Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:cryIk wens jullie veel plezier met die dikke 3.2:thumbup :thumbup :thumbup
oud topic alweer :wtf
blok staat nu te koop na een klein schuivertje afgelopen winter :cry
14 mei 2010 om 09:31 In reactie op: Condoleance topic voor city77 -Uitnodiging en erehaag opels- #17669928origineel gepost door Ali-GSI
*monzaron
*sw16v
*christianTSX
*ghanz
*Ali-GSI
*Vizier
*Robbinorigineel gepost door Baas J.
How to: Mechanische Cruise Control achteraf inbouwen Astra G.7 – Ophangbeugel (101263710)
8 – Bevestigingsstrip (100813834)die nummers waren onbekend bij de dealert :(
wtf is dit dan :?
Omdat de aslast van deze veren hoger zijn dan origineel zijn zo ook behoorlijk stug
Ik heb de schokbrekers op comfortabel staan, en nu is ie net zo hard als toen ik de kw veren had en de dempers 3/4 hard had staanHij was idd lager met originele v6 veren, die zijn minder stug. En omdat ze minder stug zijn zakken ze iets meer door
De verlaging’s veren doen dat bijna niet dus is ie nu 1cm hoger :OZoals Niels al zij worden ze binnenkort na geperst, hopelijk is ie dan goed :)
das wel de planning king:
kleine shoot gedaan vandaag
8)
king:
as zondag is hebben we een bbq meeting met de club, er zullen dan vast wel een paar foto’s gemaakt worden king:
hij is nu 100% legaal king:
Vandaag in Lelystad geweest king:
Wederom goedgekeurd :cool:
Klazienaveen 2009 26 april king:
42 euro voor de keuring
5 euro weeg kosten59,50 voor apk (was verlopen)
Wat betreft die db meting
Wat ik daar van heb begrepen doen ze dat op een testbaan, en ze rijden met bepaalde toerentallen tussen gebouwen ed door
Hoeveel db je mag hebben ligt aan het bouwjaar, voor de mijne (’93) is dat 88db (denk ik)
Er zit momenteel een originele uitlaat onder van een 1.8, dus dat gaat wel goed komen :)Wat de db en weggedrag test kost weet ik niet precies, moet je niels maar ff vragen
Totaal bedrag van die 3 keuringen was iets van 800euro
Dat lijkt veel, maar vergeleken met wat die auto me tot nu toe gekost heeft is het niksHet geeft je iig een veilig en voldaan gevoel als je auto met vlag en wimpel goed word gekeurd :)
origineel gepost door jblfreak
Da s wel jammer opzichBen ik niet met je eens
Maar die keuring stelt opzich niks voor hoor
Die gasten die de mijne hebben gekeurd vonden het alleen maar mooi
Waren met een big smile aan het keuren :PZolang alles er netjes uitziet en je ze geen oor aan probeert te naaien kijken hun ook niet zo kritisch
Als je een motorombouw doet moet je het dusdanig bouwen dat men denk dat I zo uit de opel fabriek is komen rollen
En dan is er niks aan de hand :cool:Zal wel moeten denk ik ;)
Hoorde van het rdw dat apk meesters vanaf mei cilinders moeten tellen
origineel gepost door IceFreak
Gefeliciteerd!
En direct aan het rijden zag ik al, ik heb je gespot bij de Media Markt :P
Hij valt direct op met die witte velgen eronder :wubja, moest ff kadootje halen :)
had wel mazzel, kon mooi voor de ingang parkeren king:
<span style="font-size:167]Astra GSi 3.2V6 is een feit! %;”>
Hij is vandaag goedgekeurd, met de complimenten van het rdw voor de inbouw :cool: king:
Nu alleen nog ff naar het rdw in Lelystad voor een db meting en een weggedrag test.
Moet je versterkte koppeling plaatsen, ligt idd aan het vliegwiel
Problemen bij mij waren dat punt 1 het m-tech vliegwiel krom was. En er zat een soort van chroomlaag op die aan het afbladderen was
Vliegwiel hebben we af laten draaien en opnieuw laten balanceren
Volgende probleem was dat de koppelings platen en drukgroep zelf te zwak waren om de 3.2 voort te trekken
Had last van een slippende koppeling in alle versnellingenWerd mede veroorzaakt door m’n sper, bij jullie gaan denk ik eerder de wielen slippen dan de koppeling, of je hebt het gewoon niet door gehad
Annyway, ik heb nu een versterkte drukgroep en koppelingsplaten en heb nu nergens last van
F25 is een opa bak, wil je niet
Als er 1 ding is dat ik geleerd heb van het motorombouw is het zeker dit
Niks is plug & play, problemen krijg je en moet je oplossen, als je daar niet mee kan leven moet je er niet aan beginnenEr is niks mis met die adapter plaat!
Sow dan, achteras is ook klaar
Omdat ik zo nodig grotere remmen moest op de achteras paste de handrem hevel niet meer
Spacers alleen losde het probleem niet opDe as moest dus aangepast worden
Dus is I eerst gestraald, toen heeft niels m aangepast, om vervolgens ff langs de poedercoater te gaanResultaat:
Bak zit dr ook onder 8)
koppeling en vliegwiel ed is nu ook aangepast, helaas geen foto’s van
ik had de camera thuis liggen
kosten besparend?
als je een c25xe op kenteken wil moet je nogsteeds de db test doen, en die is het duurst
de weggedrag test loop je dan mis, maar die kost lang niet zoveel dan wat je aan tijd en geld kwijt bent om hem om te bouwen naar 3.0
Dr zit idd een 2.5 inlaat spruitstuk op, daarom lijkt I ook op een 2.5
Deze gekozen omdat deze weinig tot geen ecotec zooi heeft
En omdat deze lager is dan de andere, zodat m’n veerpootbrug nog past en de motorkap dicht wilBij de andere spruit stukken moet je gewoon teveel aanpassen
komt nog bij dat ik nu nog met een 16v uitlaat rij en een 2.5 computer
als straks de spagettie’s, 63mm uitlaat en chip er op zitten dan krijgt i nog meer op z’n kloten, dus hij moet voor die tijd slip vrij zijn
slipt die van jou niet meer dan met origineel vliegwiel?
-
AuteurBerichten