Astra blijft moeilijk lopen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra blijft moeilijk lopen

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #18083821
    rossifan46
      Lid sinds:
      12 July 2011

      @soepkiepe wrote:

      vooral dat stuk achter de lmm cirkel.
      dus die waar verder geen rondjes bij staan

      Die willen nog wel eens gaan scheuren inderdaad. Heb ik met mijn Calibra (zelfde motor) ook gehad.

      En als je met remmenreiniger heel het inlaattraject langsgaat, maakt de motor dan meer toeren?

      #18083822
      robert_corsa
        Lid sinds:
        16 May 2009

        luchtslang zal geen probleem in zitten.
        zelfs zonder die slangen start hij gewoon hoor.

        luchtmassa meter geloof ik niet.
        denk toch echt ontsteking of kat.

        #18083823
        rossifan46
          Lid sinds:
          12 July 2011

          Het kan ook de lambda sonde zijn, daardoor kan je motor ook raar gaan lopen.

          #18083824
          Vanessa310
            Lid sinds:
            3 September 2010

            We zijn inmiddels weer een maandje verder en we hebben nog steeds gezeik met onze opel.
            Een vriend van ons heeft een opcom gekocht en daarmee de auto uitgelezen. Gaf een storing aan in de krukassensor. Deze hebben we laten vervangen. Helaas geen resultaat. Ook een andere zwaardere accu in laten zetten. De auto blijft moeilijk lopen……grrrr
            Als je de auto start begint de toerenteller meteen behoorlijk te schommelen. Na een hoop geschommel blijft hij rond de 800 toeren lopen.
            Zodra je gaat rijden en je moet afremmen begint de toerenteller weer meteen te schommelen. Vaak schiet hij onder de 500 toeren waardoor hij meteen afslaat.

            Wie weet wat er nog aan de hand kan zijn? Wij weten echt niet meer wat er met de auto is. Het kost ons handen vol geld zonder resultaat. Zitten er al over na te denken de auto te verkopen.

            #18083825
            Blue-Dragon
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 July 2006

              Is het gasklephuis al is schoongemaakt en dan vooral onder de gasklep .

              Het verhaal wat ik lees komt mij bekend voor , probleem kan ook wel is aan de ECU liggen.

              #18083826
              Vectra C Wannabe
                Lid sinds:
                11 December 2009

                Ik zou toch eens een Siemens luchtmassameter proberen!!

                Is met testapparatuur niet te zien dat hij stuk is, maar is het stiekem toch.

                #18083827
                Vanessa310
                  Lid sinds:
                  3 September 2010

                  @Blue-Dragon wrote:

                  Is het gasklephuis al is schoongemaakt en dan vooral onder de gasklep .

                  Het verhaal wat ik lees komt mij bekend voor , probleem kan ook wel is aan de ECU liggen.

                  Vorig jaar is er een nieuwe ingegaan. Pas geleden is hier opnieuw naar gekeken, zag er nog erg schoon uit.
                  Vrees ook dat het toch de ECU is.

                  #18083828
                  Blue-Dragon
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 July 2006

                    Ook daar is wel wat mee te doen.

                    Passen namelijk meerdere ECU ‘s op van andere type motoren.
                    Van een x20xev en x20xer zijn dezelfde ecu’s

                    Wel moet die zijn afgemeld van de motor waar die vanaf is gekomen en moet die weer worden in geleerd in jou auto.

                    En als je een ecu neemt met de daarbij behorende immobilizer en de transponder van de sleutel.
                    Als je die onderdelen monteert loopt de motor ook gewoon weer en dan is het hopen dat het aan de ecu heeft gelegen.

                    Dit is een goedkopere oplossing als dat je een hele nieuwe ecu moet gaan kopen.
                    En je kunt hem ook laten repareren word tegenwoordig ook veel reclame voor gemaakt kosten ongeveer 300euro.

                    Ook kan het zijn dat er een massa probleem is ontstaan in de ecu die naar de LMM loopt.
                    Moet je dit maar even doorlezen heb dit zelf al is toegepast en het werkte toen prima.
                    http://www.amtgarageforum.nl/opel/zafira/x18xe1-foutcodes-p0100-en-p0110-9357.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    #18083829
                    Vanessa310
                      Lid sinds:
                      3 September 2010

                      @Blue-Dragon wrote:

                      Ook daar is wel wat mee te doen.

                      Passen namelijk meerdere ECU ‘s op van andere type motoren.
                      Van een x20xev en x20xer zijn dezelfde ecu’s

                      Wel moet die zijn afgemeld van de motor waar die vanaf is gekomen en moet die weer worden in geleerd in jou auto.

                      En als je een ecu neemt met de daarbij behorende immobilizer en de transponder van de sleutel.
                      Als je die onderdelen monteert loopt de motor ook gewoon weer en dan is het hopen dat het aan de ecu heeft gelegen.

                      Dit is een goedkopere oplossing als dat je een hele nieuwe ecu moet gaan kopen.
                      En je kunt hem ook laten repareren word tegenwoordig ook veel reclame voor gemaakt kosten ongeveer 300euro.

                      Ook kan het zijn dat er een massa probleem is ontstaan in de ecu die naar de LMM loopt.
                      Moet je dit maar even doorlezen heb dit zelf al is toegepast en het werkte toen prima.
                      http://www.amtgarageforum.nl/opel/zafira/x18xe1-foutcodes-p0100-en-p0110-9357.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Dank je wel voor de info.
                      Moeilijke vraag misschien, maar hoe weten we zeker dat het de ECU kan zijn? Is dat ook te meten of zo?

                      #18083830
                      Blue-Dragon
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 July 2006

                        Door hem uit te lezen.
                        Maar zou dan eerst is kijken naar het massa probleem.
                        Wie weet is dan die storing wel verholpen.

                        #18083831
                        Vanessa310
                          Lid sinds:
                          3 September 2010

                          @Blue-Dragon wrote:

                          Door hem uit te lezen.
                          Maar zou dan eerst is kijken naar het massa probleem.
                          Wie weet is dan die storing wel verholpen.

                          Gaan dat sowieso eerst proberen ja. De laatste keer dat hij uitgelezen is gaf hij alleen maar de krukassensor aan.

                          #18083832
                          Blue-Dragon
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 July 2006

                            Kom deze net tegen op marktplaats mocht je hem nodig hebben zou ik er niet te lang mee wachten.
                            Het is er 1 van de X18Xe1 helemaal kompleet zoals ik eerder heb uitgelegd.

                            http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m636679302-ecu-simtec-70-opel-astra-g-zafira-a-1-8.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            #18083833
                            Vanessa310
                              Lid sinds:
                              3 September 2010

                              @Blue-Dragon wrote:

                              Kom deze net tegen op marktplaats mocht je hem nodig hebben zou ik er niet te lang mee wachten.
                              Het is er 1 van de X18Xe1 helemaal kompleet zoals ik eerder heb uitgelegd.

                              http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m636679302-ecu-simtec-70-opel-astra-g-zafira-a-1-8.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Thanx voor de tip.

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.