Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja die richting gaat het wel op en gewoon origineel bij de VOD. Dus gewoon even rondbellen loont echt wel. Meeste dealers hebben gewoon vaste prijzen om bepaalde klussen te doen. En sommige proberen je gewoon een poot uit te trekken.
Of misschien is iemand hier op het forum die het wilt doen voor een schappelijke prijs.
op de rekening staat 203 arbeid 200 voor de set excl ik kom dan op 487 incl . WP komt op 150 incl. multiriem is 35 incl.
Ik heb zelf de pomp laten zitten omdat ie geen speling had en was niet lek dus heb ik hem laten zitten. Dus alleen de db is niet duur bij de VOD.Wat bart zegt. 487 incl btw om precies te zijn voor riem en rollen en arbeid zonder WP en Multiriem.
Was wel in 2014 toen was het nog Smit&Co tegenwoordig een Broekhuis dus dat kan wel iets meer zijn geworden.Welkom hier. Omega’s zijn net als vrouwen je moet ze zoet houden anders kosten ze veel geld…..
1200 voor een distributieriem vervangen? Ik was zelf voor de distributie ongeveer 500 eu kwijt (bij de VOD in deventer) inclusief korting op de onderdelen. Waterpomp was iets van 125 eu. Zonder sleutel ervaring zal ik er niet aan beginnen ik heb zelf voor de dealer gekozen puur voor de prijs. Kan ik zelf niet voor klooien
@warhamstr wrote:
Je rubbers idd. Voorste meteen vervangen voor PU exemplaren. En als je dit al een grote kosten post vind… zou ik de Omega snel weer opruimen :jerry
Geen speld tussen te krijgen :lol:
Heb hetzelfde probleem gehad. Draagarm rubbers waren nog gewoon conform apk maar waren gewoon slap en gaar. Heb er van die pu bussen ingezet.
ja dat zou een goed alternatief zijn maar mijn maat wil het eigenlijk origineel houden.
Zijn aux aansluiting zit namelijk onder de arm leuning
Ja daarom word ik er niet veel wijzer van. Maar er zal vast wel iemand het wiel al hebben uitgevonden ;)
type motor is misschien handig om erbij te vermelden ;)
Soms kan het meevallen bij een dealer sowieso even rondbellen kan nooit geen kwaad
inderdaad wim :thumb Achteraf had ik hem misschien direct moeten demonteren om hem goed te kunnen bekijken. Maar goed het probleem is weg en inmiddels is de omega weer een fijne wagen geworden
Ik had ook een draadje op het omega forum. Maar na vervanging van de krukassensor en nokkenassensor bleef de auto heel af en toe stotteren met afslaan. Om een lang verhaal kort te maken na een klein regen buitje in december bleef de auto stotteren en afslaan toen heb ik toch maar de bobine helemaal gedemonteerd en blijkt er een klein scheurtje in te zitten die al een beetje begon te roesten deze vervangen en probleem definitief weg.
Had alleen nog geen tijd gehad om de oplossing hier te vermelden.
Allen bedankt voor de reacties :thumbIk heb hem werkend gekregen na wat tips van hier :thumb . Alleen klopt het dat je niet in alle systemen kan?
@WillemR wrote:
Windows 8 laat standaard alleen het installeren van signed drivers toe en die bestaan niet voor de OP-COM kloon.
Je moet dus “Disabling Signed Driver” oftewel Toestaan van niet gesigneerde drivers .
N.b. hiermee zet je dus wel een stukje beveiliging van windows 8 uit.
Hier een handleiding.
http://www.download.infobits.nl/win8_un” onclick=”window.open(this.href);return false; … driver.pdf.Als het goed is moet het doen tijdens de interface test geeft ie geen fout melding meer. Morgen eens proberen op mijn auto :D
Bedankt :thumb
Hallo allen,
Ik heb de op-com van mijn maat gekregen omdat hij hem niet aan de gang kreeg op windows 8.
Nu wil ik het zelf proberen maar het lukt mij ook niet .
Heb de software van de Opel-forum groep gedownload van Facebook maar daar kom ik niet verder mee. Het programma werkt wel maar hij ziet de interface niet. Nu heb ik geprobeerd om de drivers “handmatig” te installeren maar daar geeft ie aan dat het stuurprogramma niet goed is/dat er een fout inzit.
De laptop ziet trouwens wel dat het een op-com interface is (OP-COM USB V2) maar er staat dan een gele driehoek bij.Op mijn laptop zit trouwens windows 8.1 64 bit
Dus mijn vraag is: Heeft iemand de juiste software en drivers? Engels of Nederlands maakt niet uit.
Ik kan alleen niet zien welke versie erop zit of welke het is.
Alvast bedankt heren/dames ;)
Inderdaad met de dremel gaat het een stuk soepeler.
Past niet zo makkelijk moet het frame waar je radio zit iets aanpassen. Tenminste had ik met mijn dubbel din radio.
Mijn CBR 1000 f
Genieten van de V6 komt wel goed. :thumb
Nou nokkenas sensor eraan geknutseld en probleem lijkt weg te blijven :D
Misschien dat de koppeling niet goed vrij komt
Zit er toevallig al nieuw aan geknutseld. Ik heb ook een nokkenas sensor besteld origineel want die schijnen ook wel problemen te geven weten we zeker dat die goed zijn.
Dan zou ik als de tankdop eraf gaat moeten kunnen horen of ie lucht blaast/zuigt. En ik zal ook eens opletten of het ook scheelt of het met een volle tank is of bijvoorbeeld bij een kwart tank
Temperatuur blijft stabiel. Luchtfilter is nieuw, lucht inlaat is brand schoon.
Nee motorstorings lampje blijft sowieso niet branden en bij die keren dat ik bij de dealert ben geweest stond er naar hun zeggen niets bijzonders in. En alles functioneert goed volgens de zelfde dealer.
Het lijkt me niet iets van een warmte kwestie omdat ie het op heen weg wel had na 65 km toen we er waren pas. En op terug weg nergens last van lijkt me dat de auto net zo warm wordt.Nou inmiddels weer een lange afstand gereden stotteren/inhouden lijkt helemaal weg te zijn.
Alleen slaat ie nog af als de auto goed warm is en is slecht aan de praat te krijgen. Als ie dan een tijdje staat en je gaat weer weg dan doet ie het gewoon weer normaal alsof er niks aan de hand is.
-
AuteurBerichten