startmotor gaat niet rond met warme motor

Forumindex Forums Techniek Cih startmotor gaat niet rond met warme motor

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208639
    The SpinDoctor
      Lid sinds:
      11 January 2009

      Hoi,

      Mijn oude startmotor was al een tijd slecht en is er laatst echt mee opgehouden, dus bij de sloop een andere opgehaald. Na een stuk of wat keer proberen leek er niks aan de hand, totdat ik een stuk gereden had. De startmotor ging echt bijna niet meer rond, vanmorgen koud ineens ook niet, balen, met de bus…
      Alle contacten opgeschuurd, ze waren erg smerig btw, en weer proberen. Starten als nooit te voren, soepel en met genoeg slagen. Warm echter krijgt hij hem amper rond en moet ik ongeveer 10 min. wachten.
      Waar zou dit door komen?
      Het is een c2.4ne op LPG.

      :hmmz

      #17462707
      obelix
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 November 2005

        origineel gepost door The SpinDoctor
        Hoi,

        Mijn oude startmotor was al een tijd slecht en is er laatst echt mee opgehouden, dus bij de sloop een andere opgehaald. Na een stuk of wat keer proberen leek er niks aan de hand, totdat ik een stuk gereden had. De startmotor ging echt bijna niet meer rond, vanmorgen koud ineens ook niet, balen, met de bus…
        Alle contacten opgeschuurd, ze waren erg smerig btw, en weer proberen. Starten als nooit te voren, soepel en met genoeg slagen. Warm echter krijgt hij hem amper rond en moet ik ongeveer 10 min. wachten.
        Waar zou dit door komen?
        Het is een c2.4ne op LPG.

        :hmmz

        staat je onsteking wel goed
        als die een stuk verkeerd staat kan weze als die warm is
        dat die de motor niet on bijna niet rond krijgt

        #17462708
        The SpinDoctor
          Lid sinds:
          11 January 2009

          Heb al allerlei standen geprobeerd, wel is volgens mij de temperatuursensor niet al te best meer, deze staat standaard in het rood. Kan het daar iets mee te maken hebben, beveiliging ofzo?

          #17462709
          js 400
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            gebeurd vaak met oude startmotoren als ze goed heet zijn.
            koop gelijk een 2.4 startmotor dan ben je van alles af:thumbup

            #17462710
            The SpinDoctor
              Lid sinds:
              11 January 2009

              Is een 2.4 startmotor…
              Over die ontsteking, hoe weet je wanneer die goed staat?

              #17462711
              The SpinDoctor
                Lid sinds:
                11 January 2009

                extra info: 2.4 onderblok en cilinderkop, de rest is van een 2.0s, wat kan verklaren waarom de vorige startmotor er mee opgehouden is. Die overigens wel warm starte, moeizaam maar toch.
                Is geen injectie meer, maar een single carb. en een 5-bak ipv automaat.

                #17462712
                boyanka
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 June 2005

                  :hmmzkijk eens hoe goed je accu nog is, hoeveel start amperes hij nog geeft

                  #17462713
                  Jaccoooo
                    Lid sinds:
                    9 December 2006

                    planetaire startmotor monteren,herkenbaar aan de kleinere diameter.

                    (ik heb er laatst nog 1 nieuw gekocht voor rond de 100,- euro volgens mij)

                    #17462714
                    The SpinDoctor
                      Lid sinds:
                      11 January 2009

                      origineel gepost door boyanka
                      :hmmzkijk eens hoe goed je accu nog is, hoeveel start amperes hij nog geeft

                      Accu is 1 maand oud en goed, lampje is nl. groen :)
                      Het is een 71 amp. Zou dit te weinig zijn?
                      Mijn vorige accu was 36 amp. met een startmotor van een 2.0s, en die ging wel rond…

                      :hmmz

                      #17462715
                      The SpinDoctor
                        Lid sinds:
                        11 January 2009

                        origineel gepost door The SpinDoctor
                        Heb al allerlei standen geprobeerd, wel is volgens mij de temperatuursensor niet al te best meer, deze staat standaard in het rood. Kan het daar iets mee te maken hebben, beveiliging ofzo?

                        Of kan dat komen door de hogere verbrandingstemperatuur van LPG?

                        #17462716
                        boyanka
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 June 2005

                          :thumbdownik rijdt ook met een 2.4 op lpg met een startmotor van een 2.4 en ik heb dit probleem nog nooit gehad. m’n accu is 66 amp maar mijn dynamo maar 55 dus voller krijg ik hem toch niet. Ik denk dat je ontsteking niet helemaal goed staat

                          maar wat laad jou dynamo?je kan bv een 100 amp accu erin stoppen maar als je dynamo niet verder komt dan 36 amp zal het ook niet lukken

                          #17462717
                          postbusmanta
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 July 2004

                            Even met een multimeter de overgangsweerstand meten:

                            Je houdt de plus-pen op de + van de accu en de min-pen op de aansluiting van de startmotor.
                            Nu laat je iemand anders starten. Kijk wat de meter aangeeft.

                            Dit doe je ook met de min-pen op de – van de accu en de plus-pen op de behuizing van je startmotor.
                            Weer laat je iemand starten. (kijk wat de meter aangeeft).

                            Ik kan niet exact zeggen wat de maximale waarde is, maar volgens mij moet dit niet boven de 1 volt uitkomen.

                            #17462718
                            Asko
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 October 2008

                              origineel gepost door boyanka
                              :thumbdownik rijdt ook met een 2.4 op lpg met een startmotor van een 2.4 en ik heb dit probleem nog nooit gehad. m’n accu is 66 amp maar mijn dynamo maar 55 dus voller krijg ik hem toch niet. Ik denk dat je ontsteking niet helemaal goed staat

                              maar wat laad jou dynamo?je kan bv een 100 amp accu erin stoppen maar als je dynamo niet verder komt dan 36 amp zal het ook niet lukken

                              Een accu met 100 Ah krijg je met een dynamo van 36 echt wel vol hoor.

                              En ik heb precies hetzelfde probleem gehad met de motor, bij warme motor kreeg ik em niet meer aan. Toen lag het aan de accu, niet genoeg spanning op de startmotor zelf. Nieuwe accu en was klaar. Dus even meten zoals postbusmanta zegt.

                              #17462719
                              fluks
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 October 2005

                                gewoon geen startmotor of dynamo van de sloop halen die liggen vaak al een tijdje stil en als je ze dan weer gebruikt is het na een paar weken weer janken
                                gewoon je startmotor even laten reviseren ben je van alle gedoe af en zo duur is dat helemaal niet

                                #17462720
                                The SpinDoctor
                                  Lid sinds:
                                  11 January 2009

                                  He, bedenk me net dat ik nog dezelfde kabels heb, misschien laat die niet genoeg spanning door…. Weerstand?
                                  Heb de kabels van de ‘nieuwe’ startmotor er ook bij gekregen dus ga die proberen, wie weet…

                                  #17462721
                                  postbusmanta
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 July 2004

                                    In je startrelais zit achterin een contactbrug.
                                    Deze zorgt ervoor dat de startmotor gaat draaien als het tandwieltje op de bendix tussen de starterkrans zit.
                                    Als deze contactbrug is ingebrand, krijg je ook een overgangsweerstand.

                                    Dit kun je allemaal meten op de manier zoals hierboven omschreven.
                                    Zonde om allerlei dingen te gaan verwisselen als daar het probleem niet in zit.

                                    :wors :wors METEN IS WETEN :wors :wors

                                    #17462722
                                    The SpinDoctor
                                      Lid sinds:
                                      11 January 2009

                                      Ok :thumbup

                                      #17462723
                                      googempie
                                        Lid sinds:
                                        2 April 2006

                                        t probleem kan ook in de startmotor zelf zitten een diode kan zijn doorgebrand waardoor de startmotor niet uit ruststand kan komen. Lang bekrachtigen leid tot schade aan de primaire spoel. Ligt het dus niet aan de accu/startstroom haal dan even je startmotor uit elkaar om die te controleren. Deze opnieuw laten wikkelen en nieuwe diodes in solderen kostte mij ongeveer 40 Euro.

                                        #17462724
                                        The SpinDoctor
                                          Lid sinds:
                                          11 January 2009

                                          Alles is gechecked, startmotor is de boosdoener!

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.