Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@fluks wrote:
heb je een 1.2 dan moet je de splains op de aandrijfas waar hij de bak in gaat eens controleren dan zullen deze wel verdwenen zijn evenals het tandwiel van je versnellingsbak
ja ik heb een 1.2 de splains aan de achterzijde waar die de cardan as in gaat daar is zijn de splains van de overbrenging stuk zie hierboven^
Ik heb even gekeken in mijn cardan as daar zijn alle tandwielen nog goed. het probleem zit hem in de overbrenging denk ik.
Zie hier de foto’s:
het blijft mij een raadsel hoe de as steeds uit zn rubber schiet.
Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand is
Heel wat bloed zweet en tranen later is het eindelijk af en rijdt die weer ! IK had de koppelingsplaten achterste voren gemonteerd (kwam ik pas achter nadat ik probeerde weg te rijden. ) dus moest de bak et weer af en het aanpassen dit maakte het heel zwaar om er nog met plezier aan te werken maar het is me gelukt ! Dit is het resultaat !
H
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Thanks alleen mijn Duits is zo beroerd :(
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Help ! Ik heb alles weer in elkaar zitten en al het zit er allemaal.weer in. Ik heb alleen geen idee hoe de ontsteking moet staan. Ik kan dit ook nergens vinden iemand die me uit de brand kan helpen ?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Vandaag niet veel gedaan wel een takel gemaakt voor het blok voor 30 euro bij de bouwmarkt was ik klaar.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Vandaag bezig geweest met het reinigen van de zuigers en het zuiger huis. Tevens het blok in speciale verf gezet.
De tussenstand tot nu toe.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Heb net ook een nieuw draad getapt voor het spruitstuk er zat 1 afgebroken bout in.
En bij het inlaat spruitstuk moest ik een sleuf zagen de bout. Omdat deze dol gedraaid was.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Nou vandaag lekker aan het sleutel geweest aan het motorblok hij is nu van onder tot boven uit elkaar. En nu kan het reviseren beginnen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
En natuurlijk bedankt voor alle positieve reacties :)
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Nou vandaag lekker bezig geweest met het blok
Ik heb in mijn hoofd gehaald dat nu die er toch uit is ik er een juweeltje van ga maken.
ik had super veel geluk met het blok alle moeren zitten erg los en hoef nergens veel kracht te gebruiken.
Er is dus ook niets fout gegaan.Ik heb nu een aantal dingen gereinigd en een mooi kleurtje gegeven.
Ik ben nog niet klaar maar ik ben goed opweg!
Ik gooi gelijk overal nieuwe pakkingen tussen ik had namelijk nog een pakking set over.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Gelukkig viel de Draadloop heel erg mee! Hij was doorgebrand tot een kroonsteentje waat die over ging op dikkere kabel. Toch nog wat aan dat prutswerk gehad. Dus dat zit nu ook goed gemonteerd.
En het blok maar gedemonteerd daar ga ik nu mee aan de gang.Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
En wat gebeurt er dan als je een aarde ringetje verkeerd om terug zet ?
Draadloop ik zette hem terug en wou de auto starten, en het draad smolt zo weg onder de kap:(
Nu kan ik alle bedrading gaan uitpluizen….Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
KoopNou ik heb de dynamo gelijk even aan gepakt. Aangezien ik gisteren toch geen grote klussen meer kon doen.
Ik heb hem ontvet en schoongemaakt van binnen en buiten en daarna een likje verf er op gespoten. Dit is het resultaat !Voor
Na
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Zoals iedereen dat kent als je iets wil gaan doen kom je weer wat anders tegen.
Vandaag de heel dag bezig geweest met het bewerken van mijn spatbord.
Aangezien de deur er uit moest om er goed bij te kunnen moest ik iets hebben om de deur pennen er uit te tikken.
Aangezien ik weet hoe het stuk gereedschap eruit ziet wat je er normaal voor gebruikt zelf maar even wat geknutseld.
Werkte net zo goed de pennen waren er zo uit !
Een beetje schroefdraad m6 + koppelmoertje m6 en een slijpsteen doen wonderen.Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Vandaag gaat het motorblok er wederom uit. Een beetje laat maar ik heb besloten om hem toch nog even strak te maken aan de buitenkant.
Had ik misschien beter eerder kunnen bedenken :,)Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Ikdenman zoals beschreven staat in mijn post. Is de vering al lang bijgewerkt, en staat hij inmiddels niet meer zo hoog.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Ik heb ze opnieuw toegevoegd als het goed is zijn ze nu zichtbaar
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
@Mandett wrote:
Flink project,met zulke oude auto’s is het altijd afwachten wat je tegenkomt en hoe het gerepareerd is.
Ik zie alleen geen foto’s van je laatste post.Wat gek ik zie ze zelf wel gewooon.
Zo ik heb al een tijdje niets laten horen,
Maar dat betekend zeker niet dat ik niets heb gedaan!
Ondertussen ben ik een heel stuk opgeschoten.
Zo heb ik ook veel kleine dingen gedaan of dingen die je niet snel ziet.De vering is weer verlaagd zoals je hier beneden kunt zien. er zitten nieuwe schokdempers onder.
De onsteking is vernieuwd. bougies bougie kabels. de puntjes van de ontsteking de rotor kap. Eigenlijk alles wat onder de motorkap zit is vernieuwd gereviseerd of behandeld.Zie hieronder de foto’s
Een nieuwe benzine tank chroom behandeld en chroom gespoten
Ik heb het motorblok aangepakt
Hij was zo
Even tussen door halverwege het process
Na alles schoongemaakt te hebben ook de motor ruimte die was vol gespoten met tektiel vreselijk werkje en alls vervangen te hebben is die nu zo
Ik heb de achterspatboard randen en de bumper opnieuw ingelast.
zo zag het er uit.
Het materiaal wat er onder gelast moet worden voor het gemak besteld op internet in de juiste vorm
Ik kreeg mooi Hulp. Met lassen bij de hobby club
Na het lassen ben ik gaan vertinnen (zodat de naden niet kunnen gaan roesten)
Na het vertinnen alles bij plamuren waar nodig is
Nu heb ik alles geschuurd en geplamuurd ( er zit even een likje verf op tegen het roesten.
Het verder afwerken ga ik namelijk doen vlak voordat ik ga spuiten.23 januari 2014 om 13:41 In reactie op: Motor blok overzetten in een B Kadett iemand een idee??? #18209888Er zit nu een standaard 1100 motor in, en het originele rem systeem met schoentjes.
de originele kleur is Wit ik ben zelf wel weg van blauw met strepen
21 november 2013 om 09:21 In reactie op: HELP probleem met bedrading/dynamo met kadett 1970 #18194002@ haasje bij deze dynamo’s zit de spannings regelaar aan de binnenkant maar het probleem met de dynamo lijk nu opgelost hij geeft nu 14,8 volt af
21 november 2013 om 09:20 In reactie op: HELP probleem met bedrading/dynamo met kadett 1970 #18194001Oke nu word het helemaal mooi.,,,
ik ben net aan het knutselen geweest en ben er achter gekomen dat het bij de ruitenwissers zit (raar want ik heb niets veranderd)
Er zit vanaf het dashbord een stekker met een blauwe een groene en een gele kabel die loopt naar het motortje van de ruiten wissers.
Elke keer als je de ruitenwissers aanzet en de wissers weer tot de rust stand komen springt de zekering.
dus als ze beneden zijn.
Nu dacht ik misschien maakt die ergens sluiting dus ik trek de stekker dr af en voila hij doet het.
De drie draden zitten in 1 stekker verwerkt dus ik heb dit los gehaald en alleen de gele draad die rechtstreeks vanaf het stekkertje ook naar het motortje loopt laten zitten.
Nu doen de ruitenwissers het zonder dat de zekering spring en de dynamo geeft volop stroom terug bijna 15 V
Iemand enig idee waar dit aan ligt?ik heb er een tekening bij gedaan ik heb dus alleen de GELE draad aangesloten als ik blauw en groen aan sluit springt de zekering keer op keer
-
AuteurBerichten