Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor jullie reacties. Ik wist niet dat er een dergelijke veiligheid ingebouwd is. Eigenlijk wel heel logisch. Schakelaar van de baan en ik zal naar de garage gaan.
Alvast bedankt!!
Wilbert
Beste Allemaal,
Ik heb een Agila twinport uit 2005. Met het mooie weer is vorige week mijn airco er mee gestopt. Aangezien vorig jaar de airco bijgevuld was ben ik eerst naar het electrische systeem wezen kijken. Ik heb het volgende gedaan:
* Gecontroleerd of de magneetkoppeling op de compressor inschakelt en dat is niet het geval.
* Bij het airco relais (relais 3) de spanningen gemeten. Die kloppen. Vervolgens gecontroleerd of het relais wel aan massa gelegd wordt als ik de schakelaar op het dashboard bedien. (weerstandmeting) Deze blijft hoogohmig.
* De schakelcontacten van het relais kortgesloten. De magneetkoppeling schakelt in en ik krijg koele lucht in de auto.
* Zekeringen 7-12-20 doorgemeten zijn allemaal 100%
* Bediening verwarming (waar de schakelaar op zit) uitgebouwd en de schakelaar doorgemeten. Die is 100%
* Op de steker die aan deze unit zit de pennen die van de schakelaar komen kortgesloten. Geen effect.
* Als ik de blower uitzet en de airco inschakel begint de blower langszaam te draaien en is er luchtstroom merkbaar
Ik heb al even overwogen om een extra schakelaar te monteren en draden te trekken waarmee ik het aircorelais zelf aan massa kan leggen. Ik wil echter eerst weten wat de oorzaak is. Ik mis ergens iets maar kan niet achterhalen wat en waar.
Wie heeft Tips?
Alvast bedankt
Wilbert
Bedankt voor je reactie Wolterpetra. De parrot zat rechtstreeks aangesloten op de accu via een extra 12v en massa leiding. Ik heb gisteren er maar eens alles uitgehaald en er bleek een extra setje kabels tussen te zitten (iso naar iets onbekends en daarna van dat onbekende weer naar iso). Nu zelf alles maar opgebouwd en niet verder geborduurd op het werk van een eerdere eigenaar. Werkt nu prima, probleem is opgelost en heb niet echt een idee waardoor ;-)).
-
AuteurBerichten