Nieuwe Radio Plaatsen

Forumindex Forums Modellen Omega Nieuwe Radio Plaatsen

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267469
    alainossen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 August 2006

      Beste opel liefhebbers,

      Ik heb een vraagje met betrekking een nieuwe radio. Ik heb de radio Clarion dubbel din gekocht voor in de Omega te plaatsen samen met achteruitrijcamera. Nu is mijn vraag kan ik gewoon de orginele radio eruit halen en hiervoor de dubbel din plaatsen of mooi ik hiervoor eerst een nieuw frame kopen. Dit zit namelijk niet bij de radio erbij.
      http://www.ebay.de/itm/Opel-Meriva-Omega-B-Vectra-C-KFZ-Radio-Blende-Einbau-Rahmen-Doppel-DIN-charcoal-/330817882740?pt=Einbaurahmen_Radioblenden&hash=item4d06484a74″ onclick=”window.open(this.href);return false;) zoals dit.

      Of heb ik alleen de iso stekker nodig met het framepje.
      http://www.ebay.de/itm/OPEL-Corsa-C-Vectra-Combo-Agila-Omega-B-Doppel-2-DIN-Radio-Blende-Rahmen-Adapter-/400747081009?pt=Einbaurahmen_Radioblenden&hash=item5d4e632d31″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      Ik hoop dat iemand me dit duidelijk kan maken en dit dus al heeft gedaan.

      Tevens wil ik de nummerbordcamera er meteen bij aansluiten. Ik neem aan dat ik de kabel van de achteruitrijverlichting hiervoor nodig heb en hiervan moet aftakken zodat hij automatisch aanspringt bij het schakelen in de achteruit. En dus de min van het chassis.

      Ik hoop dat iemand met kan helpen en wil helpen zodat ik ook verder kan.

      Groetjes en bedankt

      Alain

      #18247600
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Je kan mogelijk oude metalen frame hergebruiken. Dit heb ik ook gedaan met mijn Meriva, hier en daar wat ombuigen en de nieuwe Zendai paste prima. De CDR2005 wat er eerst inzat was een 2 din radio, maar de achterkant was een soort van 1 din, en de frame had hier wat nokjes om het te ondersteunen. Deze omgebogen met een hamer en de 2-din paste er prima in. Aan de achterkant heb ik wat moeten wegdremelen zodat de iso stekkers er doorheen konden.

        Zou dus eerst even de oude verwijderen om te kijken waar je aan toe bent.

        #18247601
        TheGeneral
          Lid sinds:
          21 February 2010

          Past niet zo makkelijk moet het frame waar je radio zit iets aanpassen. Tenminste had ik met mijn dubbel din radio.

          #18247602
          SimpleFace
            Lid sinds:
            14 July 2014

            Nee, maar als je een dremel hebt wel te doen. Heb in plaats van een nieuwe frame een dremel gekocht, en de kosten terugverdiend.
            Dremel altijd handig bij dit soort klusjes, je weet nooit wat je tegenkomt en moet weghalen, hier en daar een gaatje, beetje slijpen etc.

            Maar ik zou eens beginnen met het verwijderen van de oude radio. Dan zie je meteen of de nieuwe past, zie je ook meteen wat voor kabelset je achterin hebt etc.

            #18247603
            TheGeneral
              Lid sinds:
              21 February 2010

              Inderdaad met de dremel gaat het een stuk soepeler.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.