Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Blue-Dragon wrote:
Kom deze net tegen op marktplaats mocht je hem nodig hebben zou ik er niet te lang mee wachten.
Het is er 1 van de X18Xe1 helemaal kompleet zoals ik eerder heb uitgelegd.http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m636679302-ecu-simtec-70-opel-astra-g-zafira-a-1-8.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Thanx voor de tip.
@Blue-Dragon wrote:
Door hem uit te lezen.
Maar zou dan eerst is kijken naar het massa probleem.
Wie weet is dan die storing wel verholpen.Gaan dat sowieso eerst proberen ja. De laatste keer dat hij uitgelezen is gaf hij alleen maar de krukassensor aan.
@Blue-Dragon wrote:
Ook daar is wel wat mee te doen.
Passen namelijk meerdere ECU ‘s op van andere type motoren.
Van een x20xev en x20xer zijn dezelfde ecu’sWel moet die zijn afgemeld van de motor waar die vanaf is gekomen en moet die weer worden in geleerd in jou auto.
En als je een ecu neemt met de daarbij behorende immobilizer en de transponder van de sleutel.
Als je die onderdelen monteert loopt de motor ook gewoon weer en dan is het hopen dat het aan de ecu heeft gelegen.Dit is een goedkopere oplossing als dat je een hele nieuwe ecu moet gaan kopen.
En je kunt hem ook laten repareren word tegenwoordig ook veel reclame voor gemaakt kosten ongeveer 300euro.Ook kan het zijn dat er een massa probleem is ontstaan in de ecu die naar de LMM loopt.
Moet je dit maar even doorlezen heb dit zelf al is toegepast en het werkte toen prima.
http://www.amtgarageforum.nl/opel/zafira/x18xe1-foutcodes-p0100-en-p0110-9357.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Dank je wel voor de info.
Moeilijke vraag misschien, maar hoe weten we zeker dat het de ECU kan zijn? Is dat ook te meten of zo?@Blue-Dragon wrote:
Is het gasklephuis al is schoongemaakt en dan vooral onder de gasklep .
Het verhaal wat ik lees komt mij bekend voor , probleem kan ook wel is aan de ECU liggen.
Vorig jaar is er een nieuwe ingegaan. Pas geleden is hier opnieuw naar gekeken, zag er nog erg schoon uit.
Vrees ook dat het toch de ECU is.We zijn inmiddels weer een maandje verder en we hebben nog steeds gezeik met onze opel.
Een vriend van ons heeft een opcom gekocht en daarmee de auto uitgelezen. Gaf een storing aan in de krukassensor. Deze hebben we laten vervangen. Helaas geen resultaat. Ook een andere zwaardere accu in laten zetten. De auto blijft moeilijk lopen……grrrr
Als je de auto start begint de toerenteller meteen behoorlijk te schommelen. Na een hoop geschommel blijft hij rond de 800 toeren lopen.
Zodra je gaat rijden en je moet afremmen begint de toerenteller weer meteen te schommelen. Vaak schiet hij onder de 500 toeren waardoor hij meteen afslaat.Wie weet wat er nog aan de hand kan zijn? Wij weten echt niet meer wat er met de auto is. Het kost ons handen vol geld zonder resultaat. Zitten er al over na te denken de auto te verkopen.
Ik ga het doorgeven aan een vriend van me, hij kan daar wel ff naar kijken.
Thanx@soepkiepe wrote:
heb je de slang van je luchtfilterhuis al eens bekeken? die dikke zwarte?
zitten daar geen gaten of scheuren in?
als daar scheuren in zitten zuigt hij valse lucht aan, gaat ie ook beroerd van lopen en langzaam optrekken.Bedoel je de carterventiliatie slang misschien?
Zoja, deze is vorig jaar bij de dealer vervangen omdat hij gescheurd was.@jeroenk wrote:
@Vanessa310 wrote:
@b07: volgens mij heeft onze astra geen bogiekabels.
Een slecht werkende of vieze injector, kan je dat oplossen met injector reiniger?
@krasy: Alles zit netjes en goed vast en zuigt nergens valse lucht aan.
Wim komt helaas niet bij mij uit de buurt.Als je een benzineauto hebt en je hebt geen bougiekabels kom je geen meter vooruit… Of is er een nieuwe technologie waar ik niks van weet? :hmmz
Wat ik heb begrepen hebben we er geen ;)
Zou een bobinerail inzitten of zo iets.@roger rabbit wrote:
Ik zou de luchtmassameter eens vervangen…….
Daar is naar gekeken, helaas zit het hem daar ook niet in. :(
@robert_corsa wrote:
je sleutel: batterij nog goed?
trek de min en plus eens los van de accu, daarna er weer op, sleutel resetten.
heb je je sleutel vaak bij iets wat magnetisch is? of een pin/bankpas? 1 keer kan al genoeg zijn, deze sleutels houden daar niet van. heb zelf ook een astra g gehad met dit probleem.x18xe1: ik zou het gaan zoeken in je ontstekking: slecht starten en lopen, hoog verbruik en niet vlot.
wat is de km stand? olie verbruik? rijd je met een open lcht filter? je kan kijken of het probleem in je kat zit.
als deze goed dicht zit, kan dit ook tot bovenstaande problemen leiden. trek je kat er desnoods tussenuit.Batterij lijkt me nog goed, is pas opnieuw vervangen. Sleutel vind ik niet het grootste probleem, hoop duidelijkheid te kunnen krijgen waarom hij zo moeilijk loopt en waarom hij zo moeilijk start als hij af is geslagen.
De km stand is 120.000, hij verbruikt haast geen olie. Luchtfilter geen idee, is vorig jaar nog vervangen.
Kan de “kat” inderdaad wel eens nalopen.Lijkt soms wel of hij zich verzuipt….
@robert_corsa wrote:
wat voor motor hangt erin?
laat de auto eens uitlezen bij een andere garage.
evt op de testbankZit een X18XE1 in.
Al meerdere keren laten uitlezen door verschillende garage’s, en tot op heden geeft er geen een, een storing aan.@Juffer1 wrote:
@Vanessa310 wrote:
Wat ook nog opvalt zijn de sleutels. Deze hebben altijd goed gewerkt, batterijen van beide sleutels laten vervangen en ze doen het steeds niet.
Astra G (bouwjaar 1998-2004) ?
Auto op contact zetten en dan met de leutel in het contact even op de knop “deuren op slot” drukken.
Op die manier synchroniseerd hij de sleutel met de auto en zouden ze weer vanouds moeten werken.Heb ik al meerdere keren gedaan, kan ik de sleutel vervolgens 1 keer gebruiken en dan doet hij het weer niet.
@wim-v6 wrote:
Denk dan toch de radio er eens uit halen…
willem
Hebben we geprobeerd maar geeft geen verschil helaas.
Schiet me ineens iets te binnen.
Onze Astra is begonnen met sukkelen toen we er een andere radio in hebben gezet.
Daarvoor hadden we een radio die op de stuurbediening zat. De nieuwe radio kregen we daar niet op gesloten.Zou het daar dan misschien nog in kunnen zitten?
Wat ook nog opvalt zijn de sleutels. Deze hebben altijd goed gewerkt, batterijen van beide sleutels laten vervangen en ze doen het steeds niet.
@b07 wrote:
@Vanessa310 wrote:
@b07: volgens mij heeft onze astra geen bogiekabels.
Een slecht werkende of vieze injector, kan je dat oplossen met injector reiniger?
@krasy: Alles zit netjes en goed vast en zuigt nergens valse lucht aan.
Wim komt helaas niet bij mij uit de buurt.soms kan het helpen met injector reiniger is erg goed.
je kan ook je injectoren er uit halen en, kijken hoe het(sproeibeeld) is.
of de injector doormeten volt en, ohm per stuk met draaiende motor, ik weet niet precies wat de waarde moet zijn maar dacht iets van 12 ohm, als er 1 kapot is dan zal de waarde erg afwijken van de rest.
Dat kan ik morgen nog wel eens proberen. Hopen dat daarmee het probleem verholpen kan worden. Bedankt.
Vergeet er bij te zeggen dat hij soms heel moeilijk vooruit te branden is, kan het gas zowat helemaal intrappen en dan komt hij maar erg langzaam vooruit.
Wat me ook nog opvalt is dat hij wel heel erg veel verbruikt. Rij momenteel alleen maar kleine stukjes. Vanmorgen kon ik er nog 200 km mee rijden, moest een klein stukje rijden om mijn zoontje op te halen van school. Nog geen 4 kilometer gereden en kon er toen nog maar 145 km mee rijden. Erg veel verbruikt op dat ene kleine stukje dus.Hoi Willem,
Bedankt voor je reactie en je PM.
Met het gereedschap kan ik inderdaad eens proberen, werkt dat niet dan kan je van mij een belletje verwachten.Groetjes Vanessa
Het is wat met die opel van mij :)
Heb mijn topic titel even aangepast, zodat Wim-V6 hem zeker ziet :)Ben eventueel best bereid om naar Amsterdam te rijden hoor. Even vragen of mijn man dat ook wil, want hij mag dan rijden :)
Groetjes
Heb net ff een vriend gebeld, die heeft pas nog iets vervangen in onze astra. Hij vertelde me dat de ERG klep pas vervangen is.
Is ERG en EGR nu het zelfde? Nee toch?Dit is het type zoals het op de papieren staat Astra- G-CC, X1.8XE1 Automatic
Gasklephuispakking is vorig jaar vervangen, is gelijk gedaan met het vervangen van het gasklephuisOnze Astra G deed dit ook, alleen dan heel wat erger. Hier bleek de stationair regelaar defect te zijn.
Wij hebben een paar weken geleden alle speakers vervangen, en achter zijn ze inderdaad kleiner.
Auto: Opel Astra G
Bouwjaar: 1998
Motor: 1.8
Km Stand: 10500Dat kan ik inderdaad nog wel eens proberen ja. Thanx
-
AuteurBerichten