Help Problemen met mijn bak?achteras?overbrenging?

Forumindex Forums Modellen Kadett Help Problemen met mijn bak?achteras?overbrenging?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269757
    tobykadett
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 November 2013

      Hee daar!

      Ik heb een probleem met mijn Opel B Kadett uit 1970.
      Ik ben hem aan het restaureren en heb er van aan gedaan, onder andere is het blok eruit geweest en gereviseerd.
      Nu reed ik van de zomer met de auto, en ineens bij het optrekken hoorde ik keihard geknars KRKRKRKRKRKRKRKRKRKRKR elke keer als ik de koppeling op laat komen gebeurt dit.
      Ook tijdens het naar huis slepen bleef die knarsen en krijsen alsof er tandwielen over elkaar heen trokken.
      Nu heb ik destijds gekeken wat het kon zijn en kwam er achter dat het Rubber in mijn aandrijf as los was gekomen van van de aandrijf as zelf. Ik heb een nieuw rubber gehaald en deze erop gezet. Heb er weer even mee gereden en er was niks aan de hand. Nu ben ik vandaag naar de keuring geweest en ironisch genoeg, doet zih precies het zelfde probleem wee voor als van de zomer op het moment dat ik bij het eerste stoplicht weg reed. ben er ook behoorlijk pist off door :argue :argue :argue :argue Nu kwam ik er achter dat hij wel gewoon achter uit kan rijden. en dat in zijn vooruit dan ook heel even goed gaat. op het moment dat die “eruit klapt” want ik vermoed dat dat rubber die de aandrijfas op zn plek houd weer kapot is. begint die keihard te knarsen.
      En als je dan weer achteruit rijd is er niks aan het handje.

      Ik Hoop echt dat iemand weet wat het probleem hier is en hoe het is op te lossen, Want ik word het onderhand erg zat. Het is leuk om het als project te hebben maar op het moment dat er steeds meer stuk gaat dan dat er gemaakt word. is de lol er snel af.

      Kijk hier om te zien wat er allemaal al gebeurt is misschien vind je een aanleiding voor het probleem.

      viewtopic.php?f=27&t=180870

      #18266546
      Gait Uutdedroad
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 March 2013

        FF dekseltje van differentieel ervan af halen, kun je in ieder geval de tandwielen checken.. En dan weet je snel genoeg of er een andere as onder moet (ff diff reviseren, wat je het liefste doet of handigste zelf kunt)

        #18266547
        Gait Uutdedroad
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 March 2013

          En ook ff checken of die uberhaupt wel goed in de versnellingen staat.. Niet dat de pook af en toe geblokkeerd wordt (doordat de bak iets kantelt om wat voor reden dan ook zodat je tandwielen over elkaar rammelen..)

          #18266548
          fluks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 October 2005

            heb je een 1.2 dan moet je de splains op de aandrijfas waar hij de bak in gaat eens controleren dan zullen deze wel verdwenen zijn evenals het tandwiel van je versnellingsbak

            #18266549
            tobykadett
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 November 2013

              Ik heb even gekeken in mijn cardan as daar zijn alle tandwielen nog goed. het probleem zit hem in de overbrenging denk ik.

              Zie hier de foto’s:
              het blijft mij een raadsel hoe de as steeds uit zn rubber schiet.






              Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand is

              #18266550
              tobykadett
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 November 2013

                @fluks wrote:

                heb je een 1.2 dan moet je de splains op de aandrijfas waar hij de bak in gaat eens controleren dan zullen deze wel verdwenen zijn evenals het tandwiel van je versnellingsbak

                ja ik heb een 1.2 de splains aan de achterzijde waar die de cardan as in gaat daar is zijn de splains van de overbrenging stuk zie hierboven^

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.