Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
haha dat is waar, maar vaak wil ik te snel :hmmz
ik heb de auto weer lopend met carburateur. nu kan ik rustig aan alles uitzoeken en compleet maken voor ik alles erop zet
dubbelrelai is er ook bij net als de voorschakelweerstanden
diegene waar ik het van gekocht heb heeft ook nog een kabelboom voor de LE liggen met kabelboom zegt hij dus ik ruil het van de week even omvoor eerst komt de oude carburateur er maar weer op zodat ik toch nog kan rijden
gister had ik het even druk, maar hier de fotos van het systeem dat ik heb
de computer
luchtmassameter met stekker die niet past
nummer van lmm
het injectie systeem zelf, wat me opvalt is dat ik gele injectoren heb met grijze stekkers? en de loshangende stekker is voor de temperatuursensor neem ik aan?
dit dunne stekkertje zit bij de plus aan
deze stekker kan ik ook nog niet plaatsvinden, misschien de ontsteking? kleuren rood groen zwart
deze stekker gaat mee de auto in, ik zat te denken dat hij ergens aan het contact hoort? dikke blauwe kabel en dunne bruine
hopelijk kan iemand mij hier mee verder helpen want ik ben echt een leek in het elektronica gebeuren :(
er zit een 65 liter tank onder
er zijn wel een aantal slangen afgedoptzeer bijzondere kadett
ja, maar dan maximaal aangepast
heeft waarnschijnlijk toch te maken de computer of een kabelbreuk oid
brandstofpomp krijgt geen stroom tijdens het startenlees met veel plezier mee hier :thumb
niemand?
exploded views oid zijn ook welkomdie exploded view had ik al gezien maar daar werd het me nog niet duidelijk mee omdat ik bleef denken dat hij op een of andere manier met de vlotter te maken had
maar dat was dus niet het geval, nu ik deze foto gezien heb weet ik zeker dat het niks met de vlotter te maken heeft
iemand??
kan nu niet verder met het kadettje :(
@Freestyler wrote:
stabilisator aansluiting (bij a1 zit die op de draagarm, bij a2 aan de veerpoot. hier hoef je bij ombouw verder niets aan te veranderen)
vorm van de veer is iets anders bij mijn weten. Bij a1 is de veer cylindrisch, bij A2 loopt de laatste winding naar binnen toe (conisch). Maar dit weet ik niet 100% zekerbedankt voor de info
ik heb nu mattig veren gekocht(heb ze nog niet binnen) en aan de foto te zien loopt de laatste winding inderdaad naar binnen en bij mijn originele veren niet
ik ben nu dus bang dat ik naar andere veerpoten op zoek moet :hmmzwat is eigenlijk het verschil tussen a1 veerpoten en a2 veerpoten?
want volgensmij kan ik beter opzoek gaan naar a2 potenik heb totaal geen ervaring met het bestellen in het buitenland dus wil het graag houden bij hier in nederland
mijn monza a1 voor veren zijn 164mm diameter en 14mm dik die van een bmw e36 170mm diameter en 12,5 dik. zou dit passen? ookal zit er 6mm verschil in de diameterik heb niet echt verstand van van dingen bestellen in het buitenland maar volgensmij zit daar nog best wel een beste levereingstijd aan verbonden
het liefst koop ik gewoon veren hier in nederland, als ik hier kijk welke zou ik dan het beste kunnen nemen? http://www.verlagings-veren.nl/contents/nl/d164_verlagingsveren_BMW_3_Serie_E36.htmlgrijze monza gespot vanavond op de zomerdijk in meppel
ik zat in de beige kleurige monza :D2 februari 2014 om 19:26 In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486676op de eerste pagina staat een monza met het kenteken 38-VX-79
deze is nu in mijn bezit, als er nog vorige eigenaars zijn met verhalen over deze auto hoor ik het graag
staat nu op nieuwe velgjes:
is een tijdje geleden alweer dat ik iets poste hier, maar met de monza gaat het nu wel aardig goed
ik heb het brandstoffilter vervangen en kan nu eindelijk goed op de snelweg rijden zonder stotteren en doenhet idee blijft toch om over ongeveer een half jaar er een jongere 3liter in te gooien want het 2.8 blok met carburateur is zoals gse zegt al aardig mechanisch versleten. de carburateur zit een nieuwe middenpakking tussen maar af en toe lekt de carburateur gewoon leeg en duurt het wat langer met starten omdat de carburateur eerst volgepompt moet worden.
ook loopt hij bij een warme motor veels te hoog stationair(zo rond de 1600/1800 toeren)
maar ondanks alle kleine puntjes blijft het prachtig om in de monza te rijden :Dik ga dit weekend het benzinefilter wel vervangen en kijken of ik wat met de brandstofpomp kan doen, zoals reinigen oid
een 3.0 motor spreekt me meer aan dan de 2.8 ombouwen tot injectie maar aangezien de monza mijn maandloontje aardig aantast kan ik beter eerst gaan sparen voor een 3 liter blok en het nu momenteel bij de kleine dingen houden die hem rijdend houden(ben ook nog maar 18 ;) )
ik hou jullie wel op de hoogte hoe het verder gaat
en hoe gaat die ombouw in zijn werk?
gewoon een ander inlaatspruitstuk met injectoren enz kopen(van een 3.0?) en een deel bij de kabelboom aansluiten?
hier een paar fotos met vragen erbij
nr 1 en 3 zijn slangen die nergens aan vast zitten, maar waar zullen deze voor zijn?
de slangen bij nr 2 zijn afgedopt, zitten deze aansluitingen dus voor niks op de carburateur?
nr5 is de gaskabel maar verder zitten er nergens kabels oid die richting de automaatbak gaan
wat is nr4 precies?de carburateur is trouwens een solex 4a1
alvast bedankt voor de antwoorden
ik weet wel dat er wat losse slangetjes in de buurt van de carburateur rondzwerven maar heb geen idee waar die van zijn
ik zal morgen wel even wat fotos maken zodat jullie een beter beeld van alles kunnen hebben
@Fearless wrote:
Oliepeil van de bak goed?
Tv kabel goed afgesteld?oliepeil van de bak is goed
wat bedoel je met tv kabel?hoe kun je testen of je brandstofpomp niet meer goed is?
en zou het veel verschil maken door er een nieuwe brandstoffilter op te zetten?tankmeter is ook opgelost
ik heb alle contacten even losgehaald en ingespoten met contactspray en toen ik daarna de contactsleutel omdraaide begon het naaldje te bewegendus aan dit verhaal is ook weer een goed einde gekomen
-
AuteurBerichten