Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Regio Groningen
ik eh.. kom er niet meer uit, de garage niet :(
Wil jullie vriendelijk bedanken voor de hulp.. heb er veel van opgestoken!Maar heb met pijn in me hart toch maar besloten de auto te koop te zetten, met de hoop dat ik er toch nog een paar centen voor kan krijgen ipv 150 euro sloop waarde
En heb mij gister een Rover 45 gekocht op LPG.
topic mag gesloten worden
De auto start inderdaad eerst op benzine en schakeld naar ca 30 seconden over op LPG, en met winterdagen duurt het op zn max 2 minuten.
En weet niet of er door zon klap 1 of meerdere zuigerveren kapot kunnen slaan? of in zoverre beschadigen dat er benzine in blijft lekken.
De injectors kan in ieder geval niet meer, heb de 3e vervangen voor 1 van de sloop, en sproeien allemaal gelijk nu.Maar hij start verder niet moeilijk, en loopt ook niet beroerd.
Maar even een update, paar dagen terug de lambdasonde vervangen, 3e inject, olie en olie filter ..
Ben er mee naar een LPG garage geweest om na te laten kijken/meten ivm met de mengselafstelling.. is blijkbaar door de nieuwe lambda auto weer hersteld
Conclussie, mengsel oke geen afwijkingen meer.. en geen benzine in de olie..
Vreemd.. ruikt toch heel sterk naar benzine en olie pijl loopt op.ruikt nog steeds heel erg rond om de auto als de motor loopt naar benzine
enige wat ze wel als advies genoteerd hadden is wat ik dus ook al melde, hij houd in en slaat tanden over.. maar ze konden niet vertellen wat het is …
100 euro lichter aan rekening voor alles na meter/testen… maar eig niet veel opgeschoten :(
Ik twijfel om er of een andere motor in te laten zetten (maar vind ik wat te duur naar waarde en overige gebreken van de auto).. of hem weg te doen.. mja er is geen mens die hem wil kopen voor 1000 euro met de huidige staat :(Heb de gas instal een maand of 2 geleden al na laten kijken bij een gas inbouw garage, maar konden niks vinden, net als dat ze de motor etc op druk gezet hadden, Co voor benzine en gas nagekeken, de uitstoot enz enz in princiepe alle fronten waar benzine weg zou kunnen komen wat in olie terecht komt en wat er mee te maken heeft.
Hun conclusie er over is dat alleen de lambdasonde defect is, en er geen benzine in de olie komt…
Nu geloof ik niet helemaal dat het niet zo is, en wil ook niet zeggen dat ze de boel 100% goed nagekeken hebben.
En even terug komend over een besmeurde gas klep, de x16xel is sowieso een olie verbruiker half liter per 1000 km dat is al zolang ik de auto heb,
En enige wat besmeurd is door olie sinds die klap is de buienkant van de motor, want hij lekt bij de klepdeksel pakking.De gasklep moet ik nog ff nakijken want die weet ik zo niet te vinden :)
En de lpg installatie heb ik echt geen idee van welke het is, er staat niks op, niks bij, en ook geen boekjes of iets, enige wat ik weet is dat het een G3 install is met nog zo’n oude bom tank plus oud schakelaartje die een enkel rood lampje heeft, miss kunnen jullie daar iets mee evt kan ik wel foto’s makenEen PCV Valve/klep heb ik nog nooit van gehoord.
Tevens even gegoogled daarop wat in combi is met een Ecotec X16XEL maar 0 resultaat. dus vermoedelijk beschikt mijn auto niet over een pcv valveen waar zit precies de carterventilatie? wist ik niet eens dat er een ventilatie systeem in zit :D
Dat is het um juist, door die klap door de motor heen 2x over.. liep hij beroerd, maar na wat sleutel werk liep hij vrij kort weer perfect
En hou ie nu dus die vervelende problemen als inhouden en net of de motor (nokkenassen) tikken overslaan…Maar kan proberen op benzine blijven rijden.. maar ik vermoed dat dat het probleem niet oplost, maar het is het proberen waard,
Intussen 200 km verder.. olie pijl loopt weer op en loopt kenbaar dus nog steeds vol met benzine.. wel vreemd is dat ik het niet merk aan de hoeveelheid benzine er in de tank zit..
En weet 100% zeker dat het geen LPG is wat er in de olie zit.. want het ruikt echt naar onverbrande benzine.Dus injectoren zijn het iig niet.. want de andere 3 hadden geen lek plekjes, en sproeide ook gewoon goed.
Naja lambdasonde ondanks hij traag is en te veel mengsel gebruikt.. mag dat niet in de olie komen.. dus dat is ook uitgesloten.Dus word een ingewikkelde zaak zo :), naja brandstofpomp??, of miss toch ecu klep dan van de lpg installatie?
Heb hem kort terug ook naar 4 garages gebracht.. alle 4 kunnen ze er helemaal niks mee.. vind het maar komisch dat een echte OPEL DEALER er niet uit komt …Hoop dat jullie evt nog iets weten :) anders toch ma overwegen denk ik te auto te verkopen of in te ruilen
heb de injectoren los gehad, wat een rot klus.. pfff
Maar goed, de rubbers van alle 4 zijn goed, en ze sproeien alle 4 ook goed.
Maar merk bij de 3e toch wel wat ongelijkheidde 3e is toen vervangen voor de ene met dat soort lek plekje op het ijzer.
heb daar nu een andere op gezet, voor de zekerheid, tevens de olie + filter vervangen.. maar ruikt tot nu toe nog niet veel beter, mja zal er als ik tijd heb even paar rondjes in rijden, om te zien of het nu zo blijft of dat het weer naar extreem sterke onverbrande benzine gaat ruiken.jullie horen van me
De lekke injector was doorgeroest en brokkelde af, benzine spoot daardoor ook overal heen de vervanger had na mijn idee en lek plekje aan de buiten kant, maar is vrij klein.. Heb gee. Idee of hij daadwerkelijk lek is, maar ik kan de voorgaande stappend eens nakijken, mja om dat spul voor de injectoren los te krijgen is een rot klus..
En een gas ecu klep?? Wat voor functie heeft die?
En hoe het systeem van de benzine afsluiter heet. Heb geen idee
Motor type: x16xel
Bobine is kort gelede vervangen, en rij inderdaad op gas. Maar gas word ingespoten via de benzine injectoren.. Heb geen losse gas injectoren, gek genoeg ruik je onverbrande benzine in de olie, uit d’r uitlaat en rondom de auto, ondanks hij op gas staat.
Heb hier evt nog 2 injectoren liggen van de sloop af. Kan er voor de zekerheid nog even een 4e bij halen.
Hoe zou ik het beste kunne. Zien dat er een defect aan de bobine is? Lijkt me sterk dat die kapot is, maar even nakijken kan geen kwaad :)
Hoor het graag :)
Update:
De auto is weer klaar, en loopt als een zonnetje :)
Bij nader onderzoek bleken de verstuivers niet het probleem te zijn.. ondanks dat het uitlezen het aangaf.. wat bleek nou.. omdat het een gas auto is word de verstuiver altijd gemeld als probleem met uitlezen..
Maar goed het was wel toevallig, 1 verstuiver was lek, die was vervangen en 2 dagen later weer problemen..Maar goed ik hem de auto naar Duitsland gebracht en die hadden geconstateerd dat de zuigerveer gebroken was.
Tevens hebben ze de klepdekselpakking vervangen & olie + filter, samen voor 150 euro :)
Het was dus niet de Koppakking :)Nu alleen nog dat gekraak zien te verhelpen.
Ze hebben na het uitlezen de koppakking nagekeken, motor op druk gezet etc. maar hun zijden van het is 100% zeker dat er niks aan de hand is met de koppakking
Naast dat is de Injector vervangen voor een 2e handse van de sloop, die met behoorlijk geweld los getrokken is uit een identiek motorblok, en heb puur het vermoeden dat door dat ruig er mee om gaan dat die injector ook lek gegaan is.. maar als dat blijkt ga ik met die injector terug, en dan krijg ik gewoon een andere mee zonder bijbetaling ;)Dus de kosten maak ik me niet druk over,
Enige wat dus geconstandeerd is dat 1 van de injectoren niet werkt of lek is, en dat de kleppendeksel pakking wat lekt waardoor er te veel olie lekt en blijft verbranden waardoor er steeds rook onder de motorkap weg komt en enorm stinkt
dus laat eerst die injector opnieuwe vervangen, indien het dan weer 2 dagen is dan word het verder zoeken waarom hij stuk gaat
Als de koppakking, bougies, kabels enz vervangen moet worden.. moet je kijken naar het kosten plaatje.. punt 1, dat kan ik momenteel niet betalen, en punt 2 dan kan ik de auto in de huidige staat beter verkopen, dan krijg ik er meer voor, want vind 600 euro voor een koppakking vervangen wel erg duur .., jullie horen van me
Next Update…
Uitlezen komt uit op Circuitverstuivers
kortom.. 1 of meerdere Injectoren zijnj NIET goed..
Waarschijnlijk die ene die vervangen is.. (volgens zeggen) of niet goed gemonteerd is?
Dus morgen er mooi mee terug naar de garage die dat gefixt heeft.. en als het wel om de zelfde gaat zal ik dat wel zo netjes vinden dat ze dat op HUN kosten klaarmaken.. waar ik niet van uit gaNaast dat heeft de kleppendeksel pakking een lekkage waardoor er olie lekt en blijft verbranden
Advies: VervangenDe koppakking hebben ze op hun manier bekeken en die is niet lek :) dus dat scheeld een hele hoop!
Waarschijnlijk dan toch die injector die die fout geeft, we gaan het vd week zien als die weer vervangen is
Wou ik morgen gaan doen,
Ben namelijk mee terug geweest naar die garage hier 500 meter vandaan.. het kan zijn dat de koppakking een klein lekje heeft
Maar laat hem even uitlezen.Dus morgen even na een vakgarage die dat kan doen
maar ik kwam oo ktot de ontdekking.. dat bij de kleppendeksel die rand waar die mee vast geschroeft zit
is seike nat van de olie.. terwijl ik dat gister het schoon gemaakt en droog wasweet niet of een motor als stront loopt als een kleppendeksel die pakking er tussen lek is? want na mijn weten is die pakking een rubber/ijzeren tussen paneeltje van de kleppendeksel en rest van de motor. wat verder in mijn ogen niet kan leiden tot een niet goed lopende motor?
hoor het wel :)
in iedergeval morgen even heen als het lukt.. met die rookboot onder de motorkap wat vreselijk stinkt naar teer…
wat verklaard het dan dan ie amper tot niet wil starten op benzine? en wel redelijk tot goed loopt op gas?
Want die injector is vervangen.. daar komt benzine normaal door?? heb vermoeden dat die niet goed is waardoor ook dat motor management lampje gaat branden en zo beroerd loopt1 juli 2014 om 21:59 In reactie op: Astra G loopt op 3 poten en motor lampje brand op Benzine #18241192Astra G, 1.6 16v (x16xel motor)
En de oude G3 installatie zit er nog in, die grote gas pot in de kofferbak, dus niet die in de reserve wiel ;)maar ik starte hem daarstraks nog .. en rook weer een sterke benzine lucht … ben er bang voor dat WEER die injector lek is :(
Ga er morgen mooi mee terug naar te garage..kijken wat hij zegtwant zodra hij nu over gaat op LPG dan loopt lpg ook op 3 poten, en benzine is helemaal ellende stationair slaat gewoon af
1 juli 2014 om 20:19 In reactie op: Astra G loopt op 3 poten en motor lampje brand op Benzine #18241190na aantal keer her starten loopt hij zo slecht dat hij nog zelden blijft lopen tot hij op LPG over gaat..
En als ik naar de uitlaat kijk lijkt hij ook niet 100% te lopen op LPGmooi balen :(
Heb nu de olie ververst.
Benzine stank is weg, rook ook minder :D helemaal happy..maar nu volgende issue .. motor loopt op 3 poten … stottert heel erg met optrekken.., motormanagement lampje brand en blijft branden, en na paar minuten rijden begin hij heel erg te stinken naar verbrande olie
Motor is goed schoongemaakt voor zover het mogelijk is om olie resten uit de oude filter is gekomen.
Toch weer een injector lek??
lijkt me niet ivm je geen benzine meer ruikt.baal er enorm van !@^#* auto … nog even en ik zet hem ergens langs de weg laat met een blok op de gas pedaal en laat de boel maar opblazen en in de brand vliegen..
hopelijk kan iemand mij helpen!
groetjes
Die koelvloeistof lekkage is al al maar dan een jaar zo ;) dus onmogelijk dat dat de issue is..
Heb de olie bout eindelijk maar toch los gekregen dus die is nu aan het uitlekken!en de koelvloeistof waar het lekt lekt het op de aircopomp en vandaaruit op de grond, dus zit geen olie in de buurt.
Maar zie wel olie sporen sinds dat de injector lek richting een lang/buis volgens mij van de uitlaat lopenmaar goed rond 10 uur maar even de boel schoonmaken, nieuwe filter en olie er op.. en dan maar eens kijken en een eindje rijden of het dan nog zo rookt. want opzich valt de rook wel mee
je zie het wel omdat het wel meer als normale autos is maar het is niet meer zoals dat filmpje een paar reacties terugjullie horen van me :)
De injector was sowiezo lek, die was door geroest waardoor er benzine in de olie spoot.
Sinds het vervangen va ndie injector loopt hij motorisch weer netjes op 4 poten ipv 3.
de olie ben ik nog mee bezig met verschonenwat betreft de koelvloeistof enz.. de koelvloeistof is na het knappen van het plastic stukje van de thermostaat lek..
lekt wat bij de slangetjes.. niet veel mjaa daar lekt het nog steedsde olie lekt sinds dat geintje van laatst tusse nde motor en de accu
maar hij wist niet zeker of het de koppakking was ojmdat het ook wel op een gescheurde klep leek
Edit: na het vervangen van de injector rookt hij aanzienlijk minder!
Maar ja ik krijg het niet voor elkaar met de olie :( ik krijg namelijk met geen mogelijkheid die bout los :( heb er al WD40 bij de knoeid… met een hamer op geslagen voor beetje afschrikken.. maar helaas breek zon beetje de schroevendraaier doormidden :( mooi k*tolie lekkage is nog aanwezig,
En zo te zien komt de olie ergens daar tussen de motor en accu weg, dus waarsch toch verbranding van olie oid…
Is het gevaarlijk??En wou poging doen met olie verversen.. maar wet niet precies of de bout aan de achterkant van de carter de goede is.. indien wel ik krijg hem er met geen mogelijkheid af..
de filter is er wel af.. en de benzine stank komt je direct tegemoet
iemand tips?
Naar mijn weten niet, enige wat ik weet is dat ze de Injector vervangen hebben en olie verversen niet nodig vonden.. naja dat verversen ga ik zelf wel doen.. want ik ga niet op pad met benzine in de olie.. brand/explosie gevaar…
Koelvloeistof is helder en blijft netjes op peil.
Intussen na 3 weken de auto terug van de garage,
Met de nieuwe injector er in..
Helaas rookt hij nog steeds enorm, maar motorisch loopt hij goed en compressie van alle 4 cilinders zijn goed
dus het is toch de koppakking of een gescheurde klep/vandeweek nog ff bezig met de olie verversen, omdat er nog steeds benzine in de olie zit.. nadien maar eens kijken dan of hij nog zo rookt
hopelijk word het dan minder.. anders kan ik hem denk ik naar de sloop brengen.. want kostenplaatje voor een koppakking of klep is minimaal 600 euro.. daar koop je een goede astra voor :(
@CarloAstra wrote:
Stond oliepeil ook heel hoog?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Nee olie staat meestal net even onder pijl ;) want de motor zweet wat.
Hij staat sowiezo nooit boven pijlOndertussen wat duidelijkheid binnen van het probleem:
de 3e van de 4 injectoren is lek, waardoor er benzine in de olie terecht komt.
Kosten nieuwe injector 150 ex montage kosten
bij de sloop: 25 euro ex montage kosten…
Dus dat is dan nog weer een meevallertje :)
nadien olie nog verversen maar dan kan ik zelf wel dus dat kost niks extra’sWat betreft het gekraak bij het sturen naar rechts kom ik op terug zodra de auto weer klaar is
aangezien door al die benzine die er uit spuit komt de auto niet van zn plek af, dus er mee rijden is geen oplossingjullie horen van me :)
-
AuteurBerichten