Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Excuses trashmetal,
Dit had ik niet door toen ik het verhaal aan het uitleggen was en weet ook niet of het met het schermformaat te maken had.
Groeten Tom
Vervelende kwestie dit alles, voor beide partijen. (heb ook de andere topics gelezen) Ik ken DHZ als een eerlijke onderneming, mijn bedrijf heeft 6 auto’s (bussen en personenwagens) in onderhoud daar. Wij hebben eerlijk gezegt nog geen negatieve ervaringen meegemaakt met het bedrijf en ook wij hebben een motorombouw laten doen door DHZ, welliswaar een standaard motor maar toch. Na de motorombouw lekte de bus wat diesel, dit had te maken met een dieselslang/rubber die na de montage is gaan lekken. We hebben gebeld en het probleem werdt bij ons op locatie kostenloos verholpen. Ik vergelijk dit even met een situatie die wij zelf mee hebben gemaakt: een hoofdkraan (bestaand component) in de meterkast staat jaren en jaren open, wij komen op inspectie, draaien de kraan dicht en weer open. LEKKAGE!!, ellendig genoeg voor de klant maar de kraan moest vervangen worden. Punt 2: Hoofdverdeler vervangen (elektra) na vervanging meterkast (dus spanning is er af geweest) 3 noodverlichtingsarmaturen kapot. Heel ROT voor de klant maar het is een bestaand onderdeel van de installatie wat faalt na een upgrade. Wij hebben de componenten onder coulance vervangen wat ook hoort, maar je kunt er weinig aan doen dat het gebeurt. Wij kennen DHZ (Niels) als een eerlijk persoon die het met de klant het beste voor heeft ondanks er wel iets mis kan gaan, maar dat hebben wij met DE dealer ook wel heel vaak gehad. Ik denk (maar dan spreek ik voor mij zelf) dat je met Niels best een gesprek aan kan gaan om er uit te komen, en niet de onenigheid (welles niettes) hier op het forum te bespreken. Dit zal eerder leiden tot een goede oplossing dan de discussie hier.
Met vriendelijke groet, Tom
Hoi Wim, wederom bedankt voor de tips!
Het probleem is opgelost:thumbup
Ik heb toch maar de bougies en de kabels vervangen.
Toen ik er mee bezig was kwam meteen de aap al uit de mouw, ik heb 1 gedeelte van de kabels vervangen toen het probleem er nog was alvorens de dis vervangen is.
Deze kabels kwamen uit een goed lopende auto dus zouden goed moeten zijn.
Mooi niet dus.
Cyl 6 gaf doorslag in de dop zelf bij de aansluiting van de bougie.
Dit geheel is gelukkig opgelost nu.
Maar nu nog de defecte sensor:
Ik merk dat de auto iets minder fel is bij doortrekken.
Heeft dit alles met de afgebroken sensor te maken??Grt, Tom
origineel gepost door wim-v6
TIP!!Bougies en kabels vervangen.
de kabel of bougie kan de Dis module hebben gesloopt namelijk.
willem
Dank je willem,
Ik ga er a.s. dinsdag mee aan het werk.
Heb nieuwe bougie’s en kabels besteld.
Ik hoop dat het probleem dan opgelost is.
Wel heb ik een sensor (ja makkelijk af te breken als je aan het sleutelen bent met het inlaatspruitstuk) afgebroken, dit schijnt de sensor te zijn voor het dual lucht systeem.
Heeft iemand hier een code van?m.v.g. Tom.
De dis is vernieuwd maar nu dient zich het volgende probleem:
Stationeer draaien is geen probleem, wel slaat hij af en toe (een vonk?) over.
Als ik met weinig gas wegrijd (echt weinig) is er niets aan de hand totdat de motor weer moet trekken dan komt het v5 geluid terug (minder erg als voorheen) met af en toe een plofje in de uitlaat.
En het volgende is ook dat hij nu 1 op 5 loopt i.p.v. de gebruikelijke 1 op 9 a 10.
Kan de desbetreffende bougie het begeven hebben?
Kan de lambdasonde dit veroorzaken?
Ik snap er helemaal niets meer van.origineel gepost door wim-v6
Deze test is onvolledig.om de test goed uit te voeren, zal je de kabels die boven elkaar op de dis module zitten even moeten omwisselen (deze vonken tegelijk namelijk)
en dan de test met de andere kabel uitvoeren bij de 1e cilinder van de dis module.
Ik weet niet waar je vandaan komt, zit zelf in omgeving delft den-haag rotterdam
anders kan ik wel komen kijken.
Willem
Heb de test uitgevoerd en inderdaad 1 contact van de dis is stuk.
nu maar op zoek naar en andere dis.Hoi Wim, bedankt voor je snelle reactie.
de bougiekabels zien er zeer goed uit.
het verhaal begon met af en toe inhouden bij doortrekken.
Nu loopt hij dus op 5 cylinders.
ik heb bougie voor bougie losgehaald vanmiddag en kwam er achter dat cylinder 1 (juist weer de achterste) een zeer zwarte en natte bougie had.
Ik had geen andere kabels i.v.m. lengte dus alles maar weer in elkaar gesleuteld en naar huis gereden.
Vanavond had ik een verjaardag en daar was een automonteur aanwezig.
We hadden het er over en hij wou even kijken en een testje doen.
Ik starte de motor en hij trok de kabel van cylinder 1 op de dis module los en koppelde hem langzaam weer aan, hier kwam geen geknetter van een vonk vrij.
Toen trok hij een kabel van een andere cylinder los en toen hoorde ik zelfs in de auto het geknetter van de betreffende cylinder waardoor hij concludeerde dat de dis stuk is.
Als de kabel stuk is en doorslaat mag ik toch aannemen dat hij bij de dis module wel vonkt? of kan een bougiekabel intern ook stuk gaan zodat er geen contact is met massa zodat hij bij de dis module ook niet vonkt?M.v.g. Tom
Heb hetzelfde ook eens gehad met een kadett gsi 2.0 8v.
De temperatuursensor bleek stuk waardoor de koelvin niet meer aansloeg.
Om te testen neem je de temperatuursensor er uit en leg je hem in een pan met water op het gasfornhuis, meet met een ohm meter de weerstand, vlak voordat het water gaat koken moet deze nul zijn.
Zo niet is hij kapot.Grt, Tom
Welkom welkom, ik wens jullie nog vele en veilige kilometers met jullie nieuwe bolide.
We wachten natuurlijk wel met smart op :kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpicsGrt, Tom
origineel gepost door Hans-V6
origineel gepost door turbotom
hier dan de mijne..Hé een nieuwe ? je reed toch en zilveren B1 ?
Mooie wagen hoor ! :kewlpics :wub ik zie ook origineel alarm :angel post nog wat foto’s van het interieur !
Ik denk dat ze schade gehad heeft.. heb je wel xenon verlichting en een schakelaar voor de breedstralers voor binnen ?
Greetzzz, Sjors
Heey Sjors,
Ja ik had eerst een zilveren b1 mv6 maar deze is de deur uit gegaan voor iets nieuwers.
Xenon zit er wel op maar geen schakelaar voor mistlampen voor te bekennen, wat ik wel zeer jammer vind omdat de auto verder helemaal vol zit met opties.
waarom denk je dat de omi schade gehad heeft?
Het is mij i.i.g. niet bekent:vertaggreetzzz Tom
Hahaha, jij let goed op.
De omi is trouwens helemaal full options, navigatie, bose, regensensor, parkpilot, vol leer, stoelverwarming etc, behalve mistlicht voor.
Hoe dat nu weer kan is mij een raadsel.Grt, Tom
hier dan de mijne..
Tijdens onze rit naar italie ben ik een aantal tankstations tegen gekomen in duitsland en zwitserland die octaan 100 aan de pomp verkopen.
Dit moet helemaal goed zijn? heb ik gehoord tenminste.
Ik heb het maar niet getankt om e.v.t. motorstoringen te voorkomen want ik moest nog zo ver rijden hehe.Hier een paar plaatjes van men omi.
-
AuteurBerichten