Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor de info. Ik zal rds weer inschakelen.
Groetjes Ted
als ik mijn auto start, dan brand niet gelijk het storingslampje van motorelektronica. dat gebeurt pas als ik ongeveer 3000 touren ga maken.
maar voordat het lampje gaat branden van motorelektronica dan heeft hij nog geen vermogen. als het lampje gaat branden dan valt hij inderdaad in de noodloop.
@sw_reijnders wrote:
op de luchtmassameter :)
kijk er zijn wel een aantal sensoren die bv de turbo druk in de gaten houden enzo
maar je kan er gewoon niet blind vanuit gaan dat er zomaar een stekkertje op de turbo zit was los zit.als het vermogen weg valt, dan betekent dat dat de motor in Noodloop programma functioneert.
dat is een basis programma in de ECU om zo min mogelijk schade aan de motor te veroorzaken . . . zeg maar een soort van veilige modus.Maar dit kan veel verschillende oorzaken hebben.
En om daar achter te komen, moet je gewoon de computer aan de auto hangen om de foutcodes uit te lezen.@jraaf wrote:
Hey Tedje, zou idd best kunnen dat men vergeten is om de stekker van de LMM (luchtmassameter)vast te zetten. Dan doet ie ook niet veel meer na een paar meter….
Safe driving Jurgen
Weet jij waar deze stekker precies zit?
Goedenavond heren en dames,
misschien dat ik het verkeerd verwoord hebt. maar ik heb een keer eerder mee gemaakt met een andere auto, dat ze een beurtje hadden gedaan. toen reed ik naar huis had ik ook geen vermogen meer. het leek of de turbo niks meer deed. ik ben toen terug gegaan naar de autogarage. ze hadden een stekker of zoiets niet goed ingestoken. Daarna reed hij weer prima. Dus daarom dacht ik dat het nu ook het geval was. De auto wordt morgen uitgelezen.
groetjes Ted
@GTS2.2DTI wrote:
Stuurhuis is inderdaad één geheel. Daar aan bouw je de rest zoals de stuurstangen en dergelijk.
Zit de speling in de stuurstang of echt in het stuurhuis.
De speling zit aan de linkerarmpje van het stuurhuis.
@erosnl wrote:
ja een stuurhuis ,spoorstangen.stuur kogels ,en dan naar binnen een stuur kolom,kniestuk en dan je stuurwiel
gr erik
Ik heb het alleen over het stuurhuis. Maar volgens mij kan je het stuurhuis niet in losse onderdelen krijgen.
groetjes Ted
@GTS2.2DTI wrote:
Hoezo wil je dat weten, de problemen met een stuurhuis van een C is meestal olie lekkage. Er is dan maar één afdoende middel en dat is vervangen. De olie lekkage komt in de meeste gevallen voor aan de bijrijders zijde daar waar de stuurstang aan het stuurhuis word gemonteerd.
Gelukkig zijn er tegenwoordig ruilstuurhuizen te krijgen. Nieuw zijn ze rond de 1500 euro, ruil is ongeveer de helft daarvan.
Ik heb geen lekkage. Als ik in een bocht naar links stuur. Dan merk ik dat er iets niet goed is. Een soort vertraging. Er zit speling op de linkerarm van het stuurhuis. Maar is dit onderdeel los te verkrijgen. Anders wordt het een ander stuurhuis.
Groetjes Ted
@GTS2.2DTI wrote:
Check even of het stuurhuis geen lekkage vertoond, kun je controleren als er wat olie uit de stofhoezen komt. Lekke stuurhuizen willen nogal eens voorkomen voor de Vectra C, meestal is het aan de passagiers kant.
Bedankt voor je reactie.
Het stuurhuis is niet lek. Het heeft volgens mij te maken met de stuurbekrachtiger.
groetjes
@yzf1kr wrote:
@Tedje1978 wrote:
Opel Vectra GTS ELEGANCE 2.2 DTI
Bwj. 02-2003Problemen met sturen. Het lijkt wel of het sturen vertraagd wordt. Het is niet altijd. Maar wel steeds vaker. Weet iemand misschien wat dit kan zijn?
Het is een open deur, maar wanneer heb je voor het laatst je bandenspanning gecontrolleerd?
Bedankt voor je reactie.
Maar daar ligt het niet aan. Het heeft volgens mij te maken met de stuurbekrachtiger.
groetjes
@Gts32v6 wrote:
Stuurbekrachtigingsolie controleren.Het reservoir zit achter de rechter pvc wielkuip.
Gr. Gts32v6
Bedankt voor je reactie. Ik had gister gekeken maar ik het reservoir niet vinden via de onderkant. Kan je me vertellen waar hij precies zit?
Groetjes Dani
IK heb mijn auto ook te koop staan. Misschien dat je het iets vindt. http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=malkka4taobe” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Groetjes Ted
@SigNumberOne wrote:
Volgens de info die ik heb gekregen van de VOD, lopen deze rubbers ook naar beneden langs de ruit.
Heb geen idee of de ruit er dan uit moet, ben bij het horen van de prijs al afgehaakt.
De rubbers kosten per portier ruim 130 euries.
Heb toen maar besloten om de rubbers te lijmen en dat zit nu al een aantal weken mooi vast.Hoe en waarmee heb je de rubber dan gelijmt?
Ik ben ook geen fan van imitatie. Ik wil eerst kijken of ik de koplampen kan herstellen, voordat ik nieuwe ga aanschaffen.
Heeft iemand ervaring met Beamkit?
De prijs is zeker schrikken. Hoe heb jij het dan geplakt?
Ik weet niet of asdop wel de goede benaming is. Hij zit precies in het midden van het wiel.
maar hij zat niet bij de ahoes.
groetjes Ted
het gaat om links voor. Er zit ook een speaker. Dan ga ik morgen maar eens kijken hoe ik dit ga oplossen. Bedankt voor de tip.
wat moet ik precies los maken om een deurvanger te vervangen. Hoe zit zoiets vast?
Hoe haal ik de deurplaat los?
een deurvanger kost bij de opel 33 euro. ik heb zoiets nog nooit gedaan. is het een makkelijke klus.
groetjes
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben vandaag bij de opel dealer geweest. Het zaten scheurtjes in een slang. De slang kost € 137,50. Hij komt morgen binnen. Is zo n slang makkelijk te monteren.
ik laat de auto morgen uitlezen bij de opel dealer.
bedankt voor de reacties.
bedankt voor de snelle reacties. Heeft de turbo maar een slang. Of heeft hij meerdere.
En waar zitten de sensoren?
Het brandstof verbruik ligt hoger dan normaal. En als je op gas trapt. Dan hoor je ook een blasend geluid.
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb vandaag een 2e hands side skirt gekocht bij Bedo Opeldemontage te Waalre voor € 50,-. Het is alleen een blauw-grijze van kleur. FF spuiten en klaar is kees.
Groetjes Dani
-
AuteurBerichten