Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Thnx voor je reactie!
P1130 is inderdaad de lambdasonde. Ik vroeg me af of deze melding zou kunnen komen doordat de ECU (waarschijnlijk) kapot is. De huidige motor heeft er zo’n 150000 opzitten, dus het zou zomaar kunnen dat de sonde versleten is. Motortype was inderdaad wel handig geweest ;) Het gaat om een Z18XE.
Ik krijg helaas geen antwoord via pb van Zakhooi voor een “nieuwe” ECU, is er misschien een ander lid die deze kan programmeren?
Thnx voor je snelle reactie. Het gaat om een Opel Tigra (A) 1.6. Ik meen dat daar inderdaad de lager in zit geperst
super thnx!
Bedankt voor jullie reacties en tips!
Mijn oude tijger kwam inderdaad uit 1995, mijn huidige komt uit 2000. Deze heeft een X16XE motor. Slijptol heb ik, maar hoop ik te voorkomen.
Is dit een inwendige of uitwendige torxbout? Weten jullie eventueel ook de maat?
Ik ben mij momenteel aan het inlezen in het werkplaatshandboek. Hierin staat dat de bougies verwijderd moeten worden. Kan iemand mij vertellen waarom dit is?
Bedankt voor je reactie.
Nog nooit eerder gedaan inderdaad, maar ik ben handig zat. Als iemand beschikbaar is om mij te helpen dan zou dat super zijn natuurlijk.
Ik ben ervan op de hoogte dat de airco via de multi-riem loopt, maar er is een andere werkwijze bij de airco uitvoering. Ik ben er inmiddels achter dat ik bij deze motoren wel een tool nodig heb (KM 852) om de nokkenassen te blokkeren. Is de distributieriem te vervangen zonder brug, of is het verstandiger om er een te huren?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Laurence van der Valk
Haha, Kijk weer wat geleerd!! ;)
Dit heb ik met mijn oude tig ook gehad, nadat er kortsluiting was ontstaan. Vermoedelijk achter de radio. Ik zou hier zeker ff kijken
mm lampje gaat naar mijn weten ook niet branden als de kabel stuk is. Het hele kilometerteller gedeelte is analoog.
De kabel losmaken is vrij simpel. Er zit een clip achter de cockpit om de kabel heen, deze moet je indrukken en gelijktijdig de kabel eruit trekken.
Ok thnx heren! Ik ga voor de ngk!
Ok thnx man!!
Mijn Tigra loopt stationair te hoog en onregelmatig. Ik dacht te zien dat in deze slang ook een klein gat zit en dat hier mee te maken heeft. Hoe kan ik het beste bij de slang komen? Koelvloeistof reservoir verwijderen?
Bij deze de nieuwe foto:
Wederom bedankt heren ;)
Ik heb net even zitten kijken op winparts: http://www.winparts.nl/53/ontsteking/bougies?import=1 en daar vind ik inderdaad bougies met 2 punten. Allemaal van Bosch, dus ik ga uit van een goede kwaliteit. Ik zie ook bougies staan met 4 punten, is dit dan ook beter? Je krijgt natuurlijk steeds maar 1 vonk.
Zouden deze bougies ook nog aangepast moeten worden, of kunnen ze zo de motorruimte in?
Thnx!
Greetzz,
Laurence
Thnx voor de snelle reacties heren. Ik maak zo gelijk ff een foto van wat verder af!
Stoelen zitten vast met 2 bouten vast aan de achterkant. Hiervoor moet je wel eerst de kappen aan de zijkant losmaken. Vergeet niet de rode pin in de gordelspanner te stoppen als je de stoel eruit haalt (misschien nog belangrijker, haal hem er naderhand ook weer uit ;) )
Zeker niet verkeerd! Veel plezier ermee!
Mr. Goatt welkom!
Mooie Tijger idd! Grotere spoiler zou ik zelf niet aan beginnen, maar smaken verschillen ;)
Ik heb mijn plafond er nog nooit afgehaald, maar ik vrees dat daar alleen een geschakelde + ligt.
Remreiniger lijkt me niet verstandig. Het tast rubber aan en kan je lak beschadigen. Compressor lijkt me de beste optie. Doorprikken moet ook kunnen, mits je iets met een stompe punt gebruikt
welkom Sander,
Ik heb mn handleiding niet bij de hand, maar in het klepje van ‘t zekeringkastje staan afbeeldingen met de daarbijhorende nummers van de zekeringen.
Greetzz,
Laurence
btw de zekering van de radio zal niet stuk zijn, aangezien deze aan kan
thnx voor je snelle reactie.
1000 euro:o damn..
Kit gaat vrees ik niet werken, de randen zijn behoorlijk gekruld.
Zou het rubber van een andere (sloop)auto gehaald kunnen worden??
hé solero,
Ik heb vrij recent ook problemen gehad met de elektronica in mn tijger. Met dezelfde symptonen die jij hebt. motor valt uit bij uitrollen. toerenteller/benzinemeter/lampjes doen het niet meer. Uiteindelijk bleek dit te maken te hebben met kortsluiting achter mijn radio. Ook het niet starten klinkt bekend (heb mijn tigra s’nachts zonder verlichting:o met n andere auto 60 kilometer moeten slepen… )
Veel circuits overlappen elkaar (om koper (lees: kosten) te besparen..) Blijkbaar (was hierover vrij verbaasd) ook circuits van het motormanagement. Dit verklaart je problemen met de motor. Ik weet vrijwel zeker dat de zekering dood is. Volgens mij nummer 17. Kijken is idd vaak niet voldoende.. meten is weten:cool:
Nieuwe zekering en alles werkt weer als normaal. Springt ie dr weer uit, moet je op zoek naar een kortsluiting. De randen van ‘t frame en de autoradio zijn relatief scherp dus als je de bedrading niet netjes wegwerkt kan ‘t hier al misgaan.
Pas op met kortsluiting, er zijn al wat tigra’s afgebrand…
Persoonlijk vind k je huidige zwart glans het mooist denk k. Mat is ook zeker niet verkeerd.
Misschien een idee om een of 2 strakke witte strepen langs de zijkanten van je auto te laten lopen??
thnx gasten,
ja zijn BBS 16″ velgen van ‘n Calibra last edition.
De tijger is verder voorzien van de volgende ‘opties’ ;)
– FK Schroefset
– Achterraamspoiler met 3e remlicht
– Zwarte Angeleye-koplampen
– WEACO Deurvergrendeling-module met afstandbediening
– Grijs interieur (uit een ’99 Tigra)
– Irmscher pookknop (grijs)
– Simota Airbox
– Lexmaul DTM-style uitlaat
– Innoparts Plasma Wijzerplaten
– Wiechers Veerpootbrug
– BlauPunkt Audio-installatie (voorboxen en subwoofer, Rockford Fosgate achterboxen in zelfgemaakte hoedenplank)
– Aeroflex ruitenwissers (voor en achter) -
AuteurBerichten