Agila, parrot en snelheidmeter probleem

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Agila, parrot en snelheidmeter probleem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18378637
    Wilbert61b
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 July 2020

      Hallo mensen,

      Ik ben sinds kort in het bezit van een Agila Njoy uit 2002. Leuk autootje en rijdt voortreffelijk. Nu heb ik echter een probleem waar ik geen brood van bak. In de Agila zit een parrot MKi9000. Deze zat er in toen ik hem kocht. Als hij inschakelt dan stopt de snelheidsmeter. Heel lastig als ik bv muziek van mijn telefoon speel via de parrot of een telefoontje krijg als ik rijd, kan ik opeens niet meer zien hoe hard ik ga. Zodra ik ophang gaat hup de wijzer weer naar de juiste stand.

      Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

      Alvast bedankt!

       

      Wilbert

       

      #18380301
      wolterpetra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 October 2008

        <p style=”text-align: center;”>dan zit  parrot  verkeerd  aangesloten  hoort  , direct op de accu’s  te zijn  aangesloten, en waarschijnlijk  zit hij nu op de snelheid  kabel</p>
         

        #18384687
        Wilbert61b
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 July 2020

          Bedankt voor je reactie Wolterpetra. De parrot zat rechtstreeks aangesloten op de accu via een extra 12v en massa leiding. Ik heb gisteren er maar eens alles uitgehaald en er bleek een extra setje kabels tussen te zitten (iso naar iets onbekends en daarna van dat onbekende weer naar iso). Nu zelf alles maar opgebouwd en niet verder geborduurd op het werk van een eerdere eigenaar. Werkt nu prima, probleem is opgelost en heb niet echt een idee waardoor ;-)).

          #18384697
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            In de iso stekker zit ook het snelheidsignaal. De radio kan origneel het volume verhogen verlagen aan de hand van de snelheid. Waarschijnlijk hadden ze daar de parrot deels aan gekoppeld.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.