Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
waar zit bij deze auto de ecu?
heb net een nieuwe stekker eraan gemaakt een orginele, maar steeds het zelfde, heb hem uitgelzen heb zelf zon kastje en alsk naar de waardes kijk en de grafiek beelden zijn deze totaal stilstaand..inlaat lucht 174 graden en de g/s weet ik nu zo heel ff nie meer…ontkoppel ik de stekker is rijgedrag het zelfde en de waardes ook… grafiek beelden is gewoon horizontale lijn..omdat lmm nieuw is ga ik er vanuit dat er geen plus of min signaal is…al is de fout p0100 luchtmassameter …werking onjuist.. weet iemand welke signalen ik op de 4 draden moet meten of welke kabel een + signaal is en welke massa
Kop erafgehaald…was aan klepppen niks te zien..alleen 2 tuimelaars gebroken..dus zuiger zal kleppen zeker wel geraakt hebben…kop weggebracht voor revisie, zelf geen tijd voor op moment..en carter pan eronderuit gehaald..want zag bij demontage dat ik een boutje van ketting geleider miste…zal wel tussen ketting en tandwiel zijn gevallen..ploppen we gelijk even zuigers eruit..nieuwe lagerschalen en zuigerveertjes..hoonstructuur mooi zichtbaar nog…maar ben erachter gekomen dat vacuum pomp vast zit..ka kleine slag maken en dan zit die vast..Ouw kunnen zegge dat hierdoor misschien ketting geknapt is maar vind nie logisch dan boutje van gelijder weg is..magoed
Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk
Wasgate van turbo hing vast, heb hem 1 x handmatig bedient en toen was het goed…vraag me nie hoe het kan, en dat er geen foutecode was, ma is weer 100procent
grote plug en gat on het krukas is stuk kleinder
want ze hebben me een corsa gebracht met ketting gebroken, kop en alles is gereviseerd, aleen vraag ik me af als de zuiger van cilinder 1 en 4 helemaal boven moeten staan of een beetje onder hoogste punt…vermoed helemaal boven, maar omdat ik die pen nie heb vraag k het liever ter controle even
dat is de dis-ontsteking..
ma snap even het hak op de tak spring verhaal niet…
snelheidssensor is vv?
en dat knarsend geluid is dat niet je startmotor die even blijft hangen?
tot me grote verbazing ligt er eeen x14xe blok in…
ziet er top uit:) suc6 verder
kzouw gewoon eens de dagteller op 0 zetten, voltanken en dan gaan rijden tot je tanklampje brand, dan weer voltanken, dagteller op 0 en kijken wat je bij beide tanken gemiddeld gereden heb.. 1op…..
Temperatuursensor koelvloeistof nie kapot? hoeft nie persee de motorlamp voor te gaan branden..
En nu het weer beter wordt rijd je waarschijnlijk ook met je airco aan;), heeft ook te maken met hoger verbruik..
Orginele opelnummer voor de bougies is 1214000…
Sow super:)..goed bezig, en maak me geen enkele zorgen over het eind resultaat! Top project!:D
@ wim-v6
Thnx voor je reactie, dus als ik een kaal blok koop van 1 van de boven genoemde motoren, bijv. een z16xe, dan kan ik met hulp van me eigen aanbouw delen en kabelboom de klus klaren?
heb wel vaker motoren vervangen of uitelkaar gehaald voor revisie op het werk, maar daar wordt altijd een x16xe door een x16xe vervangen of een z18xe1 door een z18xe1, vandaar dat ik deze vraag stelde..
kga eens rondkijken als ik iets kan vinden van een kaal blok ect.
nogmaals dank:)
20 mei 2010 om 17:02 In reactie op: 15-3-2010 RDW Keuring Corsa B C20XE -> Auto in beslag !! #17628648kan je nie zien waarom er aan gelast is? of heb je zelf geen goede verklaring waarom je er gelast heb?..steuntje vast maken aan chassis of wat dan ook..of is het echt een lasnaad rondom het chassisnummer…
Vind het een raar verhaal zoals al meedere gezegd hebben, maar ik vraag me eig nog 1 ding af, en moet je je nie aangevallen voelen @ dabok…
Zoveel tijd en zoveel geld, energie, passie heb je in dit project geduwt, maar kvind persoonlijk nie dat je echt veel(en snap dat je het druk heb)eraan doet om de auto terug te krijgen..je hebt weken gewacht op reactie en dan bel je ma us na de politie hoe het zit…
Kzouw elke dag bellen als ik niks hoordeKdenk dat je een z16xe hebt in je astra;) of een x16xel…1 van die 2..
Of is het een speciale oplage met een speciale motor, zon x16ze?;) hehe
@dani..Rij je veel korte stukken? want dan kan het zijn dat condens en vuildeeltjes in je olie aanwezig blijven..als je dan een flink stuk(autobaan) gaat rijden en de motor wordt echt goed warm, kan het zijn dat je condens verdampt in de olie, en misschien sommige vuildeeltjes verbanden, waardoor je oliepijl verd8 laag wordt opeens?
en welke olie gebruik je?
@ wim-v6
Is idd storings gevoelig en schakelt traag..
Vind persoonlijk, ondanks dat je er nieuwe sotware in kunt laden, dat se vrij stotterig en schokkerig rijden, vooral met optrekken bij het stoplicht als het groen wordt bijv..
Eerste keer dat ik zo’n ding op de brug moest rijden, kwam bij de poort aan, k rem, en hing bijna met me gezicht op de stuurairbag;)..remmen bij lage snelheid zeer fors..
Kweet niet hoe het is als je er langere tijd in rijd, alles moet wennen lijkt me, ma ben ermee op cursus geweest, en rijd persoonlijk toch echt liever vol-automaat dan een half automaat…maar misschien bevalt ie je wel goed kenny900wb
neej, maar hadde met opel gebeld nogmaals, en ze zeiden dat er dan een ander instrumentenpaneel is ingekomen..want met de veiligheidscode die we opgevraagd hadden, konden we eig niks, omdat de klok nog het chassisnummer bevatte van de vorige auto…
owkeej:) thnx…ga us zoeken voor een cd30 met mp3
oplossing gevonden….
als je via de tech alle stuurapparaten bekijkt, zag je dat het instrumentenpaneel, nie gelijke chassis nummer had….
deze geresset, veiligeheidscode opgevraagd, ingevoerd en klaar was kees….maar een z19dth van 2007 met 32 gelopen, leek me al een beetje raar;)
nog niks gevonden pfff:(…opel zelf weet ook geen oplossing
Kwerkte eerst bij OpelDealer Nedam in roermond…hadden plusminus 45 a 50 doorgangen op een dag(waren met 13 monteurs) en moet bekennen dat het erg vaak voor kwam dat bij een vectra C een voorveer gebroken was(beide in 1 keer nog nooit gezien)..
In 95procent van de gevallen was het de LV veer die gebroken was, en idd zoals Wim al aangeeft, de kwalitiet van de onderdelen is zichtbaar minder…
Na mijn inzien is het breken van veren bij de Astra G begonnen(vooral achter)..maar denk nie dat het een opelkwaal is alhoewel…….Werk nu bij Boy Heijnen in roermond (Saab,Kia,Opel)…
Een 9-3 Sportsedan staat op een vectra onderstel en ook hierbij breken de veren regelmatig, en ook in 95 procent van de gevallen breekt de LV veer..Lijkt me sterk dat dit nog toeval is
zekeringen allemala gecontroleerd, zijn allemaal heel…
de achterruitverwarming werkt trouwens een sec of 5 en dan valt ie uit..en de airco s met de tech wel aan te sturen
zal wel aan je de koppelingspositiesensor bij het pedaal liggen…heb deze al vaak genoeg vervangen als mensen kwamen met die klacht..dat je af remt , koppeling indrukt en dat je dan merkt dat hij eigelijk beetje door wilt duwen of dat ie bijna af wilt slaan…
Na het vervangen van deze sensor was alles opgelost
hey mensen, mijn excuses dat ik niks meer heb laten weten..heb nogal wat prive problemen gehad..
Kheb de mothode zoals hierboven geprobeerd, maar zonder resultaat..Kheb daarna toch maar de startmotor vv omdat deze enorm heet werd..we zijn inmiddels een maand of 5 verder, en heb niks meer gehoord dat ie uitviel;)…
Iemand een nadere verklaring hoe het kan dat de auto uitvalt onder het rijden, de startmotor dus de oorzaak is, terwijl deze alleen met starten bediend wordt
origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door corsaagsi
Witte rook is koelvloeistof, blauwe is olie.. Of is het gewoon condens? Het is wel wat kouder buiten he? Daardoor lijkt ie altijd veel te roken.. Ach en roken kunnen die GSI’tjes toch wel.. Worden ze oud mee! :DDan heb je nog nooit een ECHTE olieslurper gehad haha..
Bij FLINK olieverbruik word dat ook gewoon witte ROOK ipv Damp.
Als he zover is, is zijn het niet meer alleen de kleprubbers hoor.
willem
Khad er eerst 1ntje;) die verbruikte 1 liter olie op 100 kilometer…Kwam ook oor vervuiling, want heb um geflushd..paar keer om de 1000 kilomter olie vervangen..en toen 0 w 40 erin gedaan, was het nog 1liter op 500 kilometer…
-
AuteurBerichten