Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat klopt ook, bijna 75 euro voor de twee. Doe ik dus ook nooit meer!:P
Ziet er goed uit! Ik let zelf ook altijd op zulke details!:thumbup
Als je die hoesjes origineel opel koopt zit de plastic bevestiging er gewoon al aan en heb je binnen 5 min die twee hoesjes vervangen!
Ik heb nog wel een paar gebruikte spiegels liggen hoor.. U2U maar even bij interesse!
Ach de auto rijdt toch niet veel, ik zit er gewoon die kunststof dingen op, check het hele spul toch regelmatig..
Die antennes hebben dat vaker ja, dat flinterdunne draadje! Ben er ook al een paar keer mee aan het vechten geweest, ik kreeg er ook niet 1,2,3 weer een stekker op waarmee dan de ontvangst nog goed is ook!:thumbdown
16 september 2009 om 05:40 In reactie op: Nieuw hier dus kleine introductie! Update met foto's #17522873Ik heb nog wel een nette boardcomputer liggen voor de Calibra V6! 15 euro..
Kijk ff op marktplaats, daar staat een set op voor 325, wel wat instapschade, maar dat kun je voor die prijs nog prima laten repareren. Ik zou daarvoor niet gaan tobben!!
13 augustus 2009 om 10:45 In reactie op: Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett #17473712Is die combine van je pa zelf? Mooi werk blijft het, dat boerenwerk!:thumbup
3e steun zit bij de 4×4 ook gewoon achterop de versnellingsbak vast op het subframe. Ongeveer waar jij je pijl hebt gezet.
Die kerel adverteert ook echt al jaren met dezelfde onbenullige onderdelen op internet, veelal zaken die ieder ander allang weggegooid zou hebben..
Quote:origineel gepost door H-400
Zie ik daar een rode vectra 2000? Origineel? Is dacht ik namelijk geen 2000 kleur??
Ik zou persoonlijk niet aan die nexia beginnen.. Al is het alleen maar om de naam Daewoo:puke Het zou voor mijn gevoel nooit meer een echte Opel zijn…
Zoek gewoon even op je gemak naar een wat hardere kadett basis, die zijn toch wel te vinden, er moet bij alle kadettjes allicht iets aan gelast worden natuurlijk..
Die donor komt inderdaad van de sloop in Dongen, was eigenlijk zonde van die auto, had wel wat rare roestplekken maar op zich keurig ding met weinig km’s.. Wel mooi dat je die als voorbeeld/donor hebt, anders is het nog best een lastige klus..
origineel gepost door InjectTheVenom
origineel gepost door Vectra16v
Als hij al olie door je reservoir eruit gooit, is je bak het waarschijnlijk al aan het begeven.. Die bol moet je toch vervangen dus doe dat eerst eens. Kost rond de 200 euro bij Hennie Boomkamp..Dat is niet te hopen dat de bak het ook aan het begeven is maar goed, als het vervangen van stb-pomp en bol niet voldoende is moet ik nog maar iets van 1 of 2 maanden door sparen om alsnog de verdeelbak weg te brengen en dan is het hopelijk voor een hele tijd gedaan..
Ik zou hem volgende week al na willen laten kijken maar de dealer waar ik altijd ga heeft pas in januari weer tijd, dus tot die tijd laat ik hem uit voorzorg zo veel mogelijk stil staan.
Jullie zullen zeggen waaaaaa waarom ga je naar de dealer, nou als je aan je stageperiode vriendschapskorting overgehouden hebt bij het bedrijf waar je zo’n goeie tijd gehad hebt dat je maar besloot dat dit jouw merk ging worden… need I say more ;)?Dat is een zeer geldige reden om naar de dealer te gaan. Mijn ervaring is helaas met Opel-dealers dat ze:
1: geen verstand hebben van oudere Opels (zo wisten ze in mijn geval bij 2 aparte dealers niet van het bestaan van een Vectra A 2000 16v)
2: het ze ook totaal niks interesseert
3: om over kennis van het Opel Calibra/Vectra 4×4 systeem maar te zwijgen..Dat van die kennis, oke, ze komen het niet veel meer tegen natuurlijk, maar bij de meeste ontbreekt de interesse ook totaal en zien ze je liever gaan dan komen…
Als hij al olie door je reservoir eruit gooit, is je bak het waarschijnlijk al aan het begeven.. Die bol moet je toch vervangen dus doe dat eerst eens. Kost rond de 200 euro bij Hennie Boomkamp..
15 september 2008 om 19:58 In reactie op: Jeffrey's vec 2000 4×4–>weer iets wijzer geworden. #17414378origineel gepost door opel-devil
dankje :D maar ik vroeg mij nou eigenlijk af hoeveel vecs 4×4 er nou nog eigenlijk rond rijden hier in nederland :wtf kreeg vanavond die vraag van een vriend maar dat weet ik niet echt.Ik denk heel erg weinig.. Ik heb een Vectra Turbo 4×4, maar die staat geschorst onder een kleedje in de schuurking:
Elk motor/bak type heeft een andere instelling in de boordcomputer. Het ding is op zich hetzelfde alleen moet je hem nu om laten programmeren naar v6. Waarschijnlijk zal je verbruik nu gaan afwijken ten opzichte van de originele, maar ik zou het eerst gewoon even proberen..:)
Zo’n stuur wil ik ook nog een keer ja!:wors Die boordcomputer komt die wel uit een v6? Anders heb je kans op afwijkingen ivm andere bak verhoudingen e.d..
Drukbol heb ik anders wel gebruikt van het nieuwe type. Nieuw kosten ze 200 euro.. Olie is speciale 4×4 olie, kun je bij de opel dealer bestellen, kost 15 euro. Dan krijg je een fles van 0,6 liter, dat is gelijk de inhoud van de bak.
Maar wel een mooie wagen hoor!:wors Heb er zelf ook 2, een gewone 2000 2wd en een Vectra Turbo 4×4..
Het verlagen geeft een schuinere wielstand achter, waardoor de rolomtrek achter anders wordt dan voor. Rondom 4cm verlagen is dus nog steeds funest omdat je wielen achter schuiner komen te staan! Excenter bussen kun je kopen bij Hennie Boomkamp in Lobith of Walter Hurlimann in Zwitserland om de wielstand achter bij verlaging te corrigeren. Met deze bussen blijven de wielen recht staan, dan maakt het niet uit hoeveel je verlaagt. En denk eraan: ieder jaar of 20.000 km de olie van de 4×4 bak vervangen en iedere 6 jaar of 90.000 km de drukbol vervangen! Die olie van de bak is echt iets wat je gewoon moet vervangen bij aankoop van een 4×4! De drukbol kun je ook eens bekijken, als het er 1 is met een witte rand is het nog 1 van de oude serie en waarschijnlijk de laatste tijd niet vervangen, dus ook vervangen dat ding.
Een 4×4 systeem vergt wat meer aandacht en onderhoud, maar als je het goed onderhoud heb je er lang plezier van!
Als ik jouw verhaal zo lees, moet je voor nu zekering 19 er zeker uithalen en zo snel mogelijk de olie en drukbol vervangen en zorgen dat je wielomtrek gelijk is!
Ja dat rijdt wel ja! Kijk je wel uit met die banden, dat ze wel van gelijke omtrek zijn (profieldiepte) anders ga je je 4×4 slopen. Of is deze al uitgeschakeld? Veel plezier met je nieuwe wagen!
Voor de oude olie zit er onder een plug. De ontluchtingsslang kan niet missen, is gewoon een zwarte slang die boven op de bak zit en of naar beneden bungelt of ergens naar boven is vastgemaakt aan iets anders..
origineel gepost door Stefannn
origineel gepost door kimmiej666
Nou nu zal ik degene die mij gespot heeft en alle anderen even pijn gaan doen :D:Dit is mijn ride:
Wel al meteen even ter duidelijkheid wat ik van de week ook teamleden heb laten weten.. Ik weet dat niemand het leuk vind dat een vec 2000 er zo uitziet, maar ik ben dol op me bakkie zoals ie er nu uitziet en hoop dat daar ook enigzins respect voor kan zijn…
Hier ook even een fotootje van mijn vorige trots:
Ik vind het echt een dikke wagen!
Nou zal ik dan toch een kritische noot geven, ik vind die spoiler idd niet zo mooi staan en vind het zonde van een verder nette originele 2000! Maar als ik jou was zou ik me daar niets van aan trekken:P Heb je nog wat electrische opties en digi dash toevallig??
Dat reservoir is atf olie voor de stuurbekrachtiging en de koppeling van je 4×4. In de bak zelf gaat speciale olie en die moet je apart verversen (ieder jaar) via de ontluchtingsslang.
Mooie wagen man! Wat wil je hieraan verbouwen dan? Hij is toch gewoon af zo, netjes, strak en origineel:wors
-
AuteurBerichten