Cockpit/tellerbak

Forumindex Forums Modellen Astra Cockpit/tellerbak

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226091
    Vanessa310
      Lid sinds:
      3 September 2010

      Hoi,

      De cockpit/tellerbak van onze astra G doet het niet naar behoren. We kunnen de kilometerstand en de dagteller niet meer lezen.
      Alle overige lampjes,meters doen het wel gewoon.

      Ik wil hier nu een nieuwe/2de hands voor kopen.

      Waar moet ik op letten? We hebben nu een digitale, maar vraag me af hoe dat met de kilometerstand zit. Veranderd die automatisch mee?

      Aan welke prijs moet ik een beetje denken? Wil graag de zelfde als er nu in zit (orgineel).
      Heb al een beetje gegoogeld en kom prijzen van € 45,00 tot € 299,00 tegen.

      Wie kan me een beetje op weg helpen.

      Groetjes Vanessa

      #17730453
      ferryastrag
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 November 2009

        ik zou eerst de teller bak eruit halen en lampje verwisselen
        want het lampje zal wel over leden zijn denk ik
        zitten meerdere lampjes in en die van de kilometer stand is geheel apart van de rest van de cockpit
        bak zit vast met 4 x torx25 schroeven als die eruitzijn doe je je stuur helemaal naar je toe trekken en naar beneden halen
        dan zit er boven de tellerbak een witte hendel en die haal je naar je toe
        dan is de cockpit los en kan je hem draaien en door je stuur eruit halen
        als dat niet lukt moet je effe kijken of iemand bij jullie in de buurt jullie wil helpen
        veel succes gr ferry

        #17730454
        Vanessa310
          Lid sinds:
          3 September 2010

          Hoi Ferry,

          Bedankt voor je goed uitleg. Helaas is het lampje niet stuk maar zit het echt in de bedrading. Als je namelijk aan de bovenkant hard drukt doet hij het wel, laat je los dan doet het het weer niet.
          Een kennis heeft er al eens naar gekeken en die had het over pinnetjes of zo. Die pinnetjes zouden geen goed contact meer maken.

          #17730455
          ferryastrag
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2009

            dan kan het ook nog de fitting zijn van het lampje en bedrading zit er niet in zijn allemaal printplaten met koperen geleide lijnen maar als je dan een andere tellerunit koopt moet je als het goed is de behuizing van de km meter over kunnen zetten maar dan moet de unit wel helemaal uit elkaar en dat heb ik nog nooit geprobeerd helaas
            dus succes verder
            gr ferry

            #17730456
            Vanessa310
              Lid sinds:
              3 September 2010

              Het was inderdaad de printplaat.
              Dus de kilometer stand gaat niet automatisch mee als ik het goed begrijp?
              Zouden ze dat bij de garage kunnen doen of zo?

              Groetjes Vanessa

              #17730457
              Blue-Dragon
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 July 2006

                Puntjes op de printplaat ff met een soldeerbout aantippen.
                Tot de soldeertin een beetje gaat smelten, denk dat je dan geen andere tellerklok hoeft te gaan kopen.

                #17730458
                Vanessa310
                  Lid sinds:
                  3 September 2010

                  Oke bedankt. Gaan we dit van de week nog eens proberen. Scheelt me dan toch weer een hoop euro’s.

                  #17730459
                  bjornspiering
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 August 2009

                    of je drukt er gewoon een tandenstoker tussen ofzo dat werkt ook wel, dit probleem heb ik toen ook een keer gehad en toen naar de sloop gegaan en daar lopen zoeken naar zoon ding :D

                    #17730460
                    Vanessa310
                      Lid sinds:
                      3 September 2010

                      Dat me die tandenstoker hebben we al eens geprobeerd. De ruimte er tussen is daarvoor te groot. Een aangezien het met de keuring wel moet werken…

                      #17730461
                      bjornspiering
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 August 2009

                        ah oke dat is wel jammer dan! succes met het verhelpen van het probleem! en kun je de pinnetjes ook niet iets verbuigen zodat ze strakker in elkaar vallen?

                        #17730462
                        Vanessa310
                          Lid sinds:
                          3 September 2010

                          Dat kan ik inderdaad nog wel eens proberen ja. Thanx

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.