Zafira A Z22SE draait niet meer dan 5200 toeren

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira A Z22SE draait niet meer dan 5200 toeren

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352565
    turbo_henky
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 February 2014

      Ik heb een Zafira met Z22SE blok en automaat. Als ik de automaat in de sportstand zet blijkt dat het blok niet meer toeren wil draaien dan ongeveer 5200. De automaat vind dit, in de sportstand, niet genoeg om op te schakelen en blijft dus “hangen”.

      Ik had ook een Lambda sensor melding en dacht dat dit de oorzaak wel zou zijn. Echter na het vervangen van de sensor is het probleem niet over maar heb ik de foutmelding ook niet meer gehad.

      Ik heb ondertussen ook de bougies en het luchtfilter vervangen , maar het probleem is er nog steeds.

      Heeft iemand nog suggesties waardoor dit probleem veroorzaakt zou kunnen worden?

      #18352628
      turbo_henky
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 February 2014

        Oh ja, het probleem treed op bij rijden op LPG en ook op benzine. Dus dat de injectoren niet goed zijn/ vervuild zijn lijkt mij niet zo aannemelijk.

        #18352652
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Uitlaat verstopt??

          Wat doet de motor als je gas blijft houden??

          #18352653
          turbo_henky
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 February 2014

            [quote quote=18352652]Uitlaat verstopt?? Wat doet de motor als je gas blijft houden??[/quote]

            Dan blijft hij op dat toerental hangen. De uitlaat (midden demper en einddemper) heb ik in 2014 en 90.000km geleden vervangen. zal het misschien de katalysator zijn. Kan die verstopt raken? De lambda sensoren (dus voor en achter de katalysator) geven nu goede waarden.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.