Rammel voorterrein Astra

Forumindex Forums Modellen Astra Rammel voorterrein Astra

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18471028
    Naomi1399
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 June 2022

      <p style=”text-align: left;”>Goedendag allemaal,</p>
       

      Ik ben nieuw hier. Zal me zelf even voorstellen, ik ben Naomi en ben nu bijna 3 jaar in het bezit van een Astra J 1,4 turbo uit 2011. Hij bevalt goed, jammer dat ik na 1 jaar mijn bak moest laten reviseren ivm de bekende M32 versnellingsbak. Maar dat is al een tijdje achter de rug, dus nu het volgende probleem.

      Ik heb puur alleen op de klinker wegen een vervelend rammelend geluid. Het lijkt ergens bij het subframe weg te komen, de Opel dealer zei dat het waarschijnlijk de schokdempers zijn toen hun mijn versnellingsbak hebben gereviseerd. Het klinkt als een stabilisator stang geluid, maar die zijn al vervangen.

      Nu inmiddels een tijdje verder, schokdempers vervangen en probleem niet weg. Daarvoor ook al de stabilisator stangen laten vervangen aan de voorzijde, probleem niet opgelost. Ik word knettergek van het lawaai. :scratch: Er zit verder geen speling op de rubbers, of kogels. Ze zien er ook niet zo uit alsof je gaat twijfelen.

      De rubbers die op het subframe zitten, om de stabilisator stang die van links naar rechts loopt, zit ook geen speling op. :unsure:

      Ik heb de moed een beetje opgegeven. Heeft iemand hier ervaring mee gehad, die zo kan zeggen waarnaar gekeken moet worden? Of een richting? Dat zou ik zeer waarderen. :good-job:

      Ook heb ik als ik op de snelweg rijd linksvoor een soort plastic rammelend geluid. Dit hoor ik alleen als ik harder dan 100 rijd, dus meestal alleen lange stukken op de snelweg. Iemand daar ook ervaring mee gehad?

       

      Hopelijk krijg ik genoeg antwoorden om proberen te achterhalen wat er loos is! :happy02:

       

      Alvast bedankt voor jullie reacties,

      Mvg Naomi

      #18471080
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        ga naar een garage waar ze schokdempers kunnen testen, die hebben een trilplaat waar ze je auto op zetten, dan kun je stilstaand erachter komen waar het gerammel vandaan komt zonder lukraak onderdelen te gaan vervangen.

        #18471095
        Naomi1399
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 June 2022

          Goedemiddag,

           

          zonder het gebruik van een schokdemper tester zou er ook iets moeten vinden. Mijn vraag was of iemand hier ervaring mee had en wat er toen vervangen is.

          #18488415
          Tim Binnekamp
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2020

            Is mogelijk je mistlicht die klappert, ik had hetzelfde probleem, bij demonteren van de bumper braken de klikpunten van de bumper aan allebei de kanten af dus ben er tijd mee bezig geweest met epoxy( droogt langzaam) en bij het mistlicht linksvoor inderdaad wat afgebroken, dit zover mogelijk gemaakt maar helaas was epoxy niet goed uitgehard, was bijna thuis zonder gerammel, en net laatste stukje was het er weer. Erg frustrerend maar weet dat het bij mij wel daar vandaan kwam. Ook vreemd dat de bumper met  een hand vol bouten en schroeven vast zit en geklikt en alles wat geklikt zit afbreekt. Zonder brug denk ik bijna niet te doen, dus raadt dat wel aan. Maar als er niks afbreekt klein half uurtje sta je met je bumper in je handen. Let wel op dat in het midden van je gril de buiten temperatuur sensor zit, men wil die nog wel is vergeten los te maken en das vervelend als je net met je bumper aan de wandel wil. 😉  veel  suc6. Ps ik zou 2 componenten lijm aanraden, dat is vrij snel droog. Gewoon beetje creatief je bumper in tapen zodat je mistlicht tegen de punten aan blijft zitten die gelijmd moeten worden.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.