Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2019 om 16:55 In reactie op: werkplaats handboek/ repair manual Vectra C 2.2 benzine #18369131
Ik ben ook op zoek naar een manual van de Z22SE motor. Heeft iemand deze digitaal?
Hoi Rinus,
Bedankt voor je antwoord. Ik heb echter reeds de nieuwe (koperen) leiding erin zitten en de oude verwijdert. De leidingen naar de achterwielen heb ik voorgaande jaren al stukje voor stukje vervangen. Een leiding naar een achterwiel bestaat uit 3 delen. 1ste jaar moesten de 2 middelste delen vervangen worden, het 2de jaar de achterste delen en het 3de jaar de voorste delen. En nu het 4de jaar de leiding naar het rechter voorwiel. Ik kan nu al raden wat ik volgend jaar moet vervangen :)
Ik zie echter ook bezine leidingen lopen achter het blok die al flink wat roest vertonen. Is dat geen afkeur voor de APK?
Hendrik
Ik moet voor de APK mijn remleiding rechts voor vervangen. Ik kan er inderdaad niet bij en ik had ook bedacht om de leiding onder de ruitenwissers langs te laten lopen. Echter moet ik de oude leiding wel weg halen of mag ik die laten zitten? Als ik die laat zitten ziet de keurmeester niet dat deze niet is aangesloten en dus afkeur?
En hoe zet de nieuwe remleiding netjes vast?
Graag tips en trics hoe dit op te lossen!
edit: Het is gelukt. De nieuwe remleiding licht onder de ruitenwissers door en de oude heb ik eruit kunnen halen.
Hendrik
[quote quote=18352652]Uitlaat verstopt?? Wat doet de motor als je gas blijft houden??[/quote]
Dan blijft hij op dat toerental hangen. De uitlaat (midden demper en einddemper) heb ik in 2014 en 90.000km geleden vervangen. zal het misschien de katalysator zijn. Kan die verstopt raken? De lambda sensoren (dus voor en achter de katalysator) geven nu goede waarden.
Oh ja, het probleem treed op bij rijden op LPG en ook op benzine. Dus dat de injectoren niet goed zijn/ vervuild zijn lijkt mij niet zo aannemelijk.
OK, bedankt voor de info. Ik ga op zoek naar de kabelbreuk.
Ik heb nu ook al enige tijd die melding in mijn scherm staan. mijn remblokken zijn ook nog lang niet op en ik zag dat er bij mij een sensor met een tywrap een de voorpoot was vast gezet. Ik denk dat dit de sensor is die controleert of de remvoering op is.
Als die sensor wordt losgekoppeld zou dan de melding in het scherm moeten verdwijnen?@bart-gsi wrote:
heb je toen de blokken vervangen zijn ook de schijven vervangen?? zo niet is toen het remblok afgeschaafd aan de randen om de randen op de schijf te compenseren??
of zijn je blokken niet verglaast??Toen ik de auto kocht zaten er naar mijn mening net nieuwe blokken op, maar ik denk niet dat ze de remschijven hebben vervangen. Ik weet dus ook niet of de remblokken aan de rand zijn afgeschaafd.
Ik weet niet of de blokken verglaasd zijn. Kun je dat zien?Remmen zijn gangbaar. Die controleer ik elk jaar voordat hij naar de APK gaat. Een ander type remblokken kan het gevoel in het rempedaal echt heel erg veranderen hoor.
Als je een zachter type remblok hebt zul je veel minder hard hoeven te trappen, maar die slijten dan ook weer harder.MoNo_eGo bedankt voor de info, ik had zelf ook op de site bij FAQ gekeken, maar had deze vraag en antwoord niet gevonden.
Maar dan de volgende vraag: Hoe kan ik mijn ECU updaten met de ObdTuner firmware?Heb jij enig idee MoNo-eGo?
Super gaaf project zeg. Ik heb een Zafira met een Z22SE blok. En zit al een tijdje met de gedachten hoe complex dit is en of dit ook met LPG gaat werken.
Ik lees dat je ook ODB tuner gebruikt, Ik heb dit programma ook gedownload, maar ik krijg geen verbinding met mijn ECU.
Moet hiervoor de ECU aangepast worden?OK, bedankt voor de reacties, dat wordt dus niet slepen.
Weet iemand of deze misschien ook voor een Zafira A beschikbaar zijn?
Is die link trouwens voor een set, of moet je links en rechts apart kopen?@Opeltje17 wrote:
@OpelastraG1.8 wrote:
Ik heb nu geen xenon en wil dus xenon + projectors (koplamp) kopen
Zijn dit dan de goeie?http://www.ebay.de/itm/DEPO-SCHEINWERFER-SET-in-SCHWARZ-fur-OPEL-ASTRA-G-PROJEKTOR-DE-mit-XENON-OPTIK-/130982198618?pt=DE_Autoteile&hash=item1e7f25bd5a” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ja dit zijn de goeie, met plug&play stekkers.
@StinG wrote:
Daar zou een uitsparing voor erin moeten zitten, is echter op die foto niet zichtbaar.
Stuur hun anders ff een mailtje met die vraagDat had ik ondertussen ook gedaan. Er zou inderdaad een uitsparing in moeten zitten.
@StinG wrote:
[off-topic]
zie nergens :kewlpics van jou bolide gepost :shock:Waar zou ik dat moeten doen?
Ik heb sinds kort een Zafira met een Z22SE motor (met automaat)
Ik dacht dat de distributie ketting nooit vervangen hoefde te worden. Echter leed ik nu andere dingen. Kan iemand mij in het kort vertellen wat klachten zijn van de ketting en hoe dit voorkomen kan worden. welke onderhoud moet in geplant worden en om de hoeveel km?
Alvast bedankt
-
AuteurBerichten