krakende vering

Forumindex Forums Modellen Astra krakende vering

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216578
    vernon01
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 December 2009

      Ik heb begin december een Opel Astra Njoy gekocht uit 2003.
      Toen het kouder werd begon mijn voorvering te kraken bij drempels en verlaagde stoepen. Ik heb daarop de (opel) garage de auto na laten kijken, dit daar ik ook een G2-garantie heb. Deze hebben de rubbers wel iets bijgesteld waardoor het kraken wel even weg was, maar het kraken zou terugkomen, verzekerde men mij. Dat is ook het geval natuurlijk, maar het gekke was dat men dit bij de garage “normaal” vond, de monteur had een Omega, waarbij hij het ook had. Als ik er echt vanaf wilde moest ik gaan betalen! Maar dit lijkt mij toch niet “normaal” bij welke auto dan ook! Wie herkent dit en wat kan ik er aan doen ? Moet ik echt de auto bv anwb laten keuren om aan te tonen dat het kraken van de vering echt niet normaal is? Duidt dit op slijtage van de vering, of wat ??

      #17598602
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        zijn de rubbers van de stabilisatorstang aan de voorzijde.
        Vervangen of invetten helpt tijdelijk,als het warmer buiten wordt zal het weer weg zijn.
        Ik ben geneigd om te zeggen:ja het is normaal,in de zin van dat ze het eigenlijk allemaal hebben.

        #17598603
        OscaR-16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 May 2009

          origineel gepost door vernon01
          Ik heb begin december een Opel Astra Njoy gekocht uit 2003.
          Toen het kouder werd begon mijn voorvering te kraken bij drempels en verlaagde stoepen. Ik heb daarop de (opel) garage de auto na laten kijken, dit daar ik ook een G2-garantie heb. Deze hebben de rubbers wel iets bijgesteld waardoor het kraken wel even weg was, maar het kraken zou terugkomen, verzekerde men mij. Dat is ook het geval natuurlijk, maar het gekke was dat men dit bij de garage “normaal” vond, de monteur had een Omega, waarbij hij het ook had. Als ik er echt vanaf wilde moest ik gaan betalen! Maar dit lijkt mij toch niet “normaal” bij welke auto dan ook! Wie herkent dit en wat kan ik er aan doen ? Moet ik echt de auto bv anwb laten keuren om aan te tonen dat het kraken van de vering echt niet normaal is? Duidt dit op slijtage van de vering, of wat ??

          ik heb tot nu toe 2 astra g’s gehad waarvan nog 1 in bezit, en ja ze kraken allebei in de winterperiode. ik stoor me er niet aan, zet de muziek wel wat luider:P

          #17598604
          Astra_DLS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2008

            Is dit een schavend geluid van een van de voorveren? ik heb dat namelijk linksvoor bij dit weer. Als ik over een drempel rijd, hoor ik daar een dergelijk geluid vandaan komen. Met kleine gaten / hobbels heb ik er dan weer geen last van.

            #17598605
            vernon01
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 December 2009

              Helaas, dan zal ik er aan moeten wennen, want deze zuinige Astra diesel, bevalt mij super( loopt 1 op 20 !)

              Alleen nog problemen om een autoradio in te bouwen, heb een Blauwpunkt 2dehands gekocht zonder slee, maar deze past niet helemaal in de slee van de philips die er al in zat. Als ik een nieuwe autoradio koop met slee, is dat vrij gemakkelijk te vervangen zo’n slee, of moet ik eerst alle draden goed aansluiten? en welke kleur is dan wat /
              Gr. Vernon

              #17598606
              Terence
                Lid sinds:
                19 January 2010

                Bij mij precies hetzelfde. Ook dat de vering kraakt met kou. Na een tijdje rijden is het weg (denk dat de rubbers door warme van de motor dan warmer zijn?).

                Als je de Philips radio, met cassette, hebt gehad zijn zitten er toch al blokjes op om de radio aan te sluiten? Bij mij in ieder geval wel. Was geen probleem om de radio om te zetten. Enige nadeel is dat mijn radio niks uitstuurt naar de boordcomputer.

                Dus oude radio met slee eruit. Nieuwe slee erin, blokjes aansluiten, radio aanduwen en klaar!

                PS: welk type motor heb je?

                #17598607
                AsconaC20NE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 December 2004

                  Ik heb het ook met mijn Astra G Cabrio, mijn broer ook met zijn gewone astra G en mijn ouders ook met de zafira.

                  je kunt die rubbers invetten met speciaal vet, meestal gaat het dan de hele winter wel goed hier, mooi stil. Maar de winter er op kraakt het gewoon weer…

                  Met je radio:

                  slede er helemaal uithalen, dit zijn van die dichte waar de stekker vast in zit. stekker uit de slede wippen en een universele slede er in stoppen. Blokjes in de radio en klaar

                  #17598608
                  kaneelschep
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 November 2004

                    Ik heb ook een beetje knerpend geluid van de schokdempers/veren weg. Is in de zomer inderdaad minder..

                    #17598609
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Rubbers van stabi

                      #17598610
                      Famempeters
                        Lid sinds:
                        8 March 2008

                        ook mijn vectra en de astra kraken en ter gerusttselling hebben we hier nog een hele dure auto lopen een Alto van 95 die kraakt zelfs met dit kl-te weer
                        HET ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN DAT KRAKEN ,,moet je mee leren leven

                        bert

                        #17598611
                        Astra_DLS
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 March 2008

                          Het viel me op, dat het geluid vanochtend weg was, terwijl het toch nog licht vroor. Raar gebeuren,.

                          #17598612
                          vernon01
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 December 2009

                            bedankt allemaal, zal het met de radio proberen, nog tips voor een leuke betaalbare autoradio?
                            Maar ik begrijp dat het dan niet meer gaat met de boordcomputer? Of moet je dan een autoradio kopen bij de opel-dealer om dat te voorkomen ?
                            Gr. Vernon

                            #17598613
                            Terence
                              Lid sinds:
                              19 January 2010

                              origineel gepost door vernon01
                              bedankt allemaal, zal het met de radio proberen, nog tips voor een leuke betaalbare autoradio?
                              Maar ik begrijp dat het dan niet meer gaat met de boordcomputer? Of moet je dan een autoradio kopen bij de opel-dealer om dat te voorkomen ?
                              Gr. Vernon

                              Het zal niet voor problemen zorgen met de boordcomputer. Wat je alleen mist is dat de boordcomputer niet meer bijvoorbeeld de radio zender laat zien (iig bij mij niet). En als ik de radio aan heb laat hij ook niet de datum zien. Natuurlijk laat de radio zelf op zijn display wel het eea zien.

                              (Vroeger had ik een auto die alles op 1 display liet zien, dus radiozender, wat voor track je afspeelde etc. Dat is dus wat bij mij op dit moment niet lukt. Dat is wat ik bedoelde.)

                              #17598614
                              tmug
                                Lid sinds:
                                4 July 2007

                                Tipje, bij de mediamarkt de Alpine met bleuthooth 190 euro, een topradio, meteen met carkit!

                                #17598615
                                Astra_DLS
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 March 2008

                                  Wat Terence idd ook zegt, als je er een eigen radio inzet en je doet er niets aan, dan denkt het scherm, dat ie RDS gegeven moet weergeven (wat met standaard Opel radio zo is). Omdat er geen gegevens doorkomen, blijft de onderste regel uit. ALs je de radio UIT zet, zie je de datum.

                                  Alpine is trouwens echt relax. Ik heb in mijn astra alleen een Alpine ingebouwd en ik hoef geen andere speakers meer!!!

                                  #17598616
                                  Gixxernator
                                    Lid sinds:
                                    4 January 2010

                                    Is normaal! Heb astra G gehad en nu een H bij allebei hetzelfde als het koud wordt kraken.
                                    mee leren leven is het enige dat werkt :P

                                    #17598617
                                    X.otic
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      origineel gepost door Gixxernator
                                      Is normaal! Heb astra G gehad en nu een H bij allebei hetzelfde als het koud wordt kraken.
                                      mee leren leven is het enige dat werkt :P

                                      Hetzelfde hier. De astra G station die ik had deed dat ook en de astra h station die ik nu heb doet het ook lichtjes.

                                      #17598618
                                      Astra JP
                                        Lid sinds:
                                        12 March 2009

                                        De vering van mijn astra kraakt ook wanneer ik over een drempel ga. Het zelfde verhaal bij de zafira van mijn ouders.

                                        #17598619
                                        OPC Turbo
                                          Lid sinds:
                                          7 June 2009

                                          @ vernon01

                                          Het geluid van de krakende stabilisator rubbers is op te lossen.

                                          Rubbers demonteren
                                          Stabilisatorstang HELEMAAL KAAL maken (dus ALLE verf eraf op de plekken waar de rubbers zitten)
                                          Nieuwe rubbers monteren en invetten met dikke sileconen vet

                                          Om de stang helemaal kaal te maken zal niet meevallen omdat deze gepoedercoat is en de verf dus erg hard is… het afschuren van de verf wil het makkelijst met een gedemonteerde stabilisator stang maar daarvoor moet je subframe onder de auto vandaan (veel werk en niet zelf te doen zonder brug)

                                          Als je hem niet kaal maakt komt het geluid (op den duur) terug.

                                          #17598620
                                          Astra_DLS
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 March 2008

                                            Ik vind het wel jammer, dat het zoveel werk is om dit geluid te verhelpen. Die moeite ga ik dan dus zeker ook niet doen. Aangezien het standaard is, vind ik het wel prima.

                                            #17598621
                                            vernon01
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              26 December 2009

                                              nee, idd, zet er wel andere veren in als het zo uitkomt

                                              #17598622
                                              Astra_DLS
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 March 2008

                                                Mja dat zou dan eerder komen, zeker qua tijdsbezetting. Maar ik ben eigenlijk wel tevreden over het onderstel etc.

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.