startmotor gaat niet rond met warme motor

Forumindex Forums Techniek Cih startmotor gaat niet rond met warme motor

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208639
    The SpinDoctor
    • Topics 8
    • Reacties 28
    Lid sinds:
    11 January 2009

    Hoi,

    Mijn oude startmotor was al een tijd slecht en is er laatst echt mee opgehouden, dus bij de sloop een andere opgehaald. Na een stuk of wat keer proberen leek er niks aan de hand, totdat ik een stuk gereden had. De startmotor ging echt bijna niet meer rond, vanmorgen koud ineens ook niet, balen, met de bus…
    Alle contacten opgeschuurd, ze waren erg smerig btw, en weer proberen. Starten als nooit te voren, soepel en met genoeg slagen. Warm echter krijgt hij hem amper rond en moet ik ongeveer 10 min. wachten.
    Waar zou dit door komen?
    Het is een c2.4ne op LPG.

    :hmmz

    #17462707
    obelix
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 199
    Lid sinds:
    8 November 2005

    origineel gepost door The SpinDoctor
    Hoi,

    Mijn oude startmotor was al een tijd slecht en is er laatst echt mee opgehouden, dus bij de sloop een andere opgehaald. Na een stuk of wat keer proberen leek er niks aan de hand, totdat ik een stuk gereden had. De startmotor ging echt bijna niet meer rond, vanmorgen koud ineens ook niet, balen, met de bus…
    Alle contacten opgeschuurd, ze waren erg smerig btw, en weer proberen. Starten als nooit te voren, soepel en met genoeg slagen. Warm echter krijgt hij hem amper rond en moet ik ongeveer 10 min. wachten.
    Waar zou dit door komen?
    Het is een c2.4ne op LPG.

    :hmmz

    staat je onsteking wel goed
    als die een stuk verkeerd staat kan weze als die warm is
    dat die de motor niet on bijna niet rond krijgt

    #17462708
    The SpinDoctor
    • Topics 8
    • Reacties 28
    Lid sinds:
    11 January 2009

    Heb al allerlei standen geprobeerd, wel is volgens mij de temperatuursensor niet al te best meer, deze staat standaard in het rood. Kan het daar iets mee te maken hebben, beveiliging ofzo?

    #17462709
    js 400
    Bijdrager
    • Topics 42
    • Reacties 889
    Lid sinds:
    30 June 2004

    gebeurd vaak met oude startmotoren als ze goed heet zijn.
    koop gelijk een 2.4 startmotor dan ben je van alles af:thumbup

    #17462710
    The SpinDoctor
    • Topics 8
    • Reacties 28
    Lid sinds:
    11 January 2009

    Is een 2.4 startmotor…
    Over die ontsteking, hoe weet je wanneer die goed staat?

    #17462711
    The SpinDoctor
    • Topics 8
    • Reacties 28
    Lid sinds:
    11 January 2009

    extra info: 2.4 onderblok en cilinderkop, de rest is van een 2.0s, wat kan verklaren waarom de vorige startmotor er mee opgehouden is. Die overigens wel warm starte, moeizaam maar toch.
    Is geen injectie meer, maar een single carb. en een 5-bak ipv automaat.

    #17462712
    boyanka
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 893
    Lid sinds:
    8 June 2005

    :hmmzkijk eens hoe goed je accu nog is, hoeveel start amperes hij nog geeft

    #17462713
    Jaccoooo
    • Topics 5
    • Reacties 137
    Lid sinds:
    9 December 2006

    planetaire startmotor monteren,herkenbaar aan de kleinere diameter.

    (ik heb er laatst nog 1 nieuw gekocht voor rond de 100,- euro volgens mij)

    #17462714
    The SpinDoctor
    • Topics 8
    • Reacties 28
    Lid sinds:
    11 January 2009

    origineel gepost door boyanka
    :hmmzkijk eens hoe goed je accu nog is, hoeveel start amperes hij nog geeft

    Accu is 1 maand oud en goed, lampje is nl. groen :)
    Het is een 71 amp. Zou dit te weinig zijn?
    Mijn vorige accu was 36 amp. met een startmotor van een 2.0s, en die ging wel rond…

    :hmmz

    #17462715
    The SpinDoctor
    • Topics 8
    • Reacties 28
    Lid sinds:
    11 January 2009

    origineel gepost door The SpinDoctor
    Heb al allerlei standen geprobeerd, wel is volgens mij de temperatuursensor niet al te best meer, deze staat standaard in het rood. Kan het daar iets mee te maken hebben, beveiliging ofzo?

    Of kan dat komen door de hogere verbrandingstemperatuur van LPG?

    #17462716
    boyanka
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 893
    Lid sinds:
    8 June 2005

    :thumbdownik rijdt ook met een 2.4 op lpg met een startmotor van een 2.4 en ik heb dit probleem nog nooit gehad. m’n accu is 66 amp maar mijn dynamo maar 55 dus voller krijg ik hem toch niet. Ik denk dat je ontsteking niet helemaal goed staat

    maar wat laad jou dynamo?je kan bv een 100 amp accu erin stoppen maar als je dynamo niet verder komt dan 36 amp zal het ook niet lukken

    #17462717
    postbusmanta
    Bijdrager
    • Topics 87
    • Reacties 1913
    Lid sinds:
    5 July 2004

    Even met een multimeter de overgangsweerstand meten:

    Je houdt de plus-pen op de + van de accu en de min-pen op de aansluiting van de startmotor.
    Nu laat je iemand anders starten. Kijk wat de meter aangeeft.

    Dit doe je ook met de min-pen op de – van de accu en de plus-pen op de behuizing van je startmotor.
    Weer laat je iemand starten. (kijk wat de meter aangeeft).

    Ik kan niet exact zeggen wat de maximale waarde is, maar volgens mij moet dit niet boven de 1 volt uitkomen.

    #17462718
    Asko
    Bijdrager
    • Topics 37
    • Reacties 317
    Lid sinds:
    22 October 2008

    origineel gepost door boyanka
    :thumbdownik rijdt ook met een 2.4 op lpg met een startmotor van een 2.4 en ik heb dit probleem nog nooit gehad. m’n accu is 66 amp maar mijn dynamo maar 55 dus voller krijg ik hem toch niet. Ik denk dat je ontsteking niet helemaal goed staat

    maar wat laad jou dynamo?je kan bv een 100 amp accu erin stoppen maar als je dynamo niet verder komt dan 36 amp zal het ook niet lukken

    Een accu met 100 Ah krijg je met een dynamo van 36 echt wel vol hoor.

    En ik heb precies hetzelfde probleem gehad met de motor, bij warme motor kreeg ik em niet meer aan. Toen lag het aan de accu, niet genoeg spanning op de startmotor zelf. Nieuwe accu en was klaar. Dus even meten zoals postbusmanta zegt.

    #17462719
    fluks
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 578
    Lid sinds:
    20 October 2005

    gewoon geen startmotor of dynamo van de sloop halen die liggen vaak al een tijdje stil en als je ze dan weer gebruikt is het na een paar weken weer janken
    gewoon je startmotor even laten reviseren ben je van alle gedoe af en zo duur is dat helemaal niet

    #17462720
    The SpinDoctor
    • Topics 8
    • Reacties 28
    Lid sinds:
    11 January 2009

    He, bedenk me net dat ik nog dezelfde kabels heb, misschien laat die niet genoeg spanning door…. Weerstand?
    Heb de kabels van de ‘nieuwe’ startmotor er ook bij gekregen dus ga die proberen, wie weet…

    #17462721
    postbusmanta
    Bijdrager
    • Topics 87
    • Reacties 1913
    Lid sinds:
    5 July 2004

    In je startrelais zit achterin een contactbrug.
    Deze zorgt ervoor dat de startmotor gaat draaien als het tandwieltje op de bendix tussen de starterkrans zit.
    Als deze contactbrug is ingebrand, krijg je ook een overgangsweerstand.

    Dit kun je allemaal meten op de manier zoals hierboven omschreven.
    Zonde om allerlei dingen te gaan verwisselen als daar het probleem niet in zit.

    :wors :wors METEN IS WETEN :wors :wors

    #17462722
    The SpinDoctor
    • Topics 8
    • Reacties 28
    Lid sinds:
    11 January 2009

    Ok :thumbup

    #17462723
    googempie
    • Topics 2
    • Reacties 35
    Lid sinds:
    2 April 2006

    t probleem kan ook in de startmotor zelf zitten een diode kan zijn doorgebrand waardoor de startmotor niet uit ruststand kan komen. Lang bekrachtigen leid tot schade aan de primaire spoel. Ligt het dus niet aan de accu/startstroom haal dan even je startmotor uit elkaar om die te controleren. Deze opnieuw laten wikkelen en nieuwe diodes in solderen kostte mij ongeveer 40 Euro.

    #17462724
    The SpinDoctor
    • Topics 8
    • Reacties 28
    Lid sinds:
    11 January 2009

    Alles is gechecked, startmotor is de boosdoener!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.