Opel Astra J 2011 1,4 Ecotec hoog brandstofverbruik

Forumindex Forums Techniek Ecotec Opel Astra J 2011 1,4 Ecotec hoog brandstofverbruik

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18484932
    b1arney
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 October 2022

      Ik heb onlangs een gebruikte Astra gekocht vanwege de geweldige verhouding tussen vermogen en brandstofverbruik en ik ben behoorlijk teleurgesteld. Verondersteld gemiddeld 5,9L/100km, maar alles wat ik beheer is eigenlijk 7L/100km. Let wel, ik rijd in principe uitsluitend snelwegen en landwegen en ik kom niet eens in de buurt van het snelwegcijfer van 4,7L/100km. Het is duidelijk dat fabrikanten deze cijfers altijd overdrijven, maar brandstof is extreem duur hier in Zweden, dus het maakt nogal wat uit, is dit gebruikelijk voor de Astra?

      #18488411
      Tim Binnekamp
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2020

        4,9l zal ergens rond de 80 a 90kmh zijn op goed asfalt in zijn 5 en cruise control aan, je banden goed op spanning en ideale weers omstandigheden. Als je verder boven de zee spiegel zit ga je meer verbruiken omdat de luchtdruk anders is. ( scheelt bij een aggregaat toch wel een flinke slok op een borrel) kwaliteit van benzine is ook wel een dingetje. Heb nu zelf ook een astra j, 1.6 maar deze heeft geen boord computer dus heb geen idee wat ie verbruikt. Ha hiervoor een corsa d 1.4 daar kon ik op de snelweg met beetje mazzel wel op 4,9 of 4,7 uitkomen. Maar dat deed ie pas zon 450a500km nadat accupolen lis waren geweest, computer moet zich inleren. Als he live data kunt kijken op een obd apparaat zie je dat fuel trim ergens hoog begint en na lang rijden zakt deze, auto presteert pas als boordcomputer ingeleerd is. Weet niet hoe de omstandigheden daar zijn, maar tenperatuur kan best wel een factor spelen. En alle verbruikers uit, de metingen die gedaan worden door opel zijn echt in de absoluut perfecte omstandigheden. Met koud weer zowieso lagere viscosiviteit olie gebruiken, hoe dunner hoe makkelijker je motor het heeft, en olie begint pas na km of 12 op temperatuur te komen.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.