Vivaro slaat bijna af met afremmen

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Vivaro slaat bijna af met afremmen

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220442
    Gommel
      Lid sinds:
      10 June 2007

      Hoi allen,

      nou ben super tevreden met de vivaro, maar zit met een klein probleempje. Als ik goed afrem in zijn vrij dan heeft begint de auto te stotteren en zakt het toerental naar rond de 500 toeren.

      Auto slaat net niet af zeg maar.

      Nu zit er wel garantie op, maar vroeg me af of iemand hier wist waar het aan kan liggen.

      Grtz.

      #17662566
      johani500driver
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 November 2007

        He, hoe het komt weet ik niet, maar heb weleens gehoord dat “(rijden”) in zijn vrij niet goed is voor de moter.

        #17662567
        JohnC
          Lid sinds:
          22 October 2006

          heb ik ook wel eens dan rommelt hij een beetje en dan is het weer goed.
          ik weet niet wat het is heb het toen ook al eens laten maken maar doet het nu weer.
          wacht gewoon tot hij het niet meer doet.:cry

          #17662568
          vorvaro
            Lid sinds:
            1 February 2009

            Nou gommel,
            die van mij doet het ook, vooral als hij koud is en bij een kruising de koppeling intrap.
            Volgens mij hoort het er een beetje bij, want een kennis heeft een traffic en die doet het ook.
            Heb die dealer ook wel eens gevraagd maar die weten het ook niet.
            Geen zorgen om maken dus.

            #17662569
            stillekracht
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 May 2007

              :hmmz Heb ik nog niet megemaakt, maar ik trek hem ook nooit uit z’n versnelling als ik rij.
              Wat ik wel eens heb geprobeerd:
              In z’n vrij vol gas geven geeft minder toeren, dan als ik de koppeling intrap en de 1ste versnelling heb staan.
              mischien is dat dezelfde situatie….?

              #17662570
              Gommel
                Lid sinds:
                10 June 2007

                Nee volgens mij niet. Maar ga vd week langs de VOD voor een diagnose. Maar los laten lopen in zijn vrij is dus niet echt verstandig?

                #17662571
                stillekracht
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 May 2007

                  Nee, niet verstandig, beter om gewoon in de versnelling rustig [bij] te remmen.
                  Op dat moment gebruik je de vertraging van je motor [compressie], en gebruik je geen diesel, en slijten je remmen minder.

                  #17662572
                  The Red Lizard
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 July 2009

                    zal wel aan je de koppelingspositiesensor bij het pedaal liggen…heb deze al vaak genoeg vervangen als mensen kwamen met die klacht..dat je af remt , koppeling indrukt en dat je dan merkt dat hij eigelijk beetje door wilt duwen of dat ie bijna af wilt slaan…

                    Na het vervangen van deze sensor was alles opgelost

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.