Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
23 november 2020 om 09:36 In reactie op: Z18XE slechte koude start , MIL gaat aan en uit….. #18398326
Het gaat nog steeds goed , inmiddels alweer flink wat kilometers gereden op verschillende snelheden , laag en hoog in toeren …..
Het lijkt opgelost , op naar het volgende project….
Gr
23 november 2020 om 09:35 In reactie op: Zafira 2004 , slechte koude start , MIL gaat aan en uit. #18398325Het gaat nog steeds goed , inmiddels alweer flink wat kilometers gereden op verschillende snelheden , laag en hoog in toeren …..
Het lijkt opgelost , op naar het volgende project !
18 november 2020 om 10:41 In reactie op: Zafira 2004 , slechte koude start , MIL gaat aan en uit. #18397573Dag Jesse …
Tot nu toe gaat het nog steeds goed …
Zal aankomend weekend alles nogmaals checken met een live data ritje..
Bedankt voor zover , zal als er wat te melden is het hier plaatsen..
Gr Gert
15 november 2020 om 16:56 In reactie op: Zafira 2004 , slechte koude start , MIL gaat aan en uit. #18397317Het lijkt opgelost….
Maf sensor gaf te hoge waarde,s bij starionair.. 40 kg/u is aan de hoge kant…l
Luchtfilter vervangen plus maf sensor gereinigd , daarna netjes 9kg/u .
Storing gewist , en real time gereden , rijdt nu prima en de zaak staat na een paar minuten netjes in closed loop.
Geen verdere afwijkingen gevonden…
Problem solved , hoop ik….
Bedankt voor het meedenken..
Gr
15 november 2020 om 10:05 In reactie op: Z18XE slechte koude start , MIL gaat aan en uit….. #18397155Hey liviu….
Bedankt voor je info , hopelijk heb je geen gelijk….
Als de storing nu wel terugkomt kan het inderdaad alleen nog maar de kat zelf zijn ..
Ik hoop dat het reinigen van de maf en het nieuwe filter de oorzaak waren….
Sensor 1 regelt trouwens ook flink op en neer hoor , maar alles staat wel in closed loop…
Bedankt voor je aanbod voor wat betreft de op com , maar ik zit in het noorden des lands …..
Gr Gert
14 november 2020 om 13:54 In reactie op: Z18XE slechte koude start , MIL gaat aan en uit….. #18396981Even een update……
Kreeg de op – com niet aan de praat dus de delphi gepakt….
Storing uitgelezen en inderdaad p 0170 mengsel te arm….
Real life data gestart en de auto gestart …
Koelvloeistof temp ok
MAF 40 kg /u
Beide lamda,s werken en varieëren mooi waarbij lamdasensor 1 een stuk sneller actief is dan sensor 2 ( logisch ).
Wat heb ik gedaan ?
Luchtfilter gedemonteerd , was erg vies , vervangen …
MAF sensor gereinigd en waarde schommelt nu zo rond de 9 kg/u stationair en de motor draait mooi rond.
Storing gewist en nu maar hopen…..
Gr Gert
13 november 2020 om 10:20 In reactie op: Z18XE slechte koude start , MIL gaat aan en uit….. #18396825Dag Jesse…..
Het MIL gaat branden tijdens een snelwegrit waarbij de auto prima rijdt , als je dan s,morgens de auto start loopt ie onregelmatig en bokt tijdens het wegrijden , dit duurt slechts enkele seconden , dan loopt ie weer prima , maar het MIL blijft branden…Het mil is uit te krijgen na een paar sportievere ritjes , na een paar warme starts gaat het MIL vanzelf weer uit en begint het pas weer te branden tijdens de snelwegrit…….
De automatische toerenverhoging ( choke) werkt wel normaal trouwens…..
Ik ga morgen even de lambdasensoren testen met de scope/multimeter en alle verbindingen even checken , ook de MAF bekijk ik even en zal es kijken wat ie voor spanningen afgeeft , plus de massaverbinding ervan even checken.
Ik hou er niet van lukraak maar wat te gaan wisselen , en wil graag een verklaring hebben van wat de symptomen veroorzaakt.
Later vandaag maar weer eens aan de slag met de op com op windows 7 , krijg t maar niet voor elkaar met de driver van de usb interface….
Delphi heb ik ook , maar OP COM is wat overzichtelijker…
Gr Gert
11 november 2020 om 18:08 In reactie op: Z18XE slechte koude start , MIL gaat aan en uit….. #18396600Ga ik doen , zodra m,n op-com weer werkt , want dat ik nog wel even een dingetje……
Bedankt voor je tips , uitlezen ga ik zeker weer doen , desnoods met m,n Delphi kloon..
Vindt t alleen raar dat de storing ook weer ” weg” te krijgen is door even sportief te rijden …..
Je leest van alles over MAF , Lamda,s , wou hier enkel even de symptomen en wat ik ervaar beschrijven , en natuurlijk hopend op een klip en klaar antwoord….
Gr
Ben bij allebei deze manta,s wezen kijken .
De gsi bij Hummel staat is absoluut origineel en in een betere staat dan die bij Klaas De Poel in de showroom staat .
Niet dat die slecht is , maar er is behoorlijk aan ” gesleuteld ” om hem rijdbaar en vooral toonbaar te krijgen , maar dat wisten jullie vast wel . De ” Hummel” manta staat al jaren op hetzelfde plek en zal veel werk nodig hebben om deze weer rijdbaar te maken . Op het oog beide mooie gsi,s , maar als je even doorzoekt zie je de bekende sporen die de laatste bouwjaren hebben .En het verhaal van Louwe klopt exact !!! , heb de manta begin jaren negentig vaak zien rijden en regelmatig met de eigenaar gesproken .
Vanmorgen op rtl 7 in het verslag van de Tulpenrally.
Een Aatje op de achtergrond in de rij tijdens de afkondiging , geen rijdende gezien natuurlijk omdat ,,,, eh nou ja …..vul maar in ….
De voormalige manta A van John , 17-07-XV gespot in Doezum .
Idd . in de kleurstelling vond ik hem ook mooier…
Hoop dat ie naar iemand gaat die dit werk weet te waarderen, en de prijs ? ..
Tja het is met deze wagens zoals met veel liefhebberswagens, net wat de gek dr voor geeft …Ik persoonlijk vind de prijs best redelijk , maak maar eens zoiets zelf …. :D
Maak ze niet te kort , krijg je geheid problemen …
:hmmz
Dag Maartuhhh
Zoals je zelf al ziet zijn ze niet gelijk …..maar als je de wagen maar genoeg verlaagd ,,, :D dan past t …..
Denk dat het voor een hoeslaken/ dekbed is … :jerry
Als je een complete vijfbak hebt , dus met het complete schakelmechaniek , is het mogelijk om het schakelmechaniek in te korten en zodanig aan te passen dat het originele gat kan worden gebruikt , evenals de lange pook …
Heb dat al verschillende keren gedaan , zeg nou zelf , een B 1 met korte pook kan echt niet !!!Heb evt nog wel een bak plus tussenas ……
Grtzzz en goed weekend !…
Sorry hoor , maar ” gewoon ” ontluchten is toch niet zo moeilijk , ook dat kun je alleen doen ,snap de commotie niet helemaal ..
Die hulpmiddelen maken het makkelijker , punt ..Een hrc ontluchten in de bankschroef :hmmz
Dat ideetje van 2000 spreekt mij t meest aan , lekker simpel , maar doeltreffend :thumb :thumb
Check of je je remschoenen wel goed hebt afgesteld , kan ,,ik zeg kan ,,, de oorzaak zijn ….
In ieder geval is er iets niet pluis in je remtrommels , das duidelijk …Mooi dat je net op tijd was , gave exemplaren worden zeldzaam !
Maak er wat moois van …..strakmaken en in de originele kleur zetten of zow king:
gr
Hee weer een meeting in Renswoude , gister net geweest :shock:
Hoop wel dat het wat drukker word als de omcn rit gister, want de opkomst viel me voor zo,n centrale rit enigzins tegen .
Ga een plekje reserveren in m,n agenda …Greetzzz :thumb
Das een lastig klusje ……
Deurpaneel verwijderen , raam halverwege draaien , m8 bout van raambevestiging op geleider verwijderen ( wel even markeren) , mechanisme laten zakken , raam scheef uitnemen uit de deur ..
T is een pielwerkje , maar zo doe ik het …Succes !
Haa ja dat zou best es kunnen …. :D
Had geen haast , moest naar de baas king:
Rij daar tegenwoordig wel eens vaker rond dat tijdstip , dus je komt me vast nog wel es tegen , op de linker ,of de rechter rijbaan , met mr Orange of … de Kikker ….Dat kon ik nog wel eens geweest zijn , ging het zo hard dan ?? :jerry
Gewoon kwartslagje nageven , niks meer aan doen …… :thumb
Mooi verhaal , mooie manta , maar die spoiler ,,,,, :(
Maar over emotionele waarde valt niet te twisten …. ;)
Succes , en we zien je vast weer rijden !!
-
AuteurBerichten