Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door dqp-sammy
Commodore B Coupe met 3.0 NE en LPIVoor welk bedrag mag deze weg?
Is een gave bak :thumbuporigineel gepost door manta19sr
ik heb nog wel een 3 tal voor pijpen liggen,miss zelf aan te passen? zowel origineel als rvs in 2 diktes 65 mm en 55 meen ikDie 65 mm pijp, van waar tot waar loopt die? Ik heb namelijk een spaghetti spruitstuk gekocht (63 mm) dus heb er wel belang bij!
origineel gepost door gt/w
snelste optie
inlaat van een 2200, uitlaat spruitstuk van een 20 E, gasstuk op de inlaat, plus luchtfilter (open luhctfilter)
loopt het gewoon op gas, en heb je geen benzine systeem (injectie ) ed meer nodig, maar dan kan je ook niet op benzine rijdenDus als ik je goed begrijp heb je op LPG helemaal geen injectie en geen carburateur nodig? Alleen een inlaat van een 2.2 of 3.0 en daar je mengstuk op :hmmz
Injectie rijdt zuiniger, en meer vermogen lijkt me. Als ik wel met een carburateur blijf rijden zal er zeker een grotere moeten komen, rij nu met een varajet II van een… Schiet niet op dus, kom amper boven de 3000 toeren uit…. :puke
Toch voel ik vanaf 2200 toeren al erg veel koppel, wat dan helaas maar 500 toeren doorgaat :thumbdownIk heb net een spaghetti spruitstuk gekocht en binnenkort koop ik het complete 2.4 injectiesysteem + een 3.0E aanzuigbuis. Ik heb nu ook al een schakelaar van om over te schakelen van LPG naar benzine (of geen van beide) of omgekeerd, alleen doe ik dat niet, rij altijd op gas.
Ik heb in een ander topic gelezen dat iemand zijn gasmengstuk (wat dat ook mag wezen) zo had aangesloten dat het allemaal wat directer reageerde, alleen kon ie dan niet meer op benzine lopen, Dat lijkt mij ook wel wat want rij eigenlijk alleen maar op LPG :Dorigineel gepost door Manta 24V
Gewoon origineel 2.4 spul erop behalve je inlaatspruitstuk. Dat loopt het mooiste, dus Lambda BDP gever etc de hele bende aansluiten en het loopt ook meteen goed stationair. :worsWat bedoel je daar precies mee? Ik heb ook een 2.4 in mijn A Manta. Er zat een 2.0s in en alles daarvan is overgezet.
Ik heb het gevoel dat mijn 2 liter spruitstuk met enkele carburateur boven een bepaald aantal toeren te kort komt. Ook heb ik het vermoeden dat mijn 2.0 onsteking met verdeler niet optimaal is, de temperatuur is standaard echt hoog. Hoe meer gas ik geef hoe kouder de motor wordt… :hmmz
Volgens mij loopt ie te arm, helaas heb ik alle schroeven op mijn verdamper al op max staan..
Ik zit eraan te denken om er een injectiesysteem op te zetten…
Iemand advies?:cool:
origineel gepost door Paullus
heb je er toevallig ook een foto van gemaakt hoe het er bij jou op gemonteerd zit?Nee, maar ziet er precies zo uit als op de plaatjes op de website
origineel gepost door larsjeG40
en wast echt plug en play?
lijkt me ook wel een heel mooi systeem heb je er mischien wat foto’s van?Ja, contactpunten en condensator eruit, spul aansluiten op de + en – van de bobine en klaar is Kees :cool:
Nou, zo gezegd zo gedaan. Spul zit erop en niets dan complimenten, rijdt super.
Motor is een stuk stiller geworden, superspul!! :thumbupNou, zo gezegd zo gedaan. Spul zit erop en niets dan complimenten, rijdt super.
Motor is een stuk stiller geworden, superspul!! :thumbupOk dan :thumbup
origineel gepost door boyanka
:thumbup de groene draad die bij je bobine en comp zit kan je naar je toerenteller bij trekken, die geeft het signaalHeb er geen computer inzitten, heb 2 polen op bobine, bij de 1 staat 15 en de ander staat 1, waar moet ie op?
En wat voor een kabel heb ik nodig, kan het bv. met een speakerdraadje?Balen, kan je helaas geen advies geven, 2.4 heb ik in laten bouwen…
Heb besloten dat ik deze ga kopen :agent
Das ook geen geld!
Idd, het proberen waard!
Ok, thanx
Alles is gechecked, startmotor is de boosdoener!
Was idd de massa, wat 1 kabeltje al niet voor een storingen kan opleveren hahaha…
:thumbup
Ok :thumbup
He, bedenk me net dat ik nog dezelfde kabels heb, misschien laat die niet genoeg spanning door…. Weerstand?
Heb de kabels van de ‘nieuwe’ startmotor er ook bij gekregen dus ga die proberen, wie weet…origineel gepost door Fearless
Ga eerst maar is achter repareren ;)…..
Als je stroom op je knipperlicht achter zet, vind ik het niet gek dat ie voor ook gaat branden ;)Dus gewoon massa draad extra toevoegen, lekker snel en makkelijk opgelost. Mischien niet de mooiste oplossing maar toch.
Ga het zsm fixen dan :cool:
origineel gepost door The SpinDoctor
Heb al allerlei standen geprobeerd, wel is volgens mij de temperatuursensor niet al te best meer, deze staat standaard in het rood. Kan het daar iets mee te maken hebben, beveiliging ofzo?Of kan dat komen door de hogere verbrandingstemperatuur van LPG?
Update, kom er net achter dat als ik rem mijn knipperlicht rechtsvoor ook gaat branden….
:swear
Ok, bedankt voor de reacties! :thumbup
Massa ok dan, maar hoe kan het dan dat gewoon licht (rechts achter) ‘meeknipperd’ en mijn knipperlicht (ook rechts achter) tevens mijn remlicht is, kan dat allemaal door 1 massa draadje?
origineel gepost door boyanka
:hmmzkijk eens hoe goed je accu nog is, hoeveel start amperes hij nog geeftAccu is 1 maand oud en goed, lampje is nl. groen :)
Het is een 71 amp. Zou dit te weinig zijn?
Mijn vorige accu was 36 amp. met een startmotor van een 2.0s, en die ging wel rond…:hmmz
extra info: 2.4 onderblok en cilinderkop, de rest is van een 2.0s, wat kan verklaren waarom de vorige startmotor er mee opgehouden is. Die overigens wel warm starte, moeizaam maar toch.
Is geen injectie meer, maar een single carb. en een 5-bak ipv automaat. -
AuteurBerichten