Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik denk dat het met dit weer normaal is? Die van mij blijft ook tijdens het rijden iets onder de 90 graden staan… Niks om je druk over te maken, lijkt mij. Het is gewoon koud buiten en als je dat ook nog gaat rijden stroomt koude lucht langs de auto.
Misschien dat het onderste gedeelte van de veer afgebroken is. Dat stukje kan in je kom blijven zitten en zo’n geluid maken. Heb ik laatst ook eens gehad… De veer moest toen voor de apk vervangen worden.
Je kan dus eens voelen in de kom van de veer of er een stukje ligt.
17 augustus 2010 om 18:53 In reactie op: Astra 2.2 DTI uit 2003 (DTR) houdt in bij het optrekken #17690825Zojuist hetzelfde probleem gehad. Toen ik merkte dat de auto inhield, ben ik gestopt. Vervolgens 20 minuten later ben ik weer vertrokken en was het probleem weer weg. Heb jij er nog steeds last van? Of heb je er al iets aan laten doen of uit laten lezen?
Trouwens: ik heb de 2.0 DTI.
Is het bij nieuwe auto’s nog nodig om deze in te rijden? Ik heb een nieuwe auto gehad. De garage vertelde mij dat dit niet nodig was. In de fabriek zouden de motor al ingereden zijn…
Die van mij (ydth2.0 dti) verbruikt ongeveer 2 liter op de 10.000km (km stand is nu 94.000km).
Sommige auto’s gloeien al automatisch voor op het moment dat jij de auto van het slot af haalt (bijv. door afstandsbediening). Tegen de tijd dat jij dan de auto start ben je misschien 3 seconden verder. Misschien dat dat lang genoeg is om voor te gloeien. :hmmz
Bedankt voor de tip Wim. Dit doe ik ook geregeld (elke dag wel 1 keer, omdat ik 160 km beetje suf rijd). En dan zie je inderdaad een lekkere rook achter de auto. :agent
Beste Dirk2.0DTI
Volgens mij heb ik van de zelfde mensen de auto overgekocht als jou. Die van mij was ook van een “overheids” dienst in Den haag. Auto is keuring onderhouden en had maar 82dkm op de teller. Ik heb zelf ook een 2.0dti. Gemiddeld rij 900km met 1 tank. Maar ik ik rij ook rustig, ongeveer 100km/h en ongeveer 80 km achter elkaar. Ik rij extra 100 zodat ie extra zuinig is. Moet je maar eens op de boordcomputer kijken naar het verschil tussen 100 en 120. Veel plezier met de auto.
Sorry, wat is een U2U? :+
Heb het bestand gedownload, ik ga het eens bestuderen.
Wow, indraaien. Dat lijkt mij dus veel moeilijker. Moet je hier apart gereedschap voor hebben dan? :O
Bedankt allebei!
Het probleem van de rem is nog steeds niet opgelost. Ik krijg de remschijf niet uit de klauw. Op het filmpje zie je dat hij met een schroevendraaier de rem los probeert de maken door de remblokken / remcilinder terug te duwen. Als je dat doet met een schroevendraaier, gaat dan je remblok niet kapot?
Daarnaast vraag ik me af of het extra moeilijk is om de schijfrem eruit te krijgen, als deze in gesleten is. Ik dat dat bij mij het geval is.
Hebben jullie nog tips en ideeën?
PS: door de zichtbare delen van de rem schoon te maken is het aanlopen in ieder geval al minder (zelfs een tijdje weggeweest), maar het komt steeds weer terug.
Volgens mij is het met dit weer normaal. Ik heb wel een ander type motor (2.0DTI), maar de thermostaat geeft na 20 km aan dat hij langzaam van de “0” graden begint te gaan. Ongeveer naar 40 km blijft hij tussen de 75 – 85 graden steken (ik rij wel maar 100 ivm met verbruik :P). Toen het laatst even boven de 5 graden was merkte ik al meteen verschil.
Ik denk dus dat je niet echt zorgen hoeft te maken. Dit is ook niet het ideale weer om het te testen…
En maakt het uit of je vol met half synthetisch mengt?
Omdat ik niet zeker wist wat voor olie al in de motor zat heb ik toch geprobeerd om te achterhalen welke garage de auto onderhouden heeft. Ik heb de garage gevraagd wat voor olie zij als laatste erin hebben gedaan. Zij hebben 5w40 half synthetisch erin gedaan.
Zou het kwaad kunnen om dit te mengen met 5w30 vol synthetische olie? Wat is het ergste dat kan gebeuren?
Bedankt voor de tips!
Dan zal ik deze kopen en gebruiken om bij te vullen. :)Heb precies het zelfde probleem met de handrem cq. rem rechtsachter. Wat bij mij soms helpt om hem los te maken is achteruit rijden en flink remmen. Als je dat zo’n 3 keer achter elkaar doet ben je voor de komende tijd van het probleem af. Maar misschien is schoonmaken ook een oplossing.
origineel gepost door vernon01
bedankt allemaal, zal het met de radio proberen, nog tips voor een leuke betaalbare autoradio?
Maar ik begrijp dat het dan niet meer gaat met de boordcomputer? Of moet je dan een autoradio kopen bij de opel-dealer om dat te voorkomen ?
Gr. VernonHet zal niet voor problemen zorgen met de boordcomputer. Wat je alleen mist is dat de boordcomputer niet meer bijvoorbeeld de radio zender laat zien (iig bij mij niet). En als ik de radio aan heb laat hij ook niet de datum zien. Natuurlijk laat de radio zelf op zijn display wel het eea zien.
(Vroeger had ik een auto die alles op 1 display liet zien, dus radiozender, wat voor track je afspeelde etc. Dat is dus wat bij mij op dit moment niet lukt. Dat is wat ik bedoelde.)
Bij mij precies hetzelfde. Ook dat de vering kraakt met kou. Na een tijdje rijden is het weg (denk dat de rubbers door warme van de motor dan warmer zijn?).
Als je de Philips radio, met cassette, hebt gehad zijn zitten er toch al blokjes op om de radio aan te sluiten? Bij mij in ieder geval wel. Was geen probleem om de radio om te zetten. Enige nadeel is dat mijn radio niks uitstuurt naar de boordcomputer.
Dus oude radio met slee eruit. Nieuwe slee erin, blokjes aansluiten, radio aanduwen en klaar!
PS: welk type motor heb je?
Bedankt voor de berichten!
Een kicker moet ik dus hebben. Ik zie dat deze aardig prijzig (kunnen zijn). Misschien is het goedkoper om zelf de kist te bouwen…
Ik dacht al dat ik voor zwaarder moest gaan. Vroeger had ik zelf in mijn twingo een subwoofer van (volgens mij) 200rms. Dat was in die auto al heel heftig. Het hoeft voor mij ook geen keiharde bas te zijn. Een mooie bas zou voor mij al voldoende zijn. Nu heb ik gewoon 4 speakers die bijna geen bas geven.22 januari 2010 om 18:13 In reactie op: Radio valt ineens zomaar uit en gaat even later weer aan? #17597112Dit heb ik ook eens een keer gehad, maar dan in mijn Astra G. Wat bij mij hielp was de radio eruit halen en wat contact spray op de contact punten. Vervolgens goed aandrukken. Nu +- een maand verder nog nergens last van gehad.
PS: Heb je toevallig die draden door moeten verbinden om ervoor te zorgen dat je zo’n “blokje” van contactpunten krijgt? Dan moet je die ook eens met contact spray behandelen.
Bedankt, hier heb ik al heel wat aan! Zo ziet de rem van mijn auto ook uit inderdaad.:thumbup
Lijkt eigenlijk te mooi om waar te zijn. Meestal is het dan ook zo…
-
AuteurBerichten