Bekende Nederlandse Opel Rally wagens

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Bekende Nederlandse Opel Rally wagens

16 berichten aan het bekijken - 76 tot 91 (van in totaal 91)
  • Auteur
    Berichten
  • #18232989

    jethro
    Participant
    • Topics 24
    • Reacties 2039
    Lid sinds:
    3 February 2008

    Beetje rustig hierro……………………..

    Hierbij een link naar Kadettje`s, nee geen Kadettje`s van de warme bakker, maar van Adam Opel. ;) ;) :thumb

    http://www.1000er-serie.de/content/361/77/ggdz104” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18232990

    Dolf W
    Lid
    • Topics 0
    • Reacties 9
    Lid sinds:
    5 August 2014

    Mooie site!

    #18232991

    jethro
    Participant
    • Topics 24
    • Reacties 2039
    Lid sinds:
    3 February 2008

    Voor mensen die jeuk hebben om eentje te kopen…………….
    Klikkerdeklik op onderstaande link…

    http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/detail.php?id=1197” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18232992

    Andre_Ede
    Lid
    • Topics 64
    • Reacties 3327
    Lid sinds:
    16 June 2006

    Staan leuke tussen als je de euro’s hebt :-)

    #18232993

    jethro
    Participant
    • Topics 24
    • Reacties 2039
    Lid sinds:
    3 February 2008

    Yep,…
    Geld op de bank verdampt, kun je beter wat tastbaars kopen en plezier mee te beleven. ;)

    :jerry :kewlpics

    #18232994

    Andre_Ede
    Lid
    • Topics 64
    • Reacties 3327
    Lid sinds:
    16 June 2006

    Helaas (nouja) zitten die euro’s in me recent gekochte Astra J.

    #18232995

    jethro
    Participant
    • Topics 24
    • Reacties 2039
    Lid sinds:
    3 February 2008

    Staat deze: 33-HU-35 al in de lijst?
    Lars Carlsson/Bob de Jong reden hier mee.

    Nog enkele leuke links:……………………………….klik klik klik……………………

    http://www.carxpert.lu/portfolio-item/opel-kadett-gte-gr2/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://nord-racing.forumpro.fr/t971-opel-kadett-c” onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://www.slowlysideways.com/de/cars?id=103&p=11” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18232996

    jethro
    Participant
    • Topics 24
    • Reacties 2039
    Lid sinds:
    3 February 2008

    Nog nieuws van het front?

    #18232997

    Tech 1
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 234
    Lid sinds:
    9 February 2013

    Nog een nieuw/oud filmpje van Man Bergsteyn in de kadett :thumb
    https://www.youtube.com/watch?v=7Hs7q206KnQ” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18335315

    Kadett1.2
    Participant
    • Topics 17
    • Reacties 585
    Lid sinds:
    2 May 2011

    fotootje uit de oude doos.
    ingescand niet meer te lezen maar is toch echt de DX-58-HS.
    Tijdens BAC rally begin jaren 80
    Foto is genomen achter het voormalig Autotron in Drunen (NB)

    #18348064

    toma5659
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 3
    Lid sinds:
    20 May 2015

    Ben jarenlang de bezitter van 23-TK-32 geweest en heb deze zwart gespoten met een driekleurige opel blitz op de 2 zijkanten. De GTE kwam van Henk Vossen af, en deze heeft de GTE aan een particulier in Venlo verkocht, welke de GTE na 1 jaar inruilde op een Alfa Guilietta, en bij de alfa dealer door mij aangeschaft in 1980.
    De GTE was tentijde van de aankoop volledig wit en C2 uitgevoerd. Na een schade is de GTE op de richtbank gezet en werd er nog meer schade aan de cardantunnel ontdekt en gebroken steekaskokers in de achteras en een gescheurd koppelingshuis van de ZF-5 bak, waardoor de GTE koppelingsplaten vrat( iedere 3 mnd een nieuwe koppelingsplaat)
    Er is uit duitsland een gebruikte en originele achteras van een C1 GTE 3,44 onder gemonteerd, het koppelingshuis gelast en gevlakt en de carroserie schades gerepareerd.
    Daarna jarenlang met veel plezier in de GTE gereden, en in 1988 voor het dubbele wat ik ervoor betaald had, verkocht aan een liefhebber. Deze heeft een uitbouwset gemonteerd en de GTE rood gespoten. Hierna de GTE uit het oog verloren, maar hij bestaat nog steeds, is nu blauw en zou in België bivakkeren.
    De originele ZF vijfbak(1.0) heb ik los verkocht aan een liefhebber uit Stuttgart en tentijde van de verkoop was er een 4 bak van een c2 1600 gemonteerd.
    Nooit geweten dat dit origineel een dealerhändler auto is geweest en dat Walter Röhrl hierin gereden heeft
    Toch e.e.a. uitgezocht en het verhaal zit toch iets anders in elkaar:
    Volgens de opelclub zou dit de oude auto van Walter Röhrl zijn, en het klopt dat Henk Vossen in deze auto gereden heeft in 1978, echter had Henk Vossen meerdere schade Gte,s die voor trainingsritten, onderdelen en handel werden gebruikt. Dit betrof wel allemaal originele Gte,s.
    Een van deze Gte,s had, na invoer uit Duitsland, kenteken 23-TK-32 gekregen en Henk gebruikte dit kenteken op meerdere Gte,s , waaronder die van Walter Röhrl. ( chassisnummers werden bij rally’s niet gekontroleerd, wel de veiligheids items) Henk Vossen gebruikte kenteken 23-TK-32 op meerdere GT/E’s waaronder schade GT/E’s uit Duitsland. Ook op de Walter Röhrl Opel Händler Team GT/E werd dit gebruikt, op deze manier hoefde er maar 1 keer invoerrechten en belastingen betaald te worden.
    Maar Henk was zakenman genoeg om de originele Gte van Walter door te verkopen en zodoende was de door een particulier gekochte Gte gewoon een van de schade Gte,s , die Henk geïmporteerd had in 1978.
    Deze Gte werd snel ingeruild op een alfa, omdat de Gte nogal wat gebreken vertoonde.( Deze GTE had flinke achterzijde schade gehad)
    In 1980 heb ik de Gte met kenteken 23-TK-32 bij de alfa vestiging in Venlo gekocht voor 5000 gulden. Dat was erg goedkoop, omdat de toenmalige verkoopleider er vandoor wilde gaan met de maand opbrengst van 45 auto’s, allemaal tijdens de vakantie van de directeuren van de Alfa vestiging en ik de auto kocht op zijn laatste werkdag.
    2 weken later werd ik door de recherche klem gereden en moest ik bewijzen dat ik de Gte rechtmatig in bezit had. Gelukkig had ik een koopcontract!
    De Gte bestaat nog in België, blauw van kleur en in erg slechte staat. De originele zf 5 bak is er niet meer bij en ook de originele 1900 motor is verdwenen.
    Tijdens het opknappen van de Gte in 1980 heb ik in de carrosserie geen bevestigingspunten van een rolkooi of speciale gordels gevonden. Ook was de carrosserie niet verstevigt of doorgelast, wat de originele fabrieks rallye wagens wel hadden.
    Ik weet niet waarom dit gerucht verspreid word door de Opel club, misschien is de vader de wens van de gedachte, en hoopt men op een holy grail.
    Weet bijna zeker dat dit niet de Gte van Walter Röhrl betreft. en ook niet de Opel dealer Händler GTE is.
    Ben ook vaker bij Henk Vossen op bezoek geweest, in de werkplaats voor onderdelen en kreeg toen de nodige verhalen te horen mbt Henk auto,s en rallye verleden.

    Jammer dat dit dus niet de Originele Walter Röhrl GT/E betreft. :smiley-car:

    #18348065

    RISL
    Moderator
    • Topics 156
    • Reacties 12327
    Lid sinds:
    24 January 2011

    Toch gaaf om dan na zoveel jaar toch nog meer historie te ontdekken van een auto! :applause02:

    #18348066

    RISL
    Moderator
    • Topics 156
    • Reacties 12327
    Lid sinds:
    24 January 2011

    Toch gaaf om dan na zoveel jaar toch nog meer historie te ontdekken van een auto! :applause02:

    #18348873

    toma5659
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 3
    Lid sinds:
    20 May 2015
    #18349089

    jethro
    Participant
    • Topics 24
    • Reacties 2039
    Lid sinds:
    3 February 2008

    Leuk verhaal over Henk Vossen.
    Over Henk Vossen gesproken,………………………
    Heb een tijd geleden nog een Kadett-C GT/E van Henk Vossen gehad, en de eerste eigenaar was Jan van der Marel.
    Jan van der Marel was in 1976 en in 1977 vice kampioen van Nederland met de Opel Kadett-C GT/E.

    Oja,………………Het kenteken van de Opel Kadett-C GT/E was: 78-JA-47.
    Is helaas plat gereden op Zandvoort.

    #18349092

    jethro
    Participant
    • Topics 24
    • Reacties 2039
    Lid sinds:
    3 February 2008

    Henk Vossen gaf zijn rally auto`s ook een naam: MARIA.
    Hij ging van MARIA 1 tot MARIA………………….?
    Een SAAB rally auto heeft hij ook nog gereden, als mijn geheugen goed is.
    En Henk Vossen was en is een aangenamer mens dan Jan van der Marel.
    Henk Vossen stond in de rij op een klassementsproef met zijn zwarte Escort BDA, met zijn radio aan te wachten en wou wel een praatje maken.
    Toen Jan van der Marel een rally sprint won, kreeg hij ook nog een rally kuipstoel, zijn reactie: Wat mot ik met die rommel!!
    Ik riep: geef maar aan mij, hij keek mij aan maar nam de stoel wel mee.
    Hahaa……………………………………………………..

16 berichten aan het bekijken - 76 tot 91 (van in totaal 91)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.