V5 Vectra

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum V5 Vectra

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210266
    turbotom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 July 2004

      Hallo mede vectra rijders,
      Ik heb sinds gisteren een V5 in plaats van een V6 vectra.
      Het gaat hier om een vectra B van 1995 met een X25XE motor.
      We hebben net gekeken en nu blijkt de dismodule op cylinder 1 niet te vonken.
      Heeft iemand nog zoiets liggen?
      Ik heb nog wel een dismodule van een C25XE, zijn deze het zelfde?

      M.v.g. Tom

      #17490164
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Dis module van de Calibra is anders als die van de X25XE.

        je komt niet weg met de stekker van de Dismodule.

        ik heb de mijne vervangen ongeveer 3 jaar terug.

        was toen 212 euro bij de opel dealer.

        zelf gemonteerd.

        als je bougiekabels al wat ouder zijn, vervang ze dan mee, deze gaan vaak stuk bij het loshalen.

        kies voor goede kabels, zijn duur, maar het is het waard.

        Willem

        #17490165
        turbotom
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 July 2004

          Hoi Wim, bedankt voor je snelle reactie.
          de bougiekabels zien er zeer goed uit.
          het verhaal begon met af en toe inhouden bij doortrekken.
          Nu loopt hij dus op 5 cylinders.
          ik heb bougie voor bougie losgehaald vanmiddag en kwam er achter dat cylinder 1 (juist weer de achterste) een zeer zwarte en natte bougie had.
          Ik had geen andere kabels i.v.m. lengte dus alles maar weer in elkaar gesleuteld en naar huis gereden.
          Vanavond had ik een verjaardag en daar was een automonteur aanwezig.
          We hadden het er over en hij wou even kijken en een testje doen.
          Ik starte de motor en hij trok de kabel van cylinder 1 op de dis module los en koppelde hem langzaam weer aan, hier kwam geen geknetter van een vonk vrij.
          Toen trok hij een kabel van een andere cylinder los en toen hoorde ik zelfs in de auto het geknetter van de betreffende cylinder waardoor hij concludeerde dat de dis stuk is.
          Als de kabel stuk is en doorslaat mag ik toch aannemen dat hij bij de dis module wel vonkt? of kan een bougiekabel intern ook stuk gaan zodat er geen contact is met massa zodat hij bij de dis module ook niet vonkt?

          M.v.g. Tom

          #17490166
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Deze test is onvolledig.

            om de test goed uit te voeren, zal je de kabels die boven elkaar op de dis module zitten even moeten omwisselen (deze vonken tegelijk namelijk)

            en dan de test met de andere kabel uitvoeren bij de 1e cilinder van de dis module.

            Ik weet niet waar je vandaan komt, zit zelf in omgeving delft den-haag rotterdam

            anders kan ik wel komen kijken.

            Willem

            #17490167
            Jerremy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 October 2004

              Jij zit meer in Den Haag dan in Rotterdam Willem.. haha:D

              Daar waar de mensen eigen verkeersregels erop na houden toch. (gister avond) haha

              #17490168
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                haha, dat was DELFT Jeroen..

                willem

                #17490169
                Jerremy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 October 2004

                  dat zeg ik….

                  #17490170
                  turbotom
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 July 2004

                    origineel gepost door wim-v6
                    Deze test is onvolledig.

                    om de test goed uit te voeren, zal je de kabels die boven elkaar op de dis module zitten even moeten omwisselen (deze vonken tegelijk namelijk)

                    en dan de test met de andere kabel uitvoeren bij de 1e cilinder van de dis module.

                    Ik weet niet waar je vandaan komt, zit zelf in omgeving delft den-haag rotterdam

                    anders kan ik wel komen kijken.

                    Willem

                    Heb de test uitgevoerd en inderdaad 1 contact van de dis is stuk.
                    nu maar op zoek naar en andere dis.

                    #17490171
                    turbotom
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 July 2004

                      De dis is vernieuwd maar nu dient zich het volgende probleem:
                      Stationeer draaien is geen probleem, wel slaat hij af en toe (een vonk?) over.
                      Als ik met weinig gas wegrijd (echt weinig) is er niets aan de hand totdat de motor weer moet trekken dan komt het v5 geluid terug (minder erg als voorheen) met af en toe een plofje in de uitlaat.
                      En het volgende is ook dat hij nu 1 op 5 loopt i.p.v. de gebruikelijke 1 op 9 a 10.
                      Kan de desbetreffende bougie het begeven hebben?
                      Kan de lambdasonde dit veroorzaken?
                      Ik snap er helemaal niets meer van.

                      #17490172
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        TIP!!

                        Bougies en kabels vervangen.

                        de kabel of bougie kan de Dis module hebben gesloopt namelijk.

                        willem

                        #17490173
                        turbotom
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 July 2004

                          origineel gepost door wim-v6
                          TIP!!

                          Bougies en kabels vervangen.

                          de kabel of bougie kan de Dis module hebben gesloopt namelijk.

                          willem

                          Dank je willem,

                          Ik ga er a.s. dinsdag mee aan het werk.
                          Heb nieuwe bougie’s en kabels besteld.
                          Ik hoop dat het probleem dan opgelost is.
                          Wel heb ik een sensor (ja makkelijk af te breken als je aan het sleutelen bent met het inlaatspruitstuk) afgebroken, dit schijnt de sensor te zijn voor het dual lucht systeem.
                          Heeft iemand hier een code van?

                          m.v.g. Tom.

                          #17490174
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Dat is een Vacuum klepje, welke elektrisch bediend word, welke op zijn beurt weer 1 van den Multiram kleppen aanstuurt.

                            ik heb er geen Code van, maar ik ken het probleem.

                            heb er een paar dagen op moeten wachten.

                            Let wel. deze klepjes kan je op de sloop halen van de:

                            > Corsa-B Tigra-A:
                            – 1.4 16V X14XE (voor secundaire luchtpomp)
                            – 1.6 16V X16XE (voor secundaire luchtpomp)
                            -> Zit op linker veerpoot

                            > Astra-F:
                            – 1.6 16V X16XEL
                            – 1.8 16V X18XE > ook achterop inlaat (dual-ram)
                            – 2.0 16V X20XEV > ook achterop inlaat (dual-ram)
                            -> Voor secundaire luchtpomp
                            -> plaats niet bekend

                            > Vectra-B:
                            – 1.6 16V X16XEL
                            – 1.8 16V X18XE > ook achterop inlaat (Dual-ram)
                            – 2.0 16V X20XEV > ook achterop inlaat (Dual-ram)
                            – 2.5 V6 X25XE > zijkant inlaat (ook voor Sec-luchtpomp)
                            – 2.6 V6 Y26SE > zijkant inlaat (alleen Mutliram kleppen)

                            > omega-B:
                            – 2.0 16V X20XEV > ook achterop inlaat (dual-ram)
                            – 2.2 16V X22XE Y22XE > ook achterop inlaat (dual-ram)
                            – 2.5 V6 X25XE 3.0 V6 X30XE > voor op airbox achterop inlaat multiram
                            – 2.6 V6 Y26SE 3.2 V6 Y32SE > voor op airbox achterop inlaat multiram
                            -> secundaire luchtpomp rechts op chassisbalk

                            Willem

                            #17490175
                            turbotom
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 July 2004

                              Hoi Wim, wederom bedankt voor de tips!
                              Het probleem is opgelost:thumbup
                              Ik heb toch maar de bougies en de kabels vervangen.
                              Toen ik er mee bezig was kwam meteen de aap al uit de mouw, ik heb 1 gedeelte van de kabels vervangen toen het probleem er nog was alvorens de dis vervangen is.
                              Deze kabels kwamen uit een goed lopende auto dus zouden goed moeten zijn.
                              Mooi niet dus.
                              Cyl 6 gaf doorslag in de dop zelf bij de aansluiting van de bougie.
                              Dit geheel is gelukkig opgelost nu.
                              Maar nu nog de defecte sensor:
                              Ik merk dat de auto iets minder fel is bij doortrekken.
                              Heeft dit alles met de afgebroken sensor te maken??

                              Grt, Tom

                              #17490176
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                jupzz, 1 van de ramkleppen zal waarschijnlijk niet openen.

                                kan je zien als je naar de ramklephevels kijkt, en volgas geeft, deze openen dan boven de 3000 toeren.

                                ze moeten bijde tegelijk bewegen

                                Willem

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.