Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ben jarenlang de bezitter van 23-TK-32 geweest en heb deze zwart gespoten met een driekleurige opel blitz op de 2 zijkanten. De GTE kwam van Henk Vossen af, en deze heeft de GTE aan een particulier in Venlo verkocht, welke de GTE na 1 jaar inruilde op een Alfa Guilietta, en bij de alfa dealer door mij aangeschaft in 1980.
De GTE was tentijde van de aankoop volledig wit en C2 uitgevoerd. Na een schade is de GTE op de richtbank gezet en werd er nog meer schade aan de cardantunnel ontdekt en gebroken steekaskokers in de achteras en een gescheurd koppelingshuis van de ZF-5 bak, waardoor de GTE koppelingsplaten vrat( iedere 3 mnd een nieuwe koppelingsplaat)
Er is uit duitsland een gebruikte en originele achteras van een C1 GTE 3,44 onder gemonteerd, het koppelingshuis gelast en gevlakt en de carroserie schades gerepareerd.
Daarna jarenlang met veel plezier in de GTE gereden, en in 1988 voor het dubbele wat ik ervoor betaald had, verkocht aan een liefhebber. Deze heeft een uitbouwset gemonteerd en de GTE rood gespoten. Hierna de GTE uit het oog verloren, maar hij bestaat nog steeds, is nu blauw en zou in België bivakkeren.
De originele ZF vijfbak(1.0) heb ik los verkocht aan een liefhebber uit Stuttgart en tentijde van de verkoop was er een 4 bak van een c2 1600 gemonteerd.
Nooit geweten dat dit origineel een dealerhändler auto is geweest en dat Walter Röhrl hierin gereden heeft
Toch e.e.a. uitgezocht en het verhaal zit toch iets anders in elkaar:
Volgens de opelclub zou dit de oude auto van Walter Röhrl zijn, en het klopt dat Henk Vossen in deze auto gereden heeft in 1978, echter had Henk Vossen meerdere schade Gte,s die voor trainingsritten, onderdelen en handel werden gebruikt. Dit betrof wel allemaal originele Gte,s.
Een van deze Gte,s had, na invoer uit Duitsland, kenteken 23-TK-32 gekregen en Henk gebruikte dit kenteken op meerdere Gte,s , waaronder die van Walter Röhrl. ( chassisnummers werden bij rally’s niet gekontroleerd, wel de veiligheids items) Henk Vossen gebruikte kenteken 23-TK-32 op meerdere GT/E’s waaronder schade GT/E’s uit Duitsland. Ook op de Walter Röhrl Opel Händler Team GT/E werd dit gebruikt, op deze manier hoefde er maar 1 keer invoerrechten en belastingen betaald te worden.
Maar Henk was zakenman genoeg om de originele Gte van Walter door te verkopen en zodoende was de door een particulier gekochte Gte gewoon een van de schade Gte,s , die Henk geïmporteerd had in 1978.
Deze Gte werd snel ingeruild op een alfa, omdat de Gte nogal wat gebreken vertoonde.( Deze GTE had flinke achterzijde schade gehad)
In 1980 heb ik de Gte met kenteken 23-TK-32 bij de alfa vestiging in Venlo gekocht voor 5000 gulden. Dat was erg goedkoop, omdat de toenmalige verkoopleider er vandoor wilde gaan met de maand opbrengst van 45 auto’s, allemaal tijdens de vakantie van de directeuren van de Alfa vestiging en ik de auto kocht op zijn laatste werkdag.
2 weken later werd ik door de recherche klem gereden en moest ik bewijzen dat ik de Gte rechtmatig in bezit had. Gelukkig had ik een koopcontract!
De Gte bestaat nog in België, blauw van kleur en in erg slechte staat. De originele zf 5 bak is er niet meer bij en ook de originele 1900 motor is verdwenen.
Tijdens het opknappen van de Gte in 1980 heb ik in de carrosserie geen bevestigingspunten van een rolkooi of speciale gordels gevonden. Ook was de carrosserie niet verstevigt of doorgelast, wat de originele fabrieks rallye wagens wel hadden.
Ik weet niet waarom dit gerucht verspreid word door de Opel club, misschien is de vader de wens van de gedachte, en hoopt men op een holy grail.
Weet bijna zeker dat dit niet de Gte van Walter Röhrl betreft. en ook niet de Opel dealer Händler GTE is.
Ben ook vaker bij Henk Vossen op bezoek geweest, in de werkplaats voor onderdelen en kreeg toen de nodige verhalen te horen mbt Henk auto,s en rallye verleden.Jammer dat dit dus niet de Originele Walter Röhrl GT/E betreft. :smiley-car:
@JvV wrote:
Ik heb van Mike een aantal foto’s ontvangen. Het gaat dus om de 47-VU-95. Deze werd ook door Henk Vossen tijdens
de Monte Carlo 1979 gereden. Deze wagen was toen al opgebouwd uit delen of het chassis van de 23-TK-32 die Henk in het Seizoen 1978 reed.Henk Vossen in de editie van 1979,was de enigste nederlandse equipe die dat jaar aankwam op de 55ste plaats
Foto’s van de wagen die ik van Mike kreeg:
Foto’s van Mike van de wagen met het ”nieuwe” kenteken:
Hallo,
Lees net op dit forum dat de 23-TK-32 was gebruikt voor de 47-VU-95.
Dat klopt dus niet, want ik ben de eigenaar geweest van 23-TK-32 in 1980 en enkele jaren daarna.
De vorige eigenaar, die deze GTE gekocht had, kocht deze GTE rechtstreeks van Henk Vossen en ruilde deze in op een splinternieuwe Alfa Romeo Guillietta 2,0 lusso. Bij deze Alfa dealer in Venlo heb ik in 1980 de 23-TK-32 gekocht en deze tot 1987 in bezit gehad.
Bij een schadeherstelbedrijf werd in 1980 geconstateerd dat de cardantunnel redelijk vervormd was en is de GTE op de richtbank gezet en volledig hersteld..
De GTE was toen uitgevoerd in Geel/wit en is later in geheel zwart gespoten met de Opel blitz op beide zijkanten in 3 kleuren(geel, oranje en rood)
Deze blitz liep vanonder de voorbumper naar achteren, op de deur naar boven en voren, waarna deze verder naar achteren liep,ter hoogte van de achterlichten.
De ZF sportbak was ook nog aanwezig, maar vrat koppelingsplaten, wat door een gescheurd koppelingshuis werd veroorzaakt. Nadat het koppelingshuis netjes was gelast en gevlakt was, voldeed deze ZF bak naar behoren.
De achteras is ook vervangen, door een origineel exemplaar met 3.44 diff, omdat de steekaskokers los in het klokhuis zaten, de lassen waren afgebroken!
Het interieur is voorzien van originele recaro’s met groot Opel teken in de stof verwerkt( speciale accessoire van OPEL in 1980 )
Na deze werkzaamheden heb ik een aantal jaren met veel plezier in deze GTE gereden en in 1987 verkocht.
Daarna heb ik de GTE nooit meer gezien.
Weet ook niet of deze auto nog bestaat?
Zal eens kijken of iknog enkele foto’s kan vinden en zaldezedan uploaden.Mvg, Ton
-
AuteurBerichten