Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb hem gevonden :jerry
Weet iemand hoe ik het systeem moet vullen zonder dat er lucht in blijft zitten?
Ik heb ondertussen de nieuwe radiateur in de Tigra zitten, maar heb nu het volgende probleem. Op de radiateur zit een stekkeraansluiting, maar ik kan nergens de stekker vinden die daar op moet :???:
Weet iemand waar dat ding zit?
heb ik ook wel eens gehad. Moet je even je TID los maken en de stekker eens goed aandrukken. Deze wil nog wel eens los gaan
Dank je Wim, mijn Tigra heeft in ieder geval geen airco
het gaat inderdaad om een 1.4
waar kom je vandaan en wat moet hij kosten?
Mooie tellerplaten gertjuh. Nu nog ff je naalden verlichten en klaar!
@kaneelschep wrote:
Is een Tigra dan nog 2750 waard als ie wel goed is?? Lijkt mij echt veel geld. Maar goed dat maakt je probleem niet minder.
Meteen maar even op mp lopen neuzen. Ze beginnen al bij de 250 euro! Die had ik dan waarschijnlijk gekocht ;)
Maar goed.. Er staan er dus echt stapels te koop voor onder de duizend. Is dat dan niet een optie? Goedkope Tigra halen die totaal verroest is maar lekker loopt? En dan blok overzetten? Misschien meteen een 1.6 16v?!Dat bedoelde ik dus ook. Ben je al met al goedkoper uit dat dit te laten maken. Die 2750 krijg je er toch niet meer voor….
Volgens mij is het goedkoper om een andere tigra te kopen…..
(heb er nog 1 staan…)
Je kan ze inderdaad niet vergelijken.mvind de Tigra nog steeds een heel leuk model maar op een gegeven moment is de stap naar een andere meer stylevolle auto de volgende stap.
De nieuwe Alfa’s hebben overigens weinig tot geen last van roest hoor. De Tigra heeft er op sommige plekken ook best last van king:
Heb met de Tigra veel problemen gehad en dat ben ik nu ook gewoon zat. Ze zijn opgelost en dan komt dit weer.
Met elke auto kan je geluk of pech hebben. Mijn oude corsa was niet kapot te krijgen en deze heeft meer problemen helaas.Wel grappig om te zien dat Opel rijders een afkeer hebben van Alfa en andersom. Mij maakt het niet uit als het maar geen degelijk saai model auto is. Helaas heb je er daar heeeeeeel veeeeeel van :puke
Ieder zijn smaak vriend….
Vind de alfa toch een behoorlijk stuk chiquer dan de tigra
@Astra H OPC-Line wrote:
Als je waterpomp lek is dan tekent hij meestal naar de achterkant en niet naar de voorkant.
Maar aan je foto te zien die vd onderkant is genomen lijkt het me eerder olie kleur dan koelvloeistof.
Kan ook zijn dat je stuurbnek waar ekrachtigingspomp lekt of dat de radiateur lekt in de nek op de hoek vd radiateur komt vaker voor.Ik ga wel ff naar de garage om het na te laten kijken. Kan ik altijd nog beslissen of ik het laat maken of niet
@trashmetal wrote:
@utregone wrote:
@NoFear1696 wrote:
@utregone wrote:
Jullie zijn het er dus over eens dat het de waterpomp moet zijn of kan het nog iets anders zijn?
Is het dan wellicht te combineren met de andere kwaal?:
viewtopic.php?f=9&t=167011utregone schreef:
Dan wacht ik wel tot de distributieriem sowieso vervangen moet worden. Ben niet handig genoeg om dat zelf te doen.koelvloiestof is op de lange duur duurder als de reparatie en riskeert een warmloper.
ik wil je niet bang maken maar dan gaat het echt euries kosten.
er is vast wel iemand op het forum die je tegen een redelijke vergoeding wil helpen_________________
Face your Fear’s and live your dreamsInderdaad. Maar heb weinig zin om nog veel geld aan deze auto uit te geven. Dat is hij eigenlijk niet meer waard.
Enig idee Wat zou het hele geintje me ongeveer gaan kosten?Ow jee hebben we weer een die kijkt naar de marktwaarde van zn auto :thumbdown
Een fantsoenlijke auto waar je nog even mee vooruit kan kost minimaal 1000 a 1500 eu
Ik kan je garanderen dat je daar dan binnen 3 a 4 jaar ook weer voor grote onkosten komt te staan
Als de carosserie verders nog goed is van je tieg kun je daar beter pak em beet 500 eu in stoppen voor nieuwe distriset en waterpomp
Kun je er weer een jaar of 5 tegenaan
En je weet wat je hebt, dat moet je met een volgende ook maar weer afwachten…Heb je wel gelijk in, maar ik begin al die ellende zat te worden en wil eigenlijk wel eens wat anders.
Dit bijvoorbeeld:
http://world-viewer.com/data_images/alfa-romeo-159-jts/alfa-romeo-159-jts-03.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Iemand hier die dit tegen een redelijke prijs kan doen?
@NoFear1696 wrote:
@utregone wrote:
Jullie zijn het er dus over eens dat het de waterpomp moet zijn of kan het nog iets anders zijn?
Is het dan wellicht te combineren met de andere kwaal?:
viewtopic.php?f=9&t=167011utregone schreef:
Dan wacht ik wel tot de distributieriem sowieso vervangen moet worden. Ben niet handig genoeg om dat zelf te doen.koelvloiestof is op de lange duur duurder als de reparatie en riskeert een warmloper.
ik wil je niet bang maken maar dan gaat het echt euries kosten.
er is vast wel iemand op het forum die je tegen een redelijke vergoeding wil helpen_________________
Face your Fear’s and live your dreamsInderdaad. Maar heb weinig zin om nog veel geld aan deze auto uit te geven. Dat is hij eigenlijk niet meer waard.
Enig idee Wat zou het hele geintje me ongeveer gaan kosten?Zal de kachel eens testen, is nu niet echt weer voor om die aan te zetten, dus niet gemerkt
Dat is het gekke. Het vloeistofniveau is nog op pijl…
Haha geen hond nee, de tigra staat in de garage, daar komt geen hond
De ven gaat bij hogere temperatuur vanzelf aan, dan wordt de motor niet te warm
Als je het ff vraagt trekken ze hem er zo voor je uit, 5 seconden werk. Was bij mij gewoon gratis. En inderdaad met die pinnen op de afbeelding van gertjuh
Die temperatuur is vrij normaal voor de tigra. De meeste lopen bij warm weer stilstaand richting de honderd
De standaard radio moet je met speciale pinnen er uit trekken. Kunnen ze bij de dealer zo voor je doen.
Je radio aansluiten op de TID zal lastig worden. De aansluitstekker zal waarschijnlijk niet passen op je radio…
Jullie zijn het er dus over eens dat het de waterpomp moet zijn of kan het nog iets anders zijn?
Is het dan wellicht te combineren met de andere kwaal?:
viewtopic.php?f=9&t=167011Geen probleem, de tigra staat in de garage :)
Waar dient dat noverox voor eigenlijk?
En kan je ook nog plamuur gebruiken of niet?Dan wacht ik wel tot de distributieriem sowieso vervangen moet worden. Ben niet handig genoeg om dat zelf te doen.
Yep, dat gaat hem denk ik niet worden zonder brug. Helaas is mijn garage niet hoog genoeg om er 1 te plaatsen :(
Zou het kwaad kunnen om het zo te laten? Heb weinig zin in hoge kostenKlinkt als iets wat ik waarschijnlijk niet zelf kan doen of wel?
-
AuteurBerichten