OPEL KADETT C (GTE) 1979 zoektocht!!!

Forumindex Forums Overige Historie OPEL KADETT C (GTE) 1979 zoektocht!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268344
    M.ike
      Lid sinds:
      29 September 2014

      Goedenavond Opel rijders,

      Heb eigenlijk alleen maar een vraag,

      Ben al een heel lange tijd opzoek naar diegene die mijn vader zijn Opel Kadett C, waarschijnlijk wel een orginele GT/E uit 1979 heeft!

      Deze is vroeger bereden door Rallyrijder Bob de Jong, uitgebrand en later gekocht door mijn vader die hem weer volledig opgebouwd heeft, hij heeft er meerdere tienlandenritten mee gereden in de jaren 87 en 88!
      Eind jaren 80 heeft hij deze auto weer verkocht, niet meer wetende aan wie nu!
      Ik heb de auto in 1995 samen met mijn vader kunnen traceren in dacht ik, Bornerbroek of delden, in iedergeval daar in de buurt! Daar stond hij in slechte staat in een schuur, de eigenaar zei toen dat hij hem waarschijnlijk niet zou restaureren! En door ging verkopen.

      Mijn vader heeft de auto gekocht in Marle (Overijssel) de eigenaar toen van de auto kwam niet uit Marle maar had daar een schuur waar hij in stond!
      Chassisnummer en kenteken zijn niet meer orgineel waarschijnlijk, dus probeer ik het via jullie te doen, dus weet je iets, of klinkt het bekent?
      Zou je me dan een privé bericht kunnen sturen?
      Ik kan evt foto’s van de kadett sturen!

      Mvgr
      Mike ter Haar

      #18255219
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Hi Mike, wat is het kenteken van de wagen?

        Denk dat je de vraag beter kunt stellen op forum.opelkadettcclub.nl
        Daar zitten erg veel kadett c liefhebbers die veel uit het verleden weten.

        #18255220
        midnight black
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Welkom! Inderdaad denk ik dat je op het C-forum meer kans maakt maar nooit verkeerd om het ook hier eens te vragen natuurlijk.

          #18255221
          M.ike
            Lid sinds:
            29 September 2014

            Er waren in die tijd 2 kentekens..

            1 is er bijgekocht, ik weet alleen 68-MK-18 nog!

            Bedankt voor jullie reacties!!

            #18255222
            gose91
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 November 2013

              Die bestaat nog! Maar de APK is verlopen in 1978?!?!?!?!?!?! :wtf

              #18255223
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                @gose91 wrote:

                Die bestaat nog! Maar de APK is verlopen in 1978?!?!?!?!?!?! :wtf

                “Chassisnummer en kenteken zijn niet meer orgineel waarschijnlijk”
                Zal daar wel iets mee te maken hebben.

                #18255224
                gose91
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 November 2013

                  Oh sorry. Daar had ik overheen gelezen…

                  Dus als ik het goed begrijp is er voor de auto waar het hier om gaat een ander, nieuwer kenteken aangevraagd? Waarom zou dit kenteken nog op ‘geldig’ staan dan?

                  #18255225
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    @gose91 wrote:

                    Oh sorry. Daar had ik overheen gelezen…

                    Dus als ik het goed begrijp is er voor de auto waar het hier om gaat een ander, nieuwer kenteken aangevraagd? Waarom zou dit kenteken nog op ‘geldig’ staan dan?

                    Een nieuw kenteken kan (volgens mij) niet, het kenteken blijft altijd bij het chassis nummer horen? Wat wel “kan” is omkatten, daarbij is het originele chassis nummer bewaard gebleven? Kom je regelmatig tegen: kenteken + bijbehorende nummers te koop (in een zakje :shock: )

                    #18255226
                    M.ike
                      Lid sinds:
                      29 September 2014

                      Klopt idd!

                      Staat ook bij dat hij in 2007 overgeschreven is!
                      Dus was heeft iemand hem toen gekocht..

                      #18255227
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Gooi hier eens wat foto,s op
                        Dan heb je veel meer kans op herkenning en reactie,s

                        #18255228
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Ik heb van Mike een aantal foto’s ontvangen. Het gaat dus om de 47-VU-95. Deze werd ook door Henk Vossen tijdens
                          de Monte Carlo 1979 gereden. Deze wagen was toen al opgebouwd uit delen of het chassis van de 23-TK-32 die Henk in het Seizoen 1978 reed.

                          Henk Vossen in de editie van 1979,was de enigste nederlandse equipe die dat jaar aankwam op de 55ste plaats

                          Foto’s van de wagen die ik van Mike kreeg:

                          Foto’s van Mike van de wagen met het ”nieuwe” kenteken:

                          #18255229
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            die 1 na laatste is dat de meeste recente foto???

                            ik herken hem iedergeval niet

                            #18255230
                            M.ike
                              Lid sinds:
                              29 September 2014

                              Dat klopt!
                              Deze is in 95′ gemaakt!

                              #18255231
                              toma5659
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 May 2015

                                @JvV wrote:

                                Ik heb van Mike een aantal foto’s ontvangen. Het gaat dus om de 47-VU-95. Deze werd ook door Henk Vossen tijdens
                                de Monte Carlo 1979 gereden. Deze wagen was toen al opgebouwd uit delen of het chassis van de 23-TK-32 die Henk in het Seizoen 1978 reed.

                                Henk Vossen in de editie van 1979,was de enigste nederlandse equipe die dat jaar aankwam op de 55ste plaats

                                Foto’s van de wagen die ik van Mike kreeg:

                                Foto’s van Mike van de wagen met het ”nieuwe” kenteken:

                                Hallo,

                                Lees net op dit forum dat de 23-TK-32 was gebruikt voor de 47-VU-95.
                                Dat klopt dus niet, want ik ben de eigenaar geweest van 23-TK-32 in 1980 en enkele jaren daarna.
                                De vorige eigenaar, die deze GTE gekocht had, kocht deze GTE rechtstreeks van Henk Vossen en ruilde deze in op een splinternieuwe Alfa Romeo Guillietta 2,0 lusso. Bij deze Alfa dealer in Venlo heb ik in 1980 de 23-TK-32 gekocht en deze tot 1987 in bezit gehad.
                                Bij een schadeherstelbedrijf werd in 1980 geconstateerd dat de cardantunnel redelijk vervormd was en is de GTE op de richtbank gezet en volledig hersteld..
                                De GTE was toen uitgevoerd in Geel/wit en is later in geheel zwart gespoten met de Opel blitz op beide zijkanten in 3 kleuren(geel, oranje en rood)
                                Deze blitz liep vanonder de voorbumper naar achteren, op de deur naar boven en voren, waarna deze verder naar achteren liep,ter hoogte van de achterlichten.
                                De ZF sportbak was ook nog aanwezig, maar vrat koppelingsplaten, wat door een gescheurd koppelingshuis werd veroorzaakt. Nadat het koppelingshuis netjes was gelast en gevlakt was, voldeed deze ZF bak naar behoren.
                                De achteras is ook vervangen, door een origineel exemplaar met 3.44 diff, omdat de steekaskokers los in het klokhuis zaten, de lassen waren afgebroken!
                                Het interieur is voorzien van originele recaro’s met groot Opel teken in de stof verwerkt( speciale accessoire van OPEL in 1980 )
                                Na deze werkzaamheden heb ik een aantal jaren met veel plezier in deze GTE gereden en in 1987 verkocht.
                                Daarna heb ik de GTE nooit meer gezien.
                                Weet ook niet of deze auto nog bestaat?
                                Zal eens kijken of iknog enkele foto’s kan vinden en zaldezedan uploaden.

                                Mvg, Ton

                                #18255232
                                motormuis012
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 October 2012

                                  de 23 tk 32 bestaat nog volgens rdw

                                  #18255233
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    @motormuis012 wrote:

                                    de 23 tk 32 bestaat nog volgens rdw

                                    Klopt. De wagen is terug geïmporteerd.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.