt :agent:o:worsDaarnaast zoveel extra kost een moderne LPG installatie niet meer in de wegenbelasting (vroeger wel met de oude G1 en G2 installaties). Het omslagpunt voor gas ligt erg laag hoor! Enige is dat je het in moet laten bouwen…., dat kost nog wel wat doekoes…
Ik ga LPG rijden, waarom niet? Goedkoper, schoner voor milieu, schoner voor de motor, geen aantoonbaar verschil in levensduur motor (ondanks wat velen zeggen). Enig nadeel is dat je de tank ergens kwijt moet…
hey Jurgen,
Ik ben de nieuwe eigenaar van je corsa TR met c20xe.
Mooi om te zien dat er een topic van was.
Rijdt goed…
Had nog een vraagje over de distributieriem, weet jij wanneer die voor het laatst vervangen is (welke km stand)?
grtz.
Wouter[rquote=1806011&tid=137415&author=turbootje]
origineel gepost door 2e-c14nz
Deze staat er ook (nog) op. Ook echt een pracht wagen :thumbupdas de oude van jurgen (viperjegts)
zekers een mooie :thumbup[/rquote]
Die is nu van mij!:D Lekker bakkie, alleen wat weinig interieur….
Hey John,
Ik had een vraagje over het inbouwen van een LPG installatie in een c20xe (motor zit in een corsa A1 TR). Ik zit te overwegen om lpg te laten inbouwen (kan ik zelf niet). Wat adviseer je voor systeem?
Ik hoor verschillende dingen over injectieLPG, geregeld en ongeregeld systemen.Ik wil graag het vermogen dat ik heb op benzine (165 pk) behouden, of in ieder geval ongeveer hetzelde (beetje minder is niet erg). Nu is een ongeregeld systeem het goedkoopst en ik hoorde dat het vermogen hetzelfde zou moeten zijn maar dat een ongeregeld systeem minder zuinig is.
Een geregeld injectie systeem is een stuk duurder, maar kan ik daar ook zuiniger mee rijden? Is een ongeregeld systeem uberhaupt mogelijk, omdat er een lambda sensor in een c0xe zit?Een hoop vragen ik hoop dat je er een beetje antwoord op weet (wat zou het ongeveer moeten kosten?).
groet en alvast bedankt,
wouter
ps als je een goed inbouwsysteem eet in eht noorden van het land, houd ik me aanbevolen…@ Louwe ok ik zal daar even over informeren. Interesse om bij mijn c20xe in te bouwen? ;)
@General o.k. injectie zal het moeten worden begrijp ik. Is wel paar honderd euro duurder, maar ja, dan kun je ook wat terugverdienen in de zuinigheid…upje.
Iemand ervaringen met inbouwstation? Liefst in noorden?
Dag Louwe,
Zie dat je in de buurt zit. Waar laat jij het doen in Groningen? Ergens goede ervaring mee?Is dat zo?
Waarom zijn er zoveel verschillende injectiesystemen voor gas beschikbaar? Deze maken de motor op LPG toch zuiniger en meer vermogensvol?Is hetzelfde vermogen te halen met een ongeregelde installatie (is namelijk vele malen goedkoper, lees 800 euro) dan met een geregeld injectiesysteem (lees 1500 euro?
@McKaamos Dank je voor je reactie, ik heb de klokken en klepels weer op de goede plek. Ik wil de auto ook gewoon gebruiken voor benzine, dan is het verhogen van de compressie d.m.v. andere zuigers etc dus niet mogelijk als ik je goed begrijp?
[rquote=1845127&tid=140776&author=Corsa_GSi]Sinds wanneer wordt de compressie hoger als je een LPG installatie plaatst :hmmz
Gewoon een goede inbouwer zoeken, LPG op zo’n blok is vaker gedaan.
En mocht de kop niet geschikt zijn voor LPG, dan doe je er gewoon een Flashlube setje bij dat de kleppen extra smeert.[/rquote]Omdat LPG hoger octaangehalte heeft kan de compressie hoger worden? Ik weet er het fijne niet van, maar via google vind ik vergelijkbare resultaten, echter nog geen ervaringen met c20xe?!
Iemand die goede inbouwer weet en of ervaring met C20xe blokken heeft?
@mayhem ja is een rode idd, leuk kleurtje al zeg ik het zelf, alleen wielkastrandjes achter zijn een beetje krokant…
@sw16V o.k. dan, ik probeer namelijk de oude eigenaar te achterhalen (vóór degene van wie ik hem kocht) om te weten te komen bij welke km stand hij de d.riem heeft vervangen! Is er toevallig een topic over mijn nieuwe aanwinst:D;):o? Heb al beetje gezocht maar kon niks vinden…
Noordhorn rijd je vaak langs? Vanuit NoordFriesland naar de stad Groningen?
Als je een kopje koffie wilt, laat het me weten…., wil zo’n LET wel eens zien in een corsa…. Ik schrok al van de C20xe qua optrekken, echt niet normaal en dan is er dus ook nog een die veel meer koppel heeft….. Zou bang van worden denk ik :angel:D@SW16V
Ik woon in Noordhorn, Groningen, redelijk in de buurt dus. Inderdaad komt hij uit Gorredijk, wat weet je nog van mijn corsa? Ken je de oude eigenaar?LPG is vaak een nono ja, ik heb nog een vw kever (mag ik dat hier zeggen op het forum, of is dat schelden? ;-)) en op het keverforum is dat ook nono. Ik kan me er iets bij voorstellen, voor de puristen, maar ik maak mijn corsa zoals ik hem zelf mooi en leuk vind.
Weet je ook wie dat zou kunnen doen? Tips? Ik hoef niet per se meer vermogen, het moet ook een daily auto worden (15km heen en weer naar groningen elke dag). De kever gaat eruit, is ook op LPG, staat nu in de verkoop…[rquote=1844430&tid=140715&author=otdh]115 kw is onmogelijk… de rdw zal dit ook nooit invullen als t n c20xe betreft
c20xe levert 110kw
of t moet een 20xe of een 20xej ( zeldzaam ) zijn…
ikzelf rij een 83er TR, weegt 820kg en is voorzien van 260pk/420nm ( oftwel een c20let, turbo dus ) en staat als 150kw op kenteken[/rquote]
Niks is onmogelijk!
Check maar eens kenteken op RDW site: RF-62-BH: 115kw!:o:worsWat veel reacties in zo’n kort tijdsbestek!
Ik ben er erg blij mee, ik wilde eigenlijk altijd al zo’n corsa TR, stoere auto’s zijn het zeker met zo’n C20XE erin.
Hij weegt nog steeds maar zo’n 830 kg, dus het is een echt racemonster (als je wilt dan).
Weet iemand ook of het mogelijk is LPG in te bouwen? En zo ja, waar zouden ze dit goed kunnen doen? Ik snap dat ik dan wat vermogen verlies, maar lijkt me dat je met LPG-injectie nog wel wat pk’s uit dit blokje kan krijgen? Iemand ervaring met een C20xe blok op LPG?Ik zal deze week nog even wat fototje plaatsen. Hieronder de gegevens van de auto, misschien kent iemand hem?
een compleet gereviseerde C20XE met o.a.:DDV chip
MTech SFI vervanger
82 graden thermostaat
F20 5 bak
3,5 Bar Brandstofdrukregelaar
92 graden koelvin schakelaar
Aluminium poelie
Lichter vliegwiel
K&N 57i kit
MTech ombouwset
verstevigde draagarmen met PU rubbers
GSI trekstangen en stabilisatiestang (achteras ook voorzien van Stabi)
GSI tank
zgan GSI radiator met spal fan
2 liter externe brandstofpomp
Dikke, uit een stuk bestaande, 2 liter assen (speciaal laten maken exclusief de homokineten) met 2 liter homokineten en naven.
Calibra Turbo Remmen met gereviseerde klauwen, stalen remslangen en nieuwe blokken
Antracite 15 inch OZ velgen
Tussendempervervanger en nieuwe Orginele einddemper voor de keuring. los mee geleverd supersprint!
ZGAN Kw Variant 3 schroefset
GSI teller met oranje wijzers, klokje met oranje wijzers, kofferbak- en dashbordkastverlichting
GSI stuur
Electrische ramen
witte knipperlichten
achterlichten half donker (maar geven goed licht)
De motor is bij vorige eigenaar op een MAHA bank geweest en levert 164,5 pk en 206 Nm
Het motorblok is compleet gereviseerd. het blok is compleet gereinigd. Het onderblok is gehoond en voorzien van nieuwe z uigers, zuigerveren en lagerschalen. De kop is gevlakt, de kleppen zijn opnieuw ingeslepen, nieuwe klepzittingen. Het blok heeft na revisie ongeveer 15000km gelopen. En inmiddels de motorblok op kenteken als 115KW
-
AuteurBerichten