opel combo word mat zwart

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #18103574
    vectra-y26SE-V6
      Lid sinds:
      13 May 2007

      hmmmm. dus. paar postings eerder vraag je nog wat hier de beste verf voor is, en nu moet het goedkoop? maar denk dat het met hoogglans geen mooi eindresultaat oplevert, zou eerder een matte kleur doen. en geloof mij maar, als je de goede voorbereidingen treft, word het eindresultaat 10 keer beter als dat je zelf met een verfspuit van een knaak je auto over gaat blaffen. ik heb de combo voor 600 euro gekocht, dus laten spuiten doe ik in ieder geval niet, zelf spuiten zonder ervaring en goed gereedschap is niet te doen. tja dan blijft er maar een ding over. De roller er over. de bedoeling is dat de combo nog een paar jaar mee kan, dan is gamma verf geen optie.

      #18103575
      PeterNoFear
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 January 2012

        @vectra-y26SE-V6 wrote:

        hmmmm. dus. paar postings eerder vraag je nog wat hier de beste verf voor is, en nu moet het goedkoop? maar denk dat het met hoogglans geen mooi eindresultaat oplevert, zou eerder een matte kleur doen. en geloof mij maar, als je de goede voorbereidingen treft, word het eindresultaat 10 keer beter als dat je zelf met een verfspuit van een knaak je auto over gaat blaffen. ik heb de combo voor 600 euro gekocht, dus laten spuiten doe ik in ieder geval niet, zelf spuiten zonder ervaring en goed gereedschap is niet te doen. tja dan blijft er maar een ding over. De roller er over. de bedoeling is dat de combo nog een paar jaar mee kan, dan is gamma verf geen optie.

        Ik snap je punt, en bedankt voor je info, denk dat ik hem dus ook maar mat-rood rol.
        Maar is het handig om grondverf te gebruiken? of om echt te primeren met spuit-plamuur/primer?

        #18103576
        Smithy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 August 2011

          als je dan toch voor een matte kleur gaat, misschien een idee om eens naar plastidip te kijken?
          is ook helemaal niet duur, en als je het beu bent trek je het er gewoon weer af :jerry

          #18103577
          vectra-y26SE-V6
            Lid sinds:
            13 May 2007

            @PeterNoFear wrote:

            @vectra-y26SE-V6 wrote:

            hmmmm. dus. paar postings eerder vraag je nog wat hier de beste verf voor is, en nu moet het goedkoop? maar denk dat het met hoogglans geen mooi eindresultaat oplevert, zou eerder een matte kleur doen. en geloof mij maar, als je de goede voorbereidingen treft, word het eindresultaat 10 keer beter als dat je zelf met een verfspuit van een knaak je auto over gaat blaffen. ik heb de combo voor 600 euro gekocht, dus laten spuiten doe ik in ieder geval niet, zelf spuiten zonder ervaring en goed gereedschap is niet te doen. tja dan blijft er maar een ding over. De roller er over. de bedoeling is dat de combo nog een paar jaar mee kan, dan is gamma verf geen optie.

            Ik snap je punt, en bedankt voor je info, denk dat ik hem dus ook maar mat-rood rol.
            Maar is het handig om grondverf te gebruiken? of om echt te primeren met spuit-plamuur/primer?

            Met de verf die ik besteld heb is er geen primer nodig, enkel de oude lak dof opschuren en goed ontvetten met ammoniak of wasbenzine. zelf ga ik alle deukjes en krassen plamuren. voor de krassen kun je best spuitplamuur voor gebruiken. als het nodig is breng ik meerdere lagen aan, en denk dat nat afschuren met korrel 800 of niet overbodig zal zijn. voor de velgen heb ik er een busje zink/aluminium spray bij besteld. maar echt waar, goede roller en lak is het halve werk. bespaard je een hoop geschuur en ellende denk ik.

            #18103578
            robert_corsa
              Lid sinds:
              16 May 2009

              jongens??? zijn hier nog auto liefhebbers??
              je auto ”schilderen” met action verf en met een vachtroller…….
              klinkt als horror in mijn oren.

              maar goed. even advies van mijn kant.

              -goed ontvetten van de auto (amonia, emmer warm water, halve liter amonia erdoorheen gooien, schoonmaken met de chuurkant van de schuurspons)
              -hele auto afschuren. waterproof. korrel 1000 ofzo.
              -deukjes kun je zelf beslissen of e die weg plamuurt.

              wil je kwaliteit. en toch nog een beetje knap resultaat. doe het volgende:

              -koop een mooie wagner verspuit bij de bouwmartk. gewoon een goedkope bovenbeker op stroom ofzo.
              -stel die zeer goed af. goed kijken hoe het spuitbeeld is, hij moet mooi gelijk spuiten, zonder te spetteren enzo.
              -auto over gronden.
              -als die net aan hand droog is, goed bekijken of hij naar je zin is (vuiltjes, zakkers)
              -indien naar je zin, overspuiten in kleur en glans die je wilt
              -indien niet naar je zin. die plekken schuren etc, en dan overspuiten.

              als je de spuit netjes afstelt krijg je 10x mooier resultaat dan met een roller.

              verf: wijzonol industrielak. prima verfje. hecht als een beer. en redelijk goede kwaliteit.
              goed geschikt voor gladde ondergronden.
              als hechtprimer kun je CWS kopen, of classidur universeel primer (waterbasis), of sigma multiprimer, of sigmatal aqua primer.
              maar ik zou het bij de CWS houden, of suddwest.

              denk dat je voor 250 euro je auto erg netjes heb.
              alleen jammer dat geen hond hem daarna nog wil spuiten of kopen :jerry

              voor een oude auto vind ik matwart wel dik. maar kom op, je rooie b gsi rood rollen…..

              #18103579
              vectra-y26SE-V6
                Lid sinds:
                13 May 2007

                is ook een optie, en idd als je een knappe wagen hebt, zou ik mij ook nog wel twee keer bedenken. vind het zelf wel wat hebben om een oude combo mat zwart te maken, is eens wat anders. en als het me bevalt, de meriva opc ook maar ff onder handen nemen. haha :jerry

                #18103580
                bd.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 July 2009

                  als je een beetje verf skills hebt dan ga je geen verschil zien tussen die wagnerspuit en een viltroller.
                  schuren met korrel 1000 is zinloos, vooral als hij matt of zijdeglans word. ik heb bij mijn corsa eerst alles geschuurt tot korrel 180, daarna grondverf(op diverse plekken gelast dus volledig in de grondverf). de grondverf heb ik daarna geschuurd met korrel 280 en daarna gerold met flexa zijdeglans. de eerste laklaag heb ik daarna geschuurt met 600 nat en vervolgens een 2e laag flexa zijdeglans erover :thumb

                  ik zou het alleen niet doen bij een auto die je ooit nog eens wilt laten spuiten :vertag

                  #18103581
                  vectra-y26SE-V6
                    Lid sinds:
                    13 May 2007

                    :thumbup @bd. wrote:

                    als je een beetje verf skills hebt dan ga je geen verschil zien tussen die wagnerspuit en een viltroller.
                    schuren met korrel 1000 is zinloos, vooral als hij matt of zijdeglans word. ik heb bij mijn corsa eerst alles geschuurt tot korrel 180, daarna grondverf(op diverse plekken gelast dus volledig in de grondverf). de grondverf heb ik daarna geschuurd met korrel 280 en daarna gerold met flexa zijdeglans. de eerste laklaag heb ik daarna geschuurt met 600 nat en vervolgens een 2e laag flexa zijdeglans erover :thumb

                    ik zou het alleen niet doen bij een auto die je ooit nog eens wilt laten spuiten :vertag

                    #18103582
                    dunjatamara
                      Lid sinds:
                      14 April 2011

                      @robert_corsa wrote:

                      jongens??? zijn hier nog auto liefhebbers??
                      je auto ”schilderen” met action verf en met een vachtroller…….
                      klinkt als horror in mijn oren.

                      maar goed. even advies van mijn kant.

                      -goed ontvetten van de auto (amonia, emmer warm water, halve liter amonia erdoorheen gooien, schoonmaken met de chuurkant van de schuurspons)
                      -hele auto afschuren. waterproof. korrel 1000 ofzo.
                      -deukjes kun je zelf beslissen of e die weg plamuurt.

                      wil je kwaliteit. en toch nog een beetje knap resultaat. doe het volgende:

                      -koop een mooie wagner verspuit bij de bouwmartk. gewoon een goedkope bovenbeker op stroom ofzo.
                      -stel die zeer goed af. goed kijken hoe het spuitbeeld is, hij moet mooi gelijk spuiten, zonder te spetteren enzo.
                      -auto over gronden.
                      -als die net aan hand droog is, goed bekijken of hij naar je zin is (vuiltjes, zakkers)
                      -indien naar je zin, overspuiten in kleur en glans die je wilt
                      -indien niet naar je zin. die plekken schuren etc, en dan overspuiten.

                      als je de spuit netjes afstelt krijg je 10x mooier resultaat dan met een roller.

                      verf: wijzonol industrielak. prima verfje. hecht als een beer. en redelijk goede kwaliteit.
                      goed geschikt voor gladde ondergronden.
                      als hechtprimer kun je CWS kopen, of classidur universeel primer (waterbasis), of sigma multiprimer, of sigmatal aqua primer.
                      maar ik zou het bij de CWS houden, of suddwest.

                      denk dat je voor 250 euro je auto erg netjes heb.
                      alleen jammer dat geen hond hem daarna nog wil spuiten of kopen :jerry

                      voor een oude auto vind ik matwart wel dik. maar kom op, je rooie b gsi rood rollen…..

                      :wors :wors

                      #18103583
                      robert_corsa
                        Lid sinds:
                        16 May 2009

                        tja, ik zeg er nog bij, als je hem netjes wilt doen even spuiten.

                        je kan uiteraard hem zo over boeren met elke verf die je wilt.
                        korrel 80 schuurt ook.
                        als het je weinig kan schelen kun je dat prima. zeg ook niet dat het er slecht uit ziet.
                        net hoe precies je bent. ik ben zelf schilder, bijna meesterschilder. en zeg bij voorbaad al dat het er niet uit zal zien. hoe je het ook doet.

                        en als jij je spuit netjes afstelt, kun je bijna zo mooi spuiten als een echte autospuiter. dus ten alle tijde mooier dan rollen.
                        spuit zelf sindskort alles binnehuis. verschil is enorm.

                        #18103584
                        Corsaliefhebber
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 February 2012

                          Rollen is zeer goed mogelijk :thumb
                          Maar goede voorbewerking is het hele werk,
                          Evenals een goede Lak,
                          Rol je auto maar eens met de 1K van Sikkens :D speciaal voor auto,s ;)

                          Resultaat bij goede voorbewerking vaak strakker als spuiten :thumb
                          Maar dat is het ook, Alleen bij een goede voorbereiding
                          ELKE oneffenheid die je laat zitten ga je ook bij rollen zien,
                          dit geldt ook voor spuiten
                          Bijna elke boot of jacht die jij aalglad ziet zijn gerold,
                          Vergeet de oude piano,s niet van de meesterlijke merken,
                          Ook die zijn vaak gerold.

                          Een goede lak die gerold is heeft zelfs nog voordelen tenopzichte van een gespoten lak door de
                          laag dikte in micron veel hoger is als met de spuit,
                          Tevens kun je een goede lak dus ook polijsten,
                          Denk dat de meeste hier nog nooit een vers gespoten auto hebben gezien, VOOR de polijstbeurt
                          ALs je ziet wat er dan vaak uitgepolijst wordt aan fouten en stofjes ;) ;)

                          #18103585
                          vectra-y26SE-V6
                            Lid sinds:
                            13 May 2007

                            :wors :thumbup :wors @Corsaliefhebber wrote:

                            Rollen is zeer goed mogelijk :thumb
                            Maar goede voorbewerking is het hele werk,
                            Evenals een goede Lak,
                            Rol je auto maar eens met de 1K van Sikkens :D speciaal voor auto,s ;)

                            Resultaat bij goede voorbewerking vaak strakker als spuiten :thumb
                            Maar dat is het ook, Alleen bij een goede voorbereiding
                            ELKE oneffenheid die je laat zitten ga je ook bij rollen zien,
                            dit geldt ook voor spuiten
                            Bijna elke boot of jacht die jij aalglad ziet zijn gerold,
                            Vergeet de oude piano,s niet van de meesterlijke merken,
                            Ook die zijn vaak gerold.

                            Een goede lak die gerold is heeft zelfs nog voordelen tenopzichte van een gespoten lak door de
                            laag dikte in micron veel hoger is als met de spuit,
                            Tevens kun je een goede lak dus ook polijsten,
                            Denk dat de meeste hier nog nooit een vers gespoten auto hebben gezien, VOOR de polijstbeurt
                            ALs je ziet wat er dan vaak uitgepolijst wordt aan fouten en stofjes ;) ;)

                            #18103586
                            robert_corsa
                              Lid sinds:
                              16 May 2009

                              tja, de gene die mijn corsa gaat overspuiten kan wel gewoon goed spuiten hoor. zonder stofjes etc.
                              heb wel vaker gespoten auto’s gezien. kan idd veel aan mankeren.
                              mijne ziet er nu ook niet uit:(

                              met de rol rol je ma 150Mu. dan pap je hem al goed dik in zonder te laten zakken.
                              met de spuit kan je rond de 400 spuiten. zonder te zakken.
                              met je rol heb je altijd een effect. je heb nu eenmaal je rollerslag.
                              vroeger kon je prima roller met een schuimroller. werd het goed glad van. (al blijf je een structuur houden)
                              sinds 2010 zijn er nieuwe VOS regels. de samenstelling van de verf is nu veandert.
                              hierdoor moet je JUIST geen dikke lagen gaan smeren.
                              schuimroller kan je nu weg gooien, omdat je nu belletjes gaat rollen door dat ding.

                              even ontopic: als je wilt rollen, idd een viltroller gebruiken.
                              een extreem kortharige. liefst zo strak mogelijk gebonden.
                              van progold bijvoorbeeld.

                              jachtboten komen in een iets ander soort verf te staan. hierbij is laagdikte erg belangrijk.
                              kijk ook niet wat je betaald voor die potten. zijn vaak emmers van 20L.

                              ohja: verdun niet teveel.. hierdoor wordt je verf welliswaar goed dun, maar als je hem te dun doet, zakt hij ook eerder.
                              beste is op een mooie zonnige dag, graadje of 10 buiten je auto lekker inrollen.
                              je oppervlak is al snel wat warmer. dus droogt hij ook lekker door.

                              in ieder geval, succes.

                              edit: wij carbagerunners moeten trouwens onze volvo 850 ook nog schilderen :jerry

                              #18103587
                              PeterNoFear
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 January 2012

                                Bedankt voor de info, hier kan ik zeker wel wat mee!

                                Maar mijn rooie gsi rood rollen, ik moet toch wat, ziet er vast beter uit als overgespoten vogelpoep of niet? :jerry

                                #18103588
                                manta1988
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 January 2008

                                  Als je ergens een schuurtje kan regelen met compressor zou ik m gewoon spuiten. ik heb een x een auto gerold en dat vond ik toch lang niet zo mooi als spuiten. En heb toch al een aantal autos in de schuur gespoten. Vloer van tevoren aanvegen(en goed) daarna afdekplastic eroverheen. Je kan de vloer evt ook wat vochtig maken eromheen. Vergeet de omgeving eromheen ook niet wat plastic erop te doen, anders heb je overal nevel op. En als je op mp kijkt dan kan je redelijk goedkoop verf vinden (b.v. een restpartij). Auto goed ontvetten en daarna schuren, daarna met een kleefdoek goed afnemen. daarna evt in de primer en dan in de lak, of opzoek naar een goede 2k industrie lak dat dekt beter als autolak en is goedkoper en dikker. En daarna evt blanke lak, maar denk niet dat dat hier van toepassing is. En als je alles zelf doet kan je rond de 250 euro idd een strak gespoten auto hebben.

                                  Dus ik zeg SPUITEN :wors

                                  Ohja en zorg dat de ruimte iig 15 graden is ivm met de verf en droogtijd. Zet er een kachel in.

                                  #18103589
                                  soepkiepe
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 August 2010

                                    oke, nu heb ik dus ff een vraagje haha.
                                    het hele verhaal van een auto rollen lijkt mij al heel lang wat.
                                    dus die discussie wat beter is staat hier ff los van ;)
                                    maar nu vraag ik mij 1 ding af.
                                    als je gaat rollen, kun je dat ook met metallic doen?
                                    bijvoorbeeld een 1 of ander spulletje door de verf gooien?

                                    rollen lijkt me wel leuk, maar wil graag metalic, en na het rollen in de blanke lak zetten.
                                    dat is iets wat mij mooi lijkt om eens te proberen eigenlijk.
                                    en dan gewoon met goedkope troep van de action of zo :P

                                    #18103590
                                    manta1988
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      18 January 2008

                                      Nee dat moet je echt niet doen want dat ziet er niet uit. En met metallic spuiten bouw je het in lagen op en op het laatst stel je je spuit af met meer lucht en minder materiaal zodat dr metallic er mooi uit komt en dat lukt niet met een roller. En metallic is bovendien heel dun

                                      #18103591
                                      soepkiepe
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 August 2010

                                        oke, dacht dat dat misschien kon door een bepaald iets door de verf te gooien of zo :)

                                        #18103592
                                        manta1988
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 January 2008

                                          Als je m nog een X wil laten spuiten voor een normaal bedrag :jerry ik hou me aanbevolen :thumb

                                          #18103593
                                          bobmichels
                                            Lid sinds:
                                            2 February 2013

                                            ik ben dat idd ook van plan

                                          20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.