Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@astraTD wrote:
@vectra-y26SE-V6 wrote:
@astraTD wrote:
Nou oke dan, schut in en geniet zolang je kan voordat je poef hoort.. dan lach ik het hardst ;)
pfff haha eigenwijs kereltje ben je :puke . het levende bewijs is een caddy sdi met 600.000 km op de teller waarvan meer dan 300.000 op slaolie, in de winter 80% en bij temperaturen boven 0 100% plantaardige olie. zonder noemenswaardig extra onderhoud. GOOGLEN, zijn je eigen woorden. maar zal ook wel niet helpen want jij weet het toch beter. hahahaha
Als JIJ het zo goed weet waarom doe je dan een topic openen hier?????
Je hebt je antwoorden gekregen, dus gooi het erin en geniet van je bakkie :thumb
mss dat ik naderhand ben gaan zoeken? als ik kijk naar jou aantal postings weet je zelf niet eens hoe google werkt. haha :jerry . als je iedereen deze tip gaat geven, kun je het forum wel sluiten. was een vraag over een opel, dus op zijn plaats dacht ik zo. En IK weet het niet zo goed, :hmmz maar de mensen op andere forums die er ervaring mee hebben wel. :thumb
@astraTD wrote:
Nou oke dan, schut in en geniet zolang je kan voordat je poef hoort.. dan lach ik het hardst ;)
pfff haha eigenwijs kereltje ben je :puke . het levende bewijs is een caddy sdi met 600.000 km op de teller waarvan meer dan 300.000 op slaolie, in de winter 80% en bij temperaturen boven 0 100% plantaardige olie. zonder noemenswaardig extra onderhoud. GOOGLEN, zijn je eigen woorden. maar zal ook wel niet helpen want jij weet het toch beter. hahahaha
@astraTD wrote:
Jij probeert iemand wijs te maken dat die 100% sla olie erin kan gooien wat niet kan.
Moet die zijn motor in de prak laten draaien door jou??? ik geef tenminste goed advies.Overigs heeft topic starter geen raad nodig.. als hij onder google in tik komt die genoeg informatie tegen!
50/50 mengen niks aan de hand :thumb
wil hier toch nog ff op inhaken, als je nou ZELF even op google gaat kijken kun je lezen dat het prima mogelijk is om zonder aanpassingen, met een oude diesel motor 100% olie te gaan rijden, ligt er aan wat voor pomp er in zit. enkel in de winter kun je start problemen krijgen, en je krijgt wat meer onderhoud aan je motor, maar dat is de moeite niet. jaja heb inmiddels mijn huiswerk gedaan :jerry
@McKaamos wrote:
Ze gaan dan een schatting maken van hoeveel kilometers je hebt gereden (of naja, hoeveel liters gebruikt) op een brandstof die de accijnzen ontduikt.
Meestal is dat nogal natte vinger werk en je kan er niks tegenin brengen.Ze berekenen dan zoveel liters, maal huidige accijns en belasting op diesel, plus een boete van enkele duizenden euro’s. Dat mag je dan gaan betalen.
Verder is het geen ernstig misdrijf, dus gevangenis straf zal je er niet voor krijgen, maar zorg maar dat je genoeg centen op de bank hebt staan om die boete te lappen…
Misschien dat ze het zo erg vinden dat je er een paar weken plantsoenendienst voor krijgt, maar das waarschijnlijk alles.ben nu net ff aan het googelen, de boete KAN oplopen tot 500euro, maar als je niet op rode gasolie rijd is het de douane vaak wel goed. denk dat ik het gewoon eens ga proberen, als de tank half leeg is knikker ik hem vol met plantaardige olie.
ok, moet dus kunnen, wat zijn de gevolgen als je gepakt word?
:wors :thumbup :wors @Corsaliefhebber wrote:
Rollen is zeer goed mogelijk :thumb
Maar goede voorbewerking is het hele werk,
Evenals een goede Lak,
Rol je auto maar eens met de 1K van Sikkens :D speciaal voor auto,s ;)Resultaat bij goede voorbewerking vaak strakker als spuiten :thumb
Maar dat is het ook, Alleen bij een goede voorbereiding
ELKE oneffenheid die je laat zitten ga je ook bij rollen zien,
dit geldt ook voor spuiten
Bijna elke boot of jacht die jij aalglad ziet zijn gerold,
Vergeet de oude piano,s niet van de meesterlijke merken,
Ook die zijn vaak gerold.Een goede lak die gerold is heeft zelfs nog voordelen tenopzichte van een gespoten lak door de
laag dikte in micron veel hoger is als met de spuit,
Tevens kun je een goede lak dus ook polijsten,
Denk dat de meeste hier nog nooit een vers gespoten auto hebben gezien, VOOR de polijstbeurt
ALs je ziet wat er dan vaak uitgepolijst wordt aan fouten en stofjes ;) ;):thumbup @bd. wrote:
als je een beetje verf skills hebt dan ga je geen verschil zien tussen die wagnerspuit en een viltroller.
schuren met korrel 1000 is zinloos, vooral als hij matt of zijdeglans word. ik heb bij mijn corsa eerst alles geschuurt tot korrel 180, daarna grondverf(op diverse plekken gelast dus volledig in de grondverf). de grondverf heb ik daarna geschuurd met korrel 280 en daarna gerold met flexa zijdeglans. de eerste laklaag heb ik daarna geschuurt met 600 nat en vervolgens een 2e laag flexa zijdeglans erover :thumbik zou het alleen niet doen bij een auto die je ooit nog eens wilt laten spuiten :vertag
is ook een optie, en idd als je een knappe wagen hebt, zou ik mij ook nog wel twee keer bedenken. vind het zelf wel wat hebben om een oude combo mat zwart te maken, is eens wat anders. en als het me bevalt, de meriva opc ook maar ff onder handen nemen. haha :jerry
@PeterNoFear wrote:
@vectra-y26SE-V6 wrote:
hmmmm. dus. paar postings eerder vraag je nog wat hier de beste verf voor is, en nu moet het goedkoop? maar denk dat het met hoogglans geen mooi eindresultaat oplevert, zou eerder een matte kleur doen. en geloof mij maar, als je de goede voorbereidingen treft, word het eindresultaat 10 keer beter als dat je zelf met een verfspuit van een knaak je auto over gaat blaffen. ik heb de combo voor 600 euro gekocht, dus laten spuiten doe ik in ieder geval niet, zelf spuiten zonder ervaring en goed gereedschap is niet te doen. tja dan blijft er maar een ding over. De roller er over. de bedoeling is dat de combo nog een paar jaar mee kan, dan is gamma verf geen optie.
Ik snap je punt, en bedankt voor je info, denk dat ik hem dus ook maar mat-rood rol.
Maar is het handig om grondverf te gebruiken? of om echt te primeren met spuit-plamuur/primer?Met de verf die ik besteld heb is er geen primer nodig, enkel de oude lak dof opschuren en goed ontvetten met ammoniak of wasbenzine. zelf ga ik alle deukjes en krassen plamuren. voor de krassen kun je best spuitplamuur voor gebruiken. als het nodig is breng ik meerdere lagen aan, en denk dat nat afschuren met korrel 800 of niet overbodig zal zijn. voor de velgen heb ik er een busje zink/aluminium spray bij besteld. maar echt waar, goede roller en lak is het halve werk. bespaard je een hoop geschuur en ellende denk ik.
hmmmm. dus. paar postings eerder vraag je nog wat hier de beste verf voor is, en nu moet het goedkoop? maar denk dat het met hoogglans geen mooi eindresultaat oplevert, zou eerder een matte kleur doen. en geloof mij maar, als je de goede voorbereidingen treft, word het eindresultaat 10 keer beter als dat je zelf met een verfspuit van een knaak je auto over gaat blaffen. ik heb de combo voor 600 euro gekocht, dus laten spuiten doe ik in ieder geval niet, zelf spuiten zonder ervaring en goed gereedschap is niet te doen. tja dan blijft er maar een ding over. De roller er over. de bedoeling is dat de combo nog een paar jaar mee kan, dan is gamma verf geen optie.
ik zou iig geen verf van de gamma gebruiken, hiervoor kun je het beste industrie lak gebruiken. ik heb voor het merk rust-oleum gekozen, google hier maar eens op.
en gebruik geen action rollers of andere schuim rollers, kies hiervoor mohair rollers van goede kwaliteit. als je het netjes wil doen moet je er geen low budget project van maken. dus ga naar de betere verf (online) winkel en laat de bouwmarkten links liggen.@wim-v6 wrote:
Nu nog effe een 1.7TD erin haha…
Haha Mss wat voor in de toekomst of als de huidige motor de geest geeft, als het snel moet pak ik de opc wel. Combo word voornamelijk gebruikt om geluisd apparatuur te vervoeren.
de verf is inmiddels besteld, en ben alvast begonnen in de de laadruimte te schuren. heb gelijk de rubber mat die er in lag weg gegooid, deze was nat van onderen, en was ook al een poosje zo volgens mij.rook ook donders muf. hierdoor zat er in de hoeken behoorlijk wat roest, gelukkig allemaal oppervlakkig, maar was wel even schuren. volgende week dinsdag gaat de combo onder dak, en dan gaat het echte werk beginnen.
haha dat is ook lachen bij de stoplichten, gaat vast sneller dan zo’n 1.7 diesel. die zijn niet bepaald snel
was wat eerder vrij, dus ff met de kabel aan het stellen geweest, probleem is verholpen. bedankt heren
Bedankt wim. Mooie uitleg zo met die pics er bij. Ga het vanavond ff fixen.
@Nique wrote:
Ja dat zijn de beginnende modellen. Maar dat wist ik niet toen ik m kocht. Ik wilde gewoon een auto. Beetje stom natuurlijk maar het is niet anders. Ik weet niet wat ik er voor ga krijgen als ik m ga verkopen maar ik wil er zeker wel een auto aan overhouden. Laat ik voorop stellen dat ik niet van laswerk houdt. Ik heb geen werkplaats en ik heb niet eens een lasapparaat. Ik weet niet eens hoe ik moet lassen dus dat moet ik dan echt laten doen. Ik kan natuurlijk wel het voorbereidende werk doen etc maarja.
Ik kan die auto op steuntjes zetten, dingen zoals zo’n remkrachtregelaar los wrikken en e.a. schoonmaken maar het zware werk als lassen, … dat denk ik niet. Ik had dit ook niet verwacht toen ik m kocht maarja dat is dus het leerzame levensdrama.. overkomt me maar één keer. Alleen tja, ik moet wel verder. Dus ik probeer m maar op te knappen. Als het allemaal onbegonnen werk is dan hoor ik dat ook graag. Zou wel erg jammer zijn want ik ben bijna door m’n geld heen… en ik wil echt niet helemaal zonder auto komen te zitten.
ik zou IIG eerst kijken waar de wagen nog meer verrot is. haal de achterlichten er maar eens uit, is ook een bekende plek bij deze auto’s. wielkast randen en radiateur balk ook ff bekijken, kijk ook ff achter je voor en achter bumper. kortom hele auto. ben bang dat je gaat schrikken wat je tegen gaat komen.
@McKaamos wrote:
ontspannen.
Is de koppeling toevallig ook vrij recent vervangen?
Want een nieuwe koppeling is altijd dikker en dan grijpt hij dus ook veel sneller aan.ik zou het eerlijk gezegd niet weten, heb de auto vorige week zaterdag opgehaald. rijd verder prima na het afdoppen van de egr, inmiddels alweer 1000 KM gereden zonder problemen, enkel dat de koppeling binnen een centimeter al opkomt.
ok, het proberen waard, maar moet in dit geval de kabel strakker afgesteld worden of juist de kabel ontspannen.
de combo is van 1999, is idd met een kabel. maar is het dan niet zo dat het pedaal verder omhoog komt?
@Corsaliefhebber wrote:
Ik zou ook voor zijdeglans gaan,
Is een stuk makkelijker te onderhouden,
en biedt daarbij ook iets meer bescherming tegen roest.
Ikzelf zou de combo eerst geheel in de menie gerold hebben
en dan zijdeglans zwart metaallak erop van een goed merk zoals sikkens flexa en dergelijke.
Is in aanschaf wel een stukje duurder als gamma maar
het is veel beter dekkend te rollen en gaat langer mee.
Tevens gebruik alsjeblieft geen hammerite,
hier zitten siliconen en is is met niks anders overtelakken.Het nadeel van gerold is dat een goede 2K lak veel extra werk wordt,
zou je de combo ooit nog proffesioneel willen laten spuiten..Succes en als ze matzwart is :kewlpics :kewlpics
Wil hem echt graag mat zwart, zoals ik al aangaf ga ik hem behandelen met rust-oleum, Google hier maar eens op, denk niet dat ie snel weer gaat roesten met dit goedje er op. Zag die mat zwarte combo staan, en vond hem helemaal geweldig.
@Andreas.Berger wrote:
ben benieuwd naar de foto’s rij zelf ook een combo, heb je er nog verdere plannen mee ;)
het enige wat ik er dan nog aan wil doen is twee gsi stoellen er in zetten. Pics volgen, als ik uit kan vogelen hoe ik ze moet uploaden. Maar komt vast wel goed.
Ben zelf niet zo van de camouflage look, maar heb op verschillende forums gelezen, dat rust-oleum mat zwart, ook echt mat zwart blijft. Mag ook wel voor die prijs, maar goed. Ga volgende week dinsdag beginnen, ga proberen wat pics te uploaden.
@ corsa16v daarom hebben we hem ook gekocht, is wat apparts en daar hou ik wel van. @ gsi racer vond het idd ook wel snel, maar ja. Niks aan te doen. Net wat je zegt, gaat weer als de brandweer straks. Kan de auto morgen avond weer ophalen.
@ gsi racer, de auto heeft nog net geen 63000 km gerdeden, dus in niet gek veel. Heb nu bewust voor deze koppeling gekozen omdat de auto ook nog getuned word dit jaar, en de prijs valt mij reuze mee.
-
AuteurBerichten