Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hey Mike, zat er veel aangekoekte troep in de oude klep of viel het mee?
Kan zijn dat het kleine pijpje achterop de klap die naar het inlaatspruitstuk gaat aan het verstoppen is.
Inleren zou niet nodig moeten zijn. wel zijn er nog afdichtingsplaatjes voor te krijgen en kan hij uitgeschreven worden.
Heb je de massakabels al gecontroleerd/schoongemaakt?
Zoekende stroom kan gekke storingen geven.
Heeft je agila een dakraam?
werd de radiateur zelf ook goed heet en bij hoeveel graden sloeg de fan automatisch aan?
motor moet zichzelf genoeg terug kunnen koelen met kachel uit.
Je kunt het volgende proberen:
Koelvloeistof bijvullen tot niveau, auto starten zonder airco of kachel aan.
Rustig laten warmdraaien en kijken wat er in het koelvloeistoftankje gebeurd.
Als die aan de kook raakt en het begint er uit te spuiten is je waterpomp gaar en je thermostaat waarschijnlijk ook.
In de waterpomp zit een plastic plaatje wat na verloop van tijd bros word en af kan breken.
Deze afgebroken stukjes kunnen ook verstoppingen veroorzaken
dus is het belangrijk het koelsysteem schoon te spoelen voor een nieuwe waterpomp en thermostaat gemonteerd word.
Succes!
9 februari 2024 om 22:12 In reactie op: Start niet geeft storing c1506 toerental signaal ontbreek #18550054koppakking bye bye
Kan ook door het vochtige weer komen zolang hij goed rijd niet te veel aandacht aan geven
ik zou het gewoon proberen nee heb je en ja kun je krijgen toch?
zou van beide koppakkingen de goedkoopste zoeken om te kijken welke het lekkerste past en daarvan een dikke bestellen van Cometic oid.
Druk verlagen zou ik wel doen als je met turbo’s gaat spelen.
zelf heb ik een x16xe mantzel in een astra f met c16xe kabelboom en ecu gehad.
had ooit het idee een x18xe1 blok te pakken daar de x16xe inlaat en mantzel op te schroeven, helaas nooit van gekomen…
Vertrouwen is goed controle is beter zeg ik altijd.
Zeker als je gaat goochelen met onderdelen doen er veel tegenstrijdige verhalen de rondte.
Mooiste zou zijn als je van beide koppakkingen een tekening met maatvoeringen kan vinden voor vergelijking.
Ben benieuwd naar je bouwsel!
8 februari 2024 om 09:34 In reactie op: Meriva B 1.4 turbo probleem motormanagement lampje blijft branden #18549994Gasmengselsensor? rijd hij op gas?
Lijkt mij dat er iets een verkeerde waarde afgeeft.
Kan de luchtmassameter zijn of de koelwatertemperatuursensor.
Luchtmassameter kun je demonteren en schoonmaken met remmenreiniger en met lucht droogblazen.
Als dit het oplost meteen een nieuwe bestellen en ALLEEN van Bosch want dit is een tijdelijke oplossing.
Koelwatertemperatuur moet je hem voor uitlezen met opcom oid.
Elke ascona is tegenwoordig zeldzaam maar reken jezelf niet rijk hahaha
120 graden? Da’s niet best. Dat ie het nog doet.
Slaat de koelfan wel aan bij 95 graden en word de radiateur wel heet?
Misschien dat de thermostaat en of waterpomp overleden zijn.
7 februari 2024 om 22:18 In reactie op: Start niet geeft storing c1506 toerental signaal ontbreek #18549980Ga de cilinder compressie maar eens meten
De rubbers/isolators zijn gewoon los te bestellen beetje zonde van je geld daar de hele bobine voor te vervangen als deze verder nog goed is.
Je kunt de weerstand van de spoelen doormeten.
https://www.winparts.nl/blog/bobine-doormeten-alles-wat-je-moet-weten
Gezien de rubbers best een beetje aan het vergaan zijn kan het ook goed wezen dat de veertjes geen goed contact meer maken met de contactpunten.
Als dat zo is heb je geluk rubbers lostrekken puntjes en veertjes beetje schoonschuren nieuwe rubbers bestellen en bougies klaar is kees.
Heb al meerdere motoren met bobinebrug zo gefixt.
Toch is het niet altijd feest en heb ik nu een corsa c staan waar de bobinebrug wel was overleden.
Heb er eentje voor 3 tientjes gescoord bij opel sloperij Vrijhoeven in Heesbeen.
Van beide bobines de beste rubbers en veertjes gepakt en terug in mekaar gebeund.
Ook weer opgelost.
Die melding over de luchtmassameter is mij toch een raadsel.
Bij misfires kun je wel hebben dat de lambdasonde hem begint te flippen maar LMM nog nooit meegemaakt.
Bougies nagekeken?
Misschien dat de bobine aan het overlijden is en een lichte misfire vertoont.
26 januari 2024 om 09:11 In reactie op: sebastiaankadettcabriogsi stelt zich opnieuw voor. #18549650Hey sebastiaan welkom terug!
is de brandstoftoevoer wel goed? Filter al vervangen?
200pk uit zo’n blok persen heb ik geen ervaring mee maar over de 100 krijg je hem al met een goede intercooler en wat beter loodgieterswerk.
zelf een 1.9dti gehad rijd nu waarschijnlijk ergens in Polen.
Belangrijke dingen om te weten is wat je verwachtingen zijn en budget?
Ook zit er een verschil in regels tussen nederland en belgië wat je wel en niet aan je auto mag verbouwen.
Zelf heb ik nog eens een corsa a met 1.2s gehad.
De 4 bak gewisseld met een f-10 5 bak uit een corsa b c14nz 1.4i remmen aan de voorzijde geventileerd 236mm van astra f x16sz 1.6i.
Onder de versnellingspookhoes zit er een plastic puist die je wel even moet wegzagen anders kom je niet in de 5.
Andere rembekrachtiger kan maar heb ik toen niet gedaan.
Aan de achterzijde kun je schijven monteren van astra f calibra a of vectra a.
Sow, Hier ben ik ook al even niet meer actief geweest.
Mijn laatste bericht is van 2017, ja dat was echt een k@tjaar…
Astra weg, Combo weg, Ex weg, Baas weg, Pa inmiddels ook weg alles weg. Maar… Er is iets terug.
Naast dat ik inmiddels weer 5 jaar een hele lieve vriendin heb.
Heb ik 2 jaar geleden een week na het overlijden van mijn vader weer een astra f sportive gevonden met een c16se 101pk!
En in tegenstelling tot mijn vorige is dit nogal een rotte sjaak en heeft het lasapparaat al het nodige werk verricht:
Lekbakje aan de andere zijde moet ook nog en dan de kokers links en rechts en wat plekjes op de bodem en zelfs het brandschot.
Maar gelukkig is dit niet mijn daily en heb er de tijd mee.
Als het een beetje wil gaat de c16se plaats maken voor een saab b235r
Binnenkort misschien meer…
Nu inmiddels 10 jaar later mijn 2e Astra sportive in dé kleur e-266 uit 1993 met slechts 120dkm op de teller.
Altijd spijt gehad van de verkoop van mijn vorige:
Binnenkort misschien maar eens een nieuw verbouw topic starten.
De b204l is het meest gebruikte en zit in de saab 9-3 en 9-5.
Op dit forum zijn er als het goed is een aantal topics aan gewijd.
Beste is zo’n complete afgekeurde saab te kopen en alles over te bouwen.
Meer en deel is 1 op 1 over te zetten.
Motor, Bak, Aandrijfassen, Kabelboom en ecu, Brandstofpomp, Veerpoten, Motorsteunen, en ook betere remmen lijkt mij erg verstandig.
Natuurlijk ook de turbo, intercooler en pijpwerk.
De exacte ins en outs over deze ombouw kan ik je (nog) niet vertellen want ik heb deze zelf (nog) niet uitgevoerd.
Maar… Er is iemand die mij een saab 93 aero heeft beloofd waar een b235r 2.3 turbo in ligt.
Dus misschien komt er na jaren weer een ombouwtopic van mij hier op het opelforum.
Je bent de eerste die het weet hier
Mooi werk! bij het zien van zulke foto’s begint het te kriebelen om ook weer eens aan de gang te gaan.
heb al 2 jaar een astra f in een hoekje staan met wat laswerk.
Hoi Sjoerd, voor ombouw moet je denken aan motor, motorsteunen, versnellingsbak, aandrijfassen, veerpoten, remmen, brandstofpomp, uitlaat, motorkabelboom en computer.
Je hebt de c20ne 2 liter 8 klepper van 115pk en de c20xe 2.0 16v van 150pk dan heb je nog de c20let 2.0 16v turbo van 200pk
Ook is er de 20seh een 2.0 8 klepper van 130pk (zeldzaam geworden) en in de Daewoo Espero vind je de c20le een 2.0 8 klepper met 98pk
Een Saab 2.0 turbo past er ook in
Zelf heb ik een astra f sportive uit 1993 op stal staan met een c16se 1.6 8v 101pk
nice en welkom hier!
Hoi Rick welkom op dit forum.
foto’s worden erg gewaardeerd voor degene die niet aan Insta doen
mijn vader had vroeger ook een c kadett maar dan 3drs sedan en de x22xe was toen nog niet geboren :)
Denk toch dat je het ergens in je bedrading moet zoeken.
Misschien bezoek gehad van een marter? Of vocht in een stekker kan ook.
-
AuteurBerichten