Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Controleer je dop, ik dacht ook dat er iets fout was maar bleek maar 1 oring in de dop aanwezig te zijn, en na alles 20 keer nagelopen te hebben dop vervangen en probleem was weg. Had mogelijk met schoonmaken een oring over het hoofd gezien omdat ik een aantal nieuwe had gepakt en niet wit dat er dus 2 in horen
Is mogelijk je mistlicht die klappert, ik had hetzelfde probleem, bij demonteren van de bumper braken de klikpunten van de bumper aan allebei de kanten af dus ben er tijd mee bezig geweest met epoxy( droogt langzaam) en bij het mistlicht linksvoor inderdaad wat afgebroken, dit zover mogelijk gemaakt maar helaas was epoxy niet goed uitgehard, was bijna thuis zonder gerammel, en net laatste stukje was het er weer. Erg frustrerend maar weet dat het bij mij wel daar vandaan kwam. Ook vreemd dat de bumper met een hand vol bouten en schroeven vast zit en geklikt en alles wat geklikt zit afbreekt. Zonder brug denk ik bijna niet te doen, dus raadt dat wel aan. Maar als er niks afbreekt klein half uurtje sta je met je bumper in je handen. Let wel op dat in het midden van je gril de buiten temperatuur sensor zit, men wil die nog wel is vergeten los te maken en das vervelend als je net met je bumper aan de wandel wil. 😉 veel suc6. Ps ik zou 2 componenten lijm aanraden, dat is vrij snel droog. Gewoon beetje creatief je bumper in tapen zodat je mistlicht tegen de punten aan blijft zitten die gelijmd moeten worden.
Electrode afstand meten, wil per merk wel is verschillen of misschien in de schacht laten vallen waardoor electrode niet meer juiste afstand heeft.
Misschien de krans van je nokkenas waar de sensor op meet verdraaid? Komt wel is voor als je nokkenas blokkeert en je nokkenas tandwiel bout aandraaid zonder een steeksleutel om de nokkenas tegen te houden gebruikt. Alles kan op tijd staan maar de krans aan de rechterkant van je nokkenas bepaald wat je sensor meet. Weet niet hoe je die krans zonder beschadigingen kunt verdraaien, lijkt me dat dat best wel stroef zal gaan, iemand een trucje hiervoor?
25 november 2022 om 21:57 In reactie op: Opel Astra J 2011 1,4 Ecotec hoog brandstofverbruik #184884114,9l zal ergens rond de 80 a 90kmh zijn op goed asfalt in zijn 5 en cruise control aan, je banden goed op spanning en ideale weers omstandigheden. Als je verder boven de zee spiegel zit ga je meer verbruiken omdat de luchtdruk anders is. ( scheelt bij een aggregaat toch wel een flinke slok op een borrel) kwaliteit van benzine is ook wel een dingetje. Heb nu zelf ook een astra j, 1.6 maar deze heeft geen boord computer dus heb geen idee wat ie verbruikt. Ha hiervoor een corsa d 1.4 daar kon ik op de snelweg met beetje mazzel wel op 4,9 of 4,7 uitkomen. Maar dat deed ie pas zon 450a500km nadat accupolen lis waren geweest, computer moet zich inleren. Als he live data kunt kijken op een obd apparaat zie je dat fuel trim ergens hoog begint en na lang rijden zakt deze, auto presteert pas als boordcomputer ingeleerd is. Weet niet hoe de omstandigheden daar zijn, maar tenperatuur kan best wel een factor spelen. En alle verbruikers uit, de metingen die gedaan worden door opel zijn echt in de absoluut perfecte omstandigheden. Met koud weer zowieso lagere viscosiviteit olie gebruiken, hoe dunner hoe makkelijker je motor het heeft, en olie begint pas na km of 12 op temperatuur te komen.
dat je boos ben kan ik goed begrijpen, is ook raar dat dit niet gedaan wordt is kleine moeite voor hun. Maar is het niet zo dat snelheid en afstand 2 afzonderlijke dingen zijn? Als de bandenmaat in omtrek veranderd ja dan zal het wiel sneller of langzamer draaien, maar de sensor zit in je wielnaaf, die veranderd niet in omtrek, dus snelheid zal wel anders zijn, maar de afstand blijft toch gewoon hetzelfde dan? Of zie ik dat verkeerd?
mvg Tim
-
AuteurBerichten