Even voorstellen + rem probleempje

Forumindex Forums Modellen Astra Even voorstellen + rem probleempje

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216423
    Terence
      Lid sinds:
      19 January 2010

      Beste lezers,

      De afgelopen paar weken lees heb ik dagelijks op dit forum gelezen. Eigenlijk om ervaringen te lezen van een auto die ik op het oog had. Onder andere op basis van deze ervaringen heb ik de knoop doorgehakt een een Opel Astra G gekocht. Het is een 2 liter diesel uit 2001, motortype y2.0dth. Ik had extra op DTH gelet, omdat deze meer vermogen hebben dan een dtl (l staat for low heb ik hier gelezen) en hij is zuiniger. Naar mijn werk haal ik met gemak 1:20. Ik ben er echt blij mee.

      Maar vanaf het moment dat ik de auto heb gekocht blijft de rem rechtsachter aanlopen, soms iets erger dan de andere keer. Toen ik gister naar mijn werk reed merkte ik opeens dat het verbruik omhoog ging. Eenmaal op mijn werk aangekomen kon je ruiken dat de rem rechtsachter heel warm was geworden.

      Mijn vraag aan jullie is nu: hoe kan ik de schijfrem rechtsachter losmaken en schoonmaken? Gisteravond heb ik geprobeerd om de rem te demonteren met het doel de rem eens goed schoon te maken, maar ik krijg de klauw niet van de remschijf af. Ik heb hier op het forum al een eenvoudige omschrijving gezien, maar ik blijf steken op een aantal punten.

      1. Hoe haal je de twee veren van de rem af? Eentje gaat redelijk goed (die aan de binnenkant), maar een ander met een oogje aan het uiteinde zeg maar, krijg ik niet los (ik durf er ook niet te hard aan te trekken).

      2. Er wordt ook gesproken over het uit elkaar drukken van de rem dmv het gebruiken van een waterpomp tang. Hoe moet ik me dat voorstellen?

      In ieder geval alvast bedankt voor jullie antwoorden. Als het me gelukt is zal ik eens een keer een ‘How to’ ervoor schrijven, zodat we die aan kunnen vullen in de ‘How to’-sticky.

      #17596907
      Nikoz
        Lid sinds:
        20 November 2009

        Hoi hoi,

        bekijk dit filmpje eens (is alleen wel van voorrem)

        http://www.youtube.com/watch?v=K8MBYawSMpo

        voor de rest kan ik je niet verder helpen..

        Groet Nikoz

        #17596908
        Terence
          Lid sinds:
          19 January 2010

          Bedankt, hier heb ik al heel wat aan! Zo ziet de rem van mijn auto ook uit inderdaad.:thumbup

          #17596909
          Terence
            Lid sinds:
            19 January 2010

            Het probleem van de rem is nog steeds niet opgelost. Ik krijg de remschijf niet uit de klauw. Op het filmpje zie je dat hij met een schroevendraaier de rem los probeert de maken door de remblokken / remcilinder terug te duwen. Als je dat doet met een schroevendraaier, gaat dan je remblok niet kapot?

            Daarnaast vraag ik me af of het extra moeilijk is om de schijfrem eruit te krijgen, als deze in gesleten is. Ik dat dat bij mij het geval is.

            Hebben jullie nog tips en ideeën?

            PS: door de zichtbare delen van de rem schoon te maken is het aanlopen in ieder geval al minder (zelfs een tijdje weggeweest), maar het komt steeds weer terug.

            #17596910
            Splash
              Lid sinds:
              25 September 2007

              Hey, ik had je een U2U gestuurd maar helaas heb je niet gereageerd.
              Misschien heb je hier wel wat aan. Ik heb het voor je upgeload.
              Het is een beschrijving met tekening hoe je, je achterremblokken kunt vervangen.

              http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NOS3HRQVKKQA.pdf

              #17596911
              astratjeg01hh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2009

                de remzuiger bij een astra g moet je in draaien om de zuiger los:cry te krijgen als je deze los hebt kun je hem goed schoonmaken met remreiniger en persluct je kan ook als de klauw er nog op zit met een hammer er op slaan en dan komt ie ook los mvg erik:vertag

                #17596912
                Terence
                  Lid sinds:
                  19 January 2010

                  Sorry, wat is een U2U? :+

                  Heb het bestand gedownload, ik ga het eens bestuderen.

                  Wow, indraaien. Dat lijkt mij dus veel moeilijker. Moet je hier apart gereedschap voor hebben dan? :O

                  Bedankt allebei!

                  #17596913
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    bovenin op het forum staat U2U dat zijn persoonlijke berichten..

                    oftewijl User to User

                    Willem

                    #17596914
                    tijgetje57
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2004

                      indraaien is niet zo moeilijk hoor.

                      Als de zuiger echt vast zit dan kun je hem ook helemaal loshalen van de remleiding en er wat perslucht opzetten. Heb ik ook eens gedaan. Werkt perfect.

                      #17596915
                      tmug
                        Lid sinds:
                        4 July 2007

                        Waarom niet gewoon de 2 bouten even loshalen en de klauw er af?

                        #17596916
                        Famempeters
                          Lid sinds:
                          8 March 2008

                          aan de achter zijde van de remklauw zitten 2 bouten deze los nemen en je trekt de hele klauw van de schijf af ook dan pas is er ruimte om eventueel de schijf er af te halen en terug stellen van de zuiger gaat door drukken en draaien .

                          zet bij monteren van nieuwe schijven ook nieuwe blokken ,is geen overbodig advies gebeurd gewoon oude blokken op nieuwe schijven .zie topic tikkend geluid op vectra kant
                          boel met remmen reiniger of wasbenzine heel goed ontvetten.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.